Galapagoseilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Galapagoseilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Galapagoseilanden

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

24 Augustus 2009 | Ecuador, Quito

Hello iedereen,
Het is gelukt! Gisteren stond ik al om 6.30u op de luchthaven van Guayaquil. Bij de ene maatschappij geen geluk, na lang wachten bij Tame, yes een ticket om om 11u te vertrekken. De landing is op een heel klein eiland, daarna stukje bus, daarna eventjes op de overzet en dan een klein uurtje bus. Alles is hier piekfijn georganiseerd. Ik heb een kamer in een leuk hostel. Gisteren heb ik wat rondgewandeld, de eerste zeeleeuw gezien en vele vogeltjes. Vandaag al vroeg gaan ontbijten in El chocolate, mmm, de chocolademelk is bijna pudding. En daarna richting het Darwincentrum. Het park is zeer netjes en mooi aangelegde paden. Het bezoekerscentrum geeft je uitleg via borden en een film in verschillende talen, ik was alleen omdat het nog zo vroeg was, de horde toeristen van de cruises waren er nog niet. Hier worden schildpadden van al de eilanden uitgebroed en als ze groot genoeg zijn gaan ze weer naar hun oorspronkelijk eiland. Ik heb oog in oog gestaan met de reuzeschildpadden, kolossen! Je mag ze heel dicht naderen, het hekken moet je achter je sluiten. Ze hadden juist groen gekregen en aten er duchtig op los. heb daar zeker een uur zitten kijken en foto s maken. Ondertussen zaten de vogels naast me. Het is een feest hier. Er zijn ook een aantal leguanen te zien. Vele diersoorten vind je nergens ter wereld terug. Ik kan gewoon niet stoppen met foto s nemen... Als ik naar het lavastrand wandel zitten de waterleguanen te zonnebaden, ik zit gewoon naast ze en ze verroeren geen poot. Ongelooflijk. Ze moeten hun opwarmen aan de zon. Dit is echt een aards paradijs. En dan heb ik vandaag nog niet veel gezien. Bij de viskraampjes sta je gewoon naast de zeeleeuwen, die krijgen de afval, de pelikanen komen er ook op af. De haven is een luxe, s avonds flaneren de koppeltjes op de pier. Ik heb zojuist weer lekker gaan eten bij de plaatselijke bevolking. Ze sluiten hier een hele straat af, en dan staan de stoelen en tafels op de straat. Ik nam een menu, wa er nu weer in de soep lag wou ik gewoon niet weten, leek op stukken kippennekken, flink opeten dacht ik, lol. Daarna rijst en kip en een soort aardappelsaus voor maar weer 2,5 dollar met sapje. Hier kan je tenminste een leuk praatje slaan, het Spaans lukt al aardig, ze zeggen dat ik goed mijn best doe, al is het soms met handen en voeten. Morgen ga ik met de boot naar een ander eiland, moet het nog boeken en ga daar een tour doen. Weer een ander avontuur.
Astaluego amigos, xxxjes

  • 25 Augustus 2009 - 06:20

    MC:

    Hoitjes
    Amaai, gij legt nogal afstanden af! Het is zeer tof dat ge ons laat meegenieten!
    groetjes

  • 25 Augustus 2009 - 06:31

    Ann:

    Hallo Karine

    Superfijn dat je ons laat meegenieten ! Ook de kindjes staan elke dag bij de computer te wachten op het volgend verhaal over wat je zo allemaal meemaakt aan de andere kant van de wereldbol.
    Geniet nog van je laatste dagen !!!!
    groetjes en wees voorzichtig !

  • 25 Augustus 2009 - 16:06

    Natalie:

    Tof, tof! Amuseer je maar.

  • 25 Augustus 2009 - 20:02

    Rita:

    Hé Karineke,
    Zoals jij alles beschrijft is het daar inderdaad het aards paradijs! GENIET er nog van!!! DIKKE KNUFFELS van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 155754

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: