Floreana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Floreana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Floreana

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

29 Augustus 2009 | Ecuador, Quito

Piep, hier ben ik dan weer. Niet mopperen dat het zo lang heeft geduurd, ik had gewoon geen tijd!
Dinsdag moest ik om 7u met de boot vertrekken naar het eiland Floreana. Na ongeveer 1.40u varen zien we de zeeleeuwen al op de kade liggen. We gaan aan land en een soort truck met banken staat al klaar om ons naar de het midden van het eiland te brengen om een wandeltocht op de berg te maken. Het regende zachtjes, is altijd rond deze tijd van het jaar. Af en toe is de zon er, de weg is heel glibberig maar het is prachtig als we boven staan! Mooi uitzicht op de vulkaan. Goeie gids ook. We bezoeken de enige plaats op het eiland waar er drinkwater te vinden is, wordt met buizen tot aan de woningen beneden gebracht. Er wonen een 150 mensen op het eiland, er is een school. We krijgen een heerlijk middagmaal in het restaurant, konden kiezen tussen kip of vis. Ik heb voor de vis gekozen, lekkere groeten erbij. Eerst kregen we lekkere soep, en het rare is, je krijgt er hier popkorn bij zoals we bij ons broodkorstjes er zouden indoen. Misschien goed idee voor kindjes die niet zo graag soep lusten? Velen laten de rauwe groenten liggen, de enige die zijn bord leeg eet is... ja ikke. Ik ben een echt varken he, alles altijd netjes op. Heb hier nog geen last gehad van het eten, en heb al heel veel gegeten aan de kleine kraampjes. Daarna een toch naar het zwarte strand, is een lavastrand. We zien pinguins en een waterschildpad. Mooie rode krabben op de zwarte stenen. Daarna terug naar de boot. Een eindje verder wordt er gestopt om te snorkelen, we krijgen een wetsuit, snorkel en weg zijn we, het is of je in een aquarium stapt. Jaja kwijl maar lustig, lol. Hebben meer dan een uur gesnorkeld, de gids zei als jullie het koud hebben gaan we terug. Met drie bleven we over, geen haar op mijn hoofd die dacht om terug te keren, al zou ik bevriezen! We zagen waterschildpadden, pijlstaartroggen. Toen de gids zei dat hij zocht achter haaien, slikte ik bijna mijn snorkel in. Ze doen niets zei hij, maar toch... Toen we terug in de boot zaten, in de verte dolfijnen, de kapitein keerde de boot en we vaarden er naar toe. Zaaaalig om ze te zien voor en naast onze boot, er werden vele foto s genomen. Daarna mocht ik naast de kapitein zitten, de hele rit. Hij dacht zeker een vis aan de haak te hebben, goed mis lol.
Woensdag een rustige dag. Gaan ontbijten en een tour geboekt voor vrijdag, morgen alles volzet, spijtig. Ben dan maar aan het wandelen gegaan, naar Tortuga bay. Hele wandeling, klimmen en afdalen in de hitte, prachtig strand en honderden zeeleguanen, heb prachtige foto s kunnen nemen, ook nog eens zeeschildpadden gezien. Een gids was zo vrij me vanalles te vertellen, sommigen van de leguanen die ik gezien heb zijn 17-18j oud. Als ik terug ga langs het pad zijn er veel joggers, is er hier een ideaal pad voor. Daarna ben ik papipollo, friet met kip gaan eten bij de locals.
Donderdag weer zelf op ontdekking. Ik neem de bus en loop dan nog een 2km naar de lava tunnels. Je krijgt een zaklamp mee want er zijn niet overal lichten. Ik ben alleen en het is een beetje akelig in het begin, soms ligt de tunnel bedekt met rotsblokken en moet je wat klimwerk verrichten, na 40 min ben je er uit. Ik lever de lamp in en wandel verder door naar Carrapatero national reserve. Na 2u wandelen zag ik een bord, ik ben er... neen nog 7.2km!! Ik dacht nee, dat lukt niet meer, veel te heet, was al 32 graden. Al mijn moed bij elkaar genomen, ik ws nu al zo ver. Ik heb er meer dan 4u in het totaal over gedaan, op mijn sandalen, toen ik de zee zag moest ik mijn oververhitte voeten en benen koelen, maar het water was te warm, hielp niet veel. Het was al 16u dus ik kon hier niet lang blijven, want ik moest ook nog terug. Geen mens in de buurt, geen auto, geen huis, niets, nada. Lopen moest ik... Ze zijn een nieuwe weg aan het aanleggen en de wegenwerkers deden een praatje met me, ik kon om 18u met ze meerijden, tot dan heb ik gewandeld, ze pikten me inderdaad op, mocht vooraan zitten en de mannen maar tateren met me. Ik heb in het totaal zo een 25km gewandeld. Ik kon bijna de vrachtwagen niet meer uit! Eten hoefde ik niet meer, een koude douche (warm water heb ik toch niet in mijn hostel), beentjes omhoog en slapen, dat was alles dat ik nog kon doen. Maar... heb toch 2 flamingo s gezien vandaag, mijn tocht heeft toch iets opgeleverd!
Vrijdag: uit bed stappen was geen lachertje... Maar om 8u kwamen ze me oppikken dus ik moest wel. Eerst de bus op naar het noorden van het eiland, dan de boot op naar Seymour, klein eiland. We zien veel zeeleeuwen, blue footed boobies, fregatvogels, leguanen, zeeleguanen, lavahagedissen en nog veel meer, mooie toch op het eiland. Daarna kregen we lunch op de boot, kip, rijst en groenten, bordje weer netjes leeg. En daarna naar een strand waar we weer konden snorkelen. Hier weer prachtig en ik heb samen met de gids zeker een kwartier een zeeschildpad kunnen volgen, ik zwom er naast, super, een grote van meer dan een halve meter. De vissen hadden weer alle kleuren.Ik schrok wel eventjes toen een zeeleguaan kwam voorbij zwemmen, zag eerst niet wat het was, zijn zwarte monstertjes. Ik heb heel de tijd gesnorkeld, ben niet uit het water gekomen tot we terug naar de boot moesten. De zon brande. Het was snikheet hier. s Avonds heb ik mijn laatste vlechtjes los gemaakt en ben ik naar de kapper geweest, mocht direct zitten, niet te veel tralala en voor 5 dollar was ik als nieuw! Heb dan nog een babbeltjes gedaan met een jonge gast op de pier, is hier ober en wil sparen om veearts te worden, werkt hier al 2j en denkt dat nog 2j te doen om genoeg te sparen. Studeren is hier niet vanzelfsprekend...
Vanmorgen om 6u naar de terminal om de bus te nemen naar de overzet, dan nog klein stukje met andere bus naar de luchthaven. Had een raamzitje maar veel was er niet te zien met de wolken, in Guayaquil moest ik blijven zitten om verder naar Quito te vliegen. En om de tijd te doden heb ik een bus genomen naar een grote supermarkt. Zat eerst op een verkeerde bus, reed de bergen in, niet goed dacht ik... heb dan maar een beetje van het uitzicht genoten, hadden hier waarschijnlijk nog nooit een toerist gezien, hihi. Dan de goeie bus en naar de hypermarkt. Is een Gamma, c en a, dreamland en carrefour bij elkaar. Je kan er gerust uren in snuffelen. Een beetje ditjes en datjes gekocht en toen ik buiten kzam was het al donker, ben toch naar de bus gestapt en zo terug naar de luchthaven waar ik nu hier mijn verhaal zit te doen. En maar wachten...
Alle ik hoop dat jullie je geamuseerd hebben met mijn dagboek. Ik hoor of zie jullie allemaal wel, en de foto s zal ik op facebook zetten.
Voor de reizigers die dit lezen: Indien je vragen hebt kan je mailen naar zeetje@hotmail.com
Groetjes aan iedereen xxx

