Frissere lucht... eindelijk! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Frissere lucht... eindelijk! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Frissere lucht... eindelijk!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

13 April 2011 | India, Darjeeling

Een hotel met internet, leuk.
Het eten van gisteren is goed verteerd, dus no problem. Ondertussen is mijn maag en darmsysteem al veel gewoon denk ik. Heb gisteren zelfs kraantjeswater gedronken omdat het eten zo hothot was en ik moest blussen met het water in de karaf op de tafel, ik moest en zou drinken, loooool.
Vanmorgen een rit met een jeep gedaan door de bergen, nu weet ik waarom er alleen jeeps naar boven rijden... De weg is verschrikkelijk slecht en de chauffeur moet slalom rijden tussen de brokken. Een rit van ongeveer 4u voor 80 km, dat zegt genoeg zeker??
En dan aangekomen in Darjeeling, het is hier al een heel verschil in properheid, alhoewel het vuilnis soms nog opengespreid op straat ligt. Honden en vogels zoeken er hun gading in.
Vele huisjes hebben bloemetjes staan in potten, wat al een heel ander beeld geeft dan Kolkata.
Heb een goed hotel uitgekozen, hoog in de stad... supersteile straatjes, waar ik helemaal naar boven haast moet klimmen met die zware rugzak op mijn bult... ik moet dringend wat kledij uitdelen.
Heb een kamer met een prachtig uitzicht, dubbel van prijs maar is het maar 6.5 euro. Hier ga ik enkele dagen blijven denk ik, alleen het weer valt niet mee, regen, al dagen en dagen. Nu is het zon. Ik zal wel zien, anders trek ik verder.
Het bovenste verdiep is restaurant waar ik lekker gegeten heb voor weinig geld, en nog lekkere thee achteraf.
Het is hier al flink kouder, dikke trui aan nu.
Hierboven geen auto's en toeterende riksja's, oef, hopelijk zalige stilte...
Dodo iedereen xxx

Als jullie hier reageren, gelieve geen afkortingen in jullie naam te gebruiken want anders kan ik niet achterhalen van wie het is...
Jaja MC dat weet ik wel, haha, leuk dat je zo meevolgt Marie Christientje! En ik drink veeeeel water! En thee!


  • 13 April 2011 - 15:39

    De Grote Stille:

    Zalige stilte, lekker eten, koele bries, en bloemetjes in potten... GELUKZAK! Je doet het toch maar... Geniet met volle teugen!

  • 13 April 2011 - 16:03

    MC:

    ge weet wel die korte dikke!:)van aan de tafel opt werk!:)
    is tof dat je ergens bent waar het niet stink!lol
    Als gij daar een paar dagen blijft gaat de zon wel blijven schijnen!!
    Allee das goe van da water, toch iemand die naar me wil luisteren!:)
    groetjes en tot mails!

  • 14 April 2011 - 07:42

    Chris Duerinck:

    Have funnnn, Karinneke!!!
    Zoen,
    Chris(telleke??)

  • 14 April 2011 - 13:12

    Ann (Geldhof):

    Geniet ervan Karineke. Het is tof te lezen wat je allemaal meemaakt. Ook Brian en Delphine moeten een paar dingen lezen, zo zien ze eens dat zij geen reden tot klagen hebben ...
    Geniet met volle teugen!

  • 15 April 2011 - 14:33

    Brigitte:

    Leuk jouw reisverslagen te lezen!
    Zal in de Zwitserse bergen eens aan je denken! Geniet er nog van!
    Groetjes,
    Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 155691

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: