Oef een rustiger stadje! - Reisverslag uit Port Antonio, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Oef een rustiger stadje! - Reisverslag uit Port Antonio, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Oef een rustiger stadje!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

29 December 2010 | Jamaica, Port Antonio

Hey iedereen,
hier ben ik dan eens!
Na een lange trip, vertraging op Brussel, maar ze hebben me dan op een vroeger vliegtuig geboekt om mijn andere twee vluchten niet te missen. En na wat stressen ben ik er geraakt.
Gregory van het hostel stond me al op te wachten! Leuk was dat. Recht naar mijn bed na twee nachten van geen slaap en 24u onderweg.
De volgende dag niet veel gedaan, genoten van de rust, het enorm prachtige uitzicht vanuit de heuvels op de zee. Het was eigenlijk meer een kamer bij een familie, zalig! Montego Bay vind ik maar niets, veel stranden prive van de hotels, schande. Cruiseschepen en massa volk. Hup met een volgepropt busje naar het volgende: Ochos Rios. Nog erger, en vuil, Ze onderhouden niets, grote shoppingcenters overal, glitter, duty free. Ik logeerde weerom in de heuvels ver weg van het gepeupel. Moest met rugzak half uurtje klimmen, amai, was zweten!
Lekker plaatselijk gegeten.
Vandaag weer in volgepropt busje naar de volgende halte Port Antonio> Heel pitoresk, zit weer wat hogerop in een guest house tussen vergane glorie van houten huizen, lijkt wel een filmdecor, mooi. Spijtig dat het allemaal niet gerestaureerd wordt, ze laten ze gewoon invallen.
Heb al een flinke wandeling gedaan en veel blanken zijn er niet te bespeuren! Het regent al een paar dagen, maar heel zachtjes. De zon laat zoch voorlopig nog niet te veel zien, maar dat geeft niet, het is heel warm.
Tot een volgende, ik reis zo door naar Kingston.
Heb al mensen tegen gekomen die hier al 4 dagen vast zitten, New York gesloten wegens de sneeuw, hahaha ik was juist weg, gelukkig. En ik hoef niet zo dringend naar huis, het mag daar nog heeeeeel lang sneeuwen! Yah man xxx

• 29 December 2010 - 22:09

Kjenta:

Klinkt zeer gezellig !
    Wou dat ik ook op een warmer oord zat !
    Geniet maar van je vakantie !!

Groetjes xxx

• 30 December 2010 - 13:31

Else Segers:

ale blij dat je aangekomen bent.Geniet er maar van volle teugen van.
    Liefs, Else

• 30 December 2010 - 14:34

Yupse Van Breeninge:

Hoi Karintje
    Blij van je te horen!
    Hier donkergrijs weer, geniet erdaar maar van in onze plaats !
    tot een volgende!
    gelukkig nieuwjaar moesten we je nie meer horen!

• 30 December 2010 - 22:39

Benthe :

hey wat een toeval, ken je niet ofzo maar zag toevallig je berichtje dat je ook in jamaica bent nu. ik was toevallig afgelopen weekend in port antonio. prachtig he. ik verblijf eigenlijk voortdurend in kingston, dus zit daar nu ook. en new yorkj is mijn tweede thuis haven :) ga daar volgende week 3 dagen ff heen lol veel plezier nog

• 31 December 2010 - 17:14

Conny:

Jij zit in de warmte eeeeeeeeee. Ik verwarm me aan de tijdloze van Stubru. Straks nieuwjaar vieren in Gistel. Tot binnen een weekje. xxx

• 03 Januari 2011 - 16:25

Rita Olbrechts:

Helaba,

Vooreerst mijn ALLERBESTE wensen voor 2011!!
    Geniet er maar van, het zal je deugd doen.Hier thuis feestdagen goed doorgekomen.

Tot schrijfs.

DIKKE KNUFFEL