  • 30 Augustus 2009 - 06:09

    Anne:

    Mooi reisverslag weer Karine!
    Als je dingen schrijft over dieren en over eten, dan ben ik in mijn nopjes.
    Telkens als ik lees dat je 'echt alleen dingen onderneemt', klemt mijn hart een beetje. je bent een krachtige madam, maar toch... Dus keer nu maar weer hé! :-)
    Dinsdag 1 september is de d-day in Oostende eh.
    knuf, Anne

  • 30 Augustus 2009 - 08:12

    MC:

    Yupse ! Gij moet gewoon een boek schrijven!
    tot dinsdag! Zal blij zijn om je te zien!

  • 30 Augustus 2009 - 12:05

    Ann:

    Hoplahoi Karine

    Fijn weer van je te horen en jammer dat het alweer voorbij is. Kijk er al naar uit om je dinsdag weer te zien. Save flight !
    groetjes
    Ann

  • 30 Augustus 2009 - 19:55

    Rita:

    Ongelofelijk hoe jij verslag kan uit brengen;Precies of ik maak het zelf mee.Allé je hebt dit toch weer meegemaakt en vergeet niet dat elk ogenblik dat je hebt beleefd onvervangbaar en uniek is!!!!!!!
    Alvast een goede start dinsdag en hopelijk to spoedig.

    Dikke knuffels!!!

  • 31 Augustus 2009 - 07:45

    Sanne:

    heyla Karine,

    amai!!! ik zit hier met veel plezier je verhalen te lezen!!! zo super allemaal!!!

    hoop heel snel foto's te kunnen zien van je vakantie.

    hoop dat je veilig thuis komt/bent gekomen.

    dikke zoen,

    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 155733

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: