Blauwe zee, witte stranden!! - Reisverslag uit Negril, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Blauwe zee, witte stranden!! - Reisverslag uit Negril, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Blauwe zee, witte stranden!!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

05 Januari 2011 | Jamaica, Negril

Super hier! Mijn laatste stop.
Eindelijk internet gevonden.
Port Antonio was super, het leukste plaatsje tot hiertoe. Vandaar ben ik naar Kingston door de bergen met de minibus gereden. Mooie tocht. In New Kingston zat ik bij een heel leuke familie met super tuin. Ik heb uren gewandeld, naar Bob Marley museum geweest, super ook, goeie gidsen, het huis is de moeite waard. Daarna naar Devon House, een door de staat mooi gerestaureerd huis met prachtige tuin. Lekkere ijs daar! De rit naar Negril was minder leuk, de driver kon het niet laten te speden, lokale vrouwen vroegen om trager te rijden, had geen zin. Was blij dat ik mocht uitstappen. Ik deel een kamer met eem meisje uit San Fransisco, want alles is hier zo duur om te overnachten. Vorige nacht heeft mijn kamer zomaar eventjes 61 dollar gekost, slik. Ben ik niet gewoon. Nu delen we een kamer voor elk 22 dollar, veel beter. Nu zit ik in een houten huisje op het strand met zicht op zee te internetten, wat is het leven toch mooi aan de overkant he! Maar wonen zou ik hier niet willen. Ze moeten hier hard knokken om te overleven, het is hier zo duur, ook voor de plaatselijke bevolking. Gisteren 5km gestapt naar de vuurtoren, klimmen. Mooi daar. Taxi s toeteren om je mee te nemen en ze geloven niet dat je zil wandelen, ze blijven aandringen. Maar ik kan niet op mijn luie kont zitten. Vanmorgen ook al een heel eind gestapt langs het witte strand. Mensen liggen te braden in de zon, vele hotels op het strand met een eigen plekje om te zonnebaden. Het is heet nu op de middag, het is 12u hier en de zon brand! Ik ga mijn tocht verder zetten langs het strand tot aan het bos, daar zal het iets koeler zijn en minder volk hoop ik.
Zaterdag al naar huis, vakantie vliegt als het leuk is...

See you all, kisses from Jamaica xxx

• 05 Januari 2011 - 17:25

Yamina:

Hey Karine,
    Klinkt supergoed, 'k zie het zo voor me!
    Geniet nog van de omgeving en de warmte.

Groetjes, Yamina.

• 05 Januari 2011 - 18:34

Lisselotte :

Geniet er nog van, vele groetjes en tot gauw xx

• 05 Januari 2011 - 22:31

Rita Olbrechts:

Hé meideke,
    Geniet er daar nog maar van het zonnetje,alhoewel ze tegen het weekend hier 8°c geven,maar dan wel met regen!
    Hier alles ok,gisteren bij Krista nieuwjaar gaan wensen.Wij met ons tweetjes 2 flessen Cava uitgetutterd, gelukkig had ik Natalie mee om chauffeur te zijn. Het was plezant!
    Knuffel en al een goede terugreis!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 06 Januari 2011 - 07:54

MC:

Amaai zooo tof ! hier alleen regen en mottige dingen!
    breng zon mee!!!

• 07 Januari 2011 - 09:18

Ann G.:

Hallo Karineke

Geniet nog maar eventjes met volle teugen, want hier is het maar miezerig weer. Nog een behouden terugvlucht (zonder sneeuwstormen).
    See you soon.