Hiken - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Hiken - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Hiken

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

14 Augustus 2009 | Ecuador, Baños

Ondertussen ben ik aangekomen op mijn volgende bestemming, Baños. Hier zijn de vulkanische baden. De omgeving is schitterend, dal in het Andesgebergte met een rivier en leuk dorpje om te kuieren. Zalig.
Gisteren hebben we het dorpje wat ontdekt, goeie stevige wandeling. Vanmorgen waren we om 8u al aan het wandelen, daarna heerlijk ontbeten in het dorp. De koffie is hier zalig lekker. Daarna hebben we een tour geboekt en zijn we vertrokken met een soort vrachtwagen, heel hoog de bergen in naar verschillende watervallen, prachtig voor foto s. Dan hebben we het gewaagd, weliswaar met een ei in onze broek om in een wagentje aan een kabel over de ravijn naar de andere kant en terug. Superprachtig. We konden ook benjijumpen maar dat hebben we maar wijslijk niet gedaan. Daarna een hele afdaling in het regenwoud naar een waterval en zo over een gammele houten brug. Bijna op onze knieen in de grotten om heel dicht bij de waterval te belanden, heel mooi, zo krachtig. Prachtige natuur, bromelia s, orchideeen a volonte. Maar dan de klim naar boven... amai mijne frak. De spieren hebben weer moeten werken. Daryl zei steeds: nu verdienen we een taartje bij onze koffie, lol. Dan zijn we plaatselijk empanadas gaan eten, lekker. Toen we terug kwamen in het dorp hebben we ons eens laten gaan, wij een spa binnen: Daryl een voetreflexologie en ik een pedicure. Hij heeft al 1000x gezegd dat hij op wolkjes loopt, ik denk dat hij iets anders laten masseren heeft, lol. En daarna een terrasje met uitzicht over het plein met onze koffie en we hebben een stuk taart gedeeld, dat is flink he. Maar we hadden het verdiend. Vanavond gaan we in de vulkanische baden, is open tot 22u en mooi verlicht. Morgen denken we van verder te reizen naar Roibamba voor de beruchte treinreis.
Adios iedereen en tot weermails xxx

• 15 Augustus 2009 - 08:18

Andy:

ik wil ook een massage en een pedicure

• 15 Augustus 2009 - 12:50

Micheline:

wat een avontuur Karine !
    leuk allemaal , lijkt een beetje op Chili, wat die baden betreft en de dorpjes maar bij ons was het daar kurkdroog, geen plantengroei of enkel cactussen!
    vandaag 15 aug, feestdag, echt zomers weer, dus naar strand en dan afro caribbean feestje in bredene ! dinsdag op school ; aarrgghh !!
    vele groetjes en veel plezier ! xxx Mich

• 16 Augustus 2009 - 13:24

Rita:

Dag Karineke,

Zo te lezen is dit voor jou weer een onvergetelijke reiservaring. Geniet er van!!!!!
    Hier alles prima.Gaan woensdag ons dagje zonnen doen aan het zeetje
    Dikke knuffels(ook voor je medereiziger)
    Tot binnenkort????

Ikke.

• 17 Augustus 2009 - 07:35

Jan:

Ik drink een slappe automatenkoffie en trek een Suzywafel uit de zo'n dito ding, terwijl mijn ingegroeide teennagel me weer parten speelt. Straks, rond de lunchpauze, waggel ik naar Panos, om een wakke koek die ik dan op een gammel bankje tussen de hondepoep kan opeten in het park juist achter mijn bureau in Brussel. Hopelijk beseffen jullie heel goed hoe goed het daar is...