Laatste stop - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Laatste stop - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Laatste stop

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

07 Januari 2011 | Jamaica, Montego Bay

Hir zijn we dan, terug aan het startpunt... zal ik opnieuw beginnen?? Ik mag er niet aan denken dat ik maandag weer moet gaan werken!!
Ik zal me dan maar weer voorbereiden op de volgende reis zeker?? lol
Negril was heel leuk, heb mijn voeten er bijna afgewandeld. De mensen begrijpen het niet dat je wil wandelen, dat doen ze hier niet. Ze nemen voor elke meter de taxi. Gisteren in de heuvels gaan wandelen en het was heeeeel warm in de blakende zon. Maar ik heb het overleefd, wel met veel blaren, liters zweet en veel water drinken. Het uitzicht over de baai was fantastisch en veel verwonderde mensen onderweg. Dan vanmorgen eerst een stuk met de gezamelijke taxi naar Lucea, waar ze op de achterbank zoveel mogelijk mensen proberen te proppen, en de vrouwen zijn hier niet mager, ik zweer het je! Daarna in Lucea overstappen in een minibus. Onderweg schitterende megahotels, golfcircuits voor de jetset. In Montego Bay aangekomen was het alsof ik hier al jaren woonde, lol. Ik herinner me de eerste dag nog, je weet van niets. Het hotel waar ik nu in verblijf is super, Gorgina, met zwembadje. Dus morgenvroeg kan ik nog eventjes van de zon genieten hier, ik zit vlakbij de luchthaven, enkele minuten stappen en 10 min stappen van het centrum. Vanavond jerk chicken gaan eten, lekker lekker, het nationale gerecht hier. Leuke babbel gedaan met een Jamaicaanse dame die nu nog in Londen woont maar hier een boerderij gaat beginnen! Ze gaat ook de eerste wijndruiven planten en over drie jaar zou ze de eerste oogsten en er wijn van maken. Er bestaat geen Jamaicaanse wijn. Hopelijk komt haar droom uit!
Nu ga ik nog eventjes genieten van de sterrenhemel aan het zwembad!
Tot maandag iedereen, nightnight xxx

  • 08 Januari 2011 - 22:46

    Rita Olbrechts:

    Hé meideke,
    Zo te lezen heb je er weer van genoten!!!WELKOM terug thuis in ons landje!!!!

    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Montego Bay

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 155722

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: