Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Pucon

Door: Karine

Blijf op de hoogte en volg Karine

01 Januari 2014 | Chili, Pucón

Nieuwjaarsdag...
Wat langer geslapen en met Jurgen een wandeling gemaakt, alles was nog gesloten, stadje sliep nog. Het strand lag vol vuiligheid, flessen...
Jurgen springt daarna een minibusje op, vulkaanbezoek.
De stad komt tot leven, hier en daar nog wat dronken toestanden.
Eindelijk om 12u kan ik ontbijten! Het was overheerlijk: fruitsla met yoghurt en muesli, toast/boter/confituur, koffie mmm, zo heerlijk op 't gemakske!
Plots was er heisa, de kerststal rechtover het restaurant stond in brand! Juist naast de brandweerkazerne. De bazin rukt de brandblusser van de muur en een klant loopt ermee naar de stal om in een witte damp te verdwijnen, even later kwam de brandweer eraan, lol.
Politie had de dader vlug gevat, misschien is hij in het hooi blijven slapen vannacht en sigaret laten vallen?
Daarna wandeling door het dorp en nadien wat rusten op mijn bedje. Eindelijk kan ik eens chatten met Sabine, met dat uurverschil nooit makkelijk! Leuk leuk.
Als Jurgen terug komt, door de gietende regen, gaan we op zoek naar een restaurantje, ik kip/rijst/groentjes, Jurgen biefstuk/frietjes/ei/ajuin.
Daarna een afsluiter in een sjiekere taverne, koffie, thee en koekjes.
Na al die regen hebben we een supermooie zonsondergang!

xxx