Laatste stop - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Laatste stop - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Laatste stop

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

07 Januari 2011 | Jamaica, Montego Bay

Hir zijn we dan, terug aan het startpunt... zal ik opnieuw beginnen?? Ik mag er niet aan denken dat ik maandag weer moet gaan werken!!
Ik zal me dan maar weer voorbereiden op de volgende reis zeker?? lol
Negril was heel leuk, heb mijn voeten er bijna afgewandeld. De mensen begrijpen het niet dat je wil wandelen, dat doen ze hier niet. Ze nemen voor elke meter de taxi. Gisteren in de heuvels gaan wandelen en het was heeeeel warm in de blakende zon. Maar ik heb het overleefd, wel met veel blaren, liters zweet en veel water drinken. Het uitzicht over de baai was fantastisch en veel verwonderde mensen onderweg. Dan vanmorgen eerst een stuk met de gezamelijke taxi naar Lucea, waar ze op de achterbank zoveel mogelijk mensen proberen te proppen, en de vrouwen zijn hier niet mager, ik zweer het je! Daarna in Lucea overstappen in een minibus. Onderweg schitterende megahotels, golfcircuits voor de jetset. In Montego Bay aangekomen was het alsof ik hier al jaren woonde, lol. Ik herinner me de eerste dag nog, je weet van niets. Het hotel waar ik nu in verblijf is super, Gorgina, met zwembadje. Dus morgenvroeg kan ik nog eventjes van de zon genieten hier, ik zit vlakbij de luchthaven, enkele minuten stappen en 10 min stappen van het centrum. Vanavond jerk chicken gaan eten, lekker lekker, het nationale gerecht hier. Leuke babbel gedaan met een Jamaicaanse dame die nu nog in Londen woont maar hier een boerderij gaat beginnen! Ze gaat ook de eerste wijndruiven planten en over drie jaar zou ze de eerste oogsten en er wijn van maken. Er bestaat geen Jamaicaanse wijn. Hopelijk komt haar droom uit!
Nu ga ik nog eventjes genieten van de sterrenhemel aan het zwembad!
Tot maandag iedereen, nightnight xxx

• 08 Januari 2011 - 22:46

Rita Olbrechts:

Hé meideke,
    Zo te lezen heb je er weer van genoten!!!WELKOM terug thuis in ons landje!!!!

Dikke knuffel