Ongelooflijke treinreis - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Ongelooflijke treinreis - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Ongelooflijke treinreis

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

17 Augustus 2009 | Ecuador, Baños

Ok, hier zijn we weer.
In Riobamba hebben we 1 nacht gelogeerd. Heb Darryl kunnen overtuigen om op de markt te eten. Is nogal preuts als het op eten aankomt, denkt dat hij alle plagen gaat krijgen. En hij vond het heel leuk en lekker, voor 1.5 euro krijg je een hele menu. Cavia hebben we toch nog niet gegeten... Als we om info vroegen ivm de trein was het een beetje mis. Alles uitverkocht de volgende dagen. Pech. We besloten naar Alausi te rijden met de bus en van daaruit te proberen. Ondertussen kwamen we te weten dat er rotsblokken op het spoor lagen. In Alausi gekomen hoorden we dan weer dat de locomotief in herstel was. Maar er reden kleine bussen op een onderstel van een trein, was wat lachwekkend maar om 16.30u konden we mee. Het dorpje is heel gezellig. De treinrit in de Andes was adembenemend mooi, ze noemen het niet voor niets een van de mooiste treinritten ter wereld! 2u genoten van de landschappen, hier er daar werd er gestopt voor foto·s. De Andes is onbeschrijfelijk mooi. Daarna zijn we nog iets gaan eten, ik heb, volgens Darryl een hele rare worst gegeten, we hebben hartelijk zitten lachen.
Zwevend zijn we in ons bedje gekropen.
Vanñorgen zijn we om 6.30u met de bus naar Cuenca gereden, een trip van 4u door het gebergte, Darryl soms met zijn ogen toe, heel bochtig parcour en de chauffeur heeft op Francorchamps gereden denk ik. Maar al bij al veilig aangekomen. Vanmiddag sjiek gaan eten voor heel weinig geld. Daarna een wandeling door het dorp. Heel leuk atelier bezocht waar ze de beroemde panamahoeden maken. We logeren in een heel groot oud koloniaal huis, prachtig gewoon. We hebben een heel simpel kamertje genomen voor 5 dollar. Vanavond heeft het een klein beetje geregend. Voor de rest is het weer schitterend, als de zon onder gaat wordt het wat kouder.
Zo we hebben weer een avontuur gehad. Morgen gaan we hier nog wat bezichtigen.
Tot een volgende, hou jullie goed, ik heb hier alvast een kaarsje doen branden voor jullie allemaal, kusjes xxx

• 18 Augustus 2009 - 06:52

MC:

Hoi hoi
    Blij dat alles zo goed verloopt! Geniet ervan,let op voor de worsten!LOL
    groetjes
    MC en de rest

• 18 Augustus 2009 - 11:42

Jan:

't Was toch vanleven geen Caviaworst :o)) ?? Piepte ze als je er in beet? Pas op met kaarsen in zo'n oud koloniaal huis... hier in Melle hebben er voor minder hun lepel weg gesmeten... Dikke kus terug, en voor Daryl een ferme klets op zijn poep! Hahaaa!!! Amuseer je maar rot !! Jan

• 18 Augustus 2009 - 18:42

Ann:

Geniet er van ! Onze vrienden woonden 2 jaar in Riobamba. Doet me weer effe denken aan die gemiste reis. Klikt goed hé met diene Darryl... Let maar op met die worstjes.
    Adios !

• 19 Augustus 2009 - 21:05

Isabelle:

Wou dat ik daar ook was, weg van alles hier. Maar ja, 't is hier soms zo slecht nog niet. Amuseer je maar verder, veel foto's nemen hé, dat we wat kunnen kwijlen de eerste week van september.

• 20 Augustus 2009 - 07:54

Ria:

Op het ogenblik is het hier ook heel warm weer maar die prachtige landschappen missen we hier wel. geniet maar met volle teugen en vertel ons maar in september (in geuren en kleuren) je reisverhaal. Voor mij gaat de vakantie veel te vlug, misschien wat te weinig thuis geweest???
    Groetjes, ria