Wandelen en nog eens wandelen! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Wandelen en nog eens wandelen! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Wandelen en nog eens wandelen!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

16 April 2011 | India, Darjeeling

Haha geen lustige zangertjes meer de laatste twee dagen!! Ook geen muziek door de luidsprekers, hoera hoera!
Gisteren en vandaag een schitterende ochtend, om 5u op het dak van het hotel om de zonsopgang te zien en de besneeuwde bergen, superzicht! Toch is het koud, mensen lopen met dikke jassen aan, mutsen op, oorwarmers...
Op het dak komt de eigenaar een babbeltje doen met me, hij heeft al overal ter wereld gezeten. Daarna lekker gaan ontbijten, je kan hier kiezen uit de kaart en de keuze is groot. En van die thee hier krijg ik maar niet genoeg, helemaal afgekickt van koffie ben ik. Ik ben niet voor niets naar hier gekomen.
In het restaurant een Oostenrijker leren kennen die ook alleen reist. We besluiten om samen de dag door te brengen. Hij voelt zich niet goed en hij zegt dan kan ik hem dragen onderweg??? Mannen!! Hij is al meer dan een maand onderweg, leeft van homeopathie, heeft 2 weken een ayurvedakuur gedaan en daarna heeft hij 3 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging en nu is hij weer zwak... beter flink eten gelijk ik, lol. We zijn naar de botanical garden geweest, heel mooi, onderweg een plaatstelijke jongen opgepikt die ons de weggetjes toont, waar we allemaal gezeten hebben, amai! Daarna naar een tea estate, een rondleiding en deze thee is voor het welbekende Harrods, superduur, we hebben een tas gedronken van de allerbeste, 10 x zo duur als een gewone kop hier! Daarna kon onze Oostenrijker niet meer,hij terug naar het hotel, ik nog wat wandelen. Heb me gewoon laten verdwalen in de wirwar van straatjes... zaaaaaalig.
Het is hier stijgen en dalen, goed voor de benen. 's Avonds wist ik niet meer dat ik voeten had.
Heb aan de stalletjes gaan eten, noedels met groenten en die mensen die het maken zijn gewoon supervriendelijk. Je ziet ze gewoon glunderen als je bij hen iets komt proeven en eten. Foto's nemen geen probleem. De noedels worden voor je neus klaargemaakt en opgediend in bordjes die gemaakt zijn uit bladeren. Een bankje voor hun stalletje en daar zit je. Iemand probeert met mij een praatje te maken in gebrekkig engels, zonder tanden, ik begrijp er niets van, hahaha. Ik drink daar ook nog een milk tea, samen 20r, is 33 eurocent!
Daarna warme douche, voetjes verzorgen, een paar blaren en slapen.
Vandaag dacht ik een rit te maken met de toy train naar Ghoom maar alles is volgeboekt. Ik schuif aan voor een ticket voor morgen, het duurt lang. Een brit staat van zijn neus te maken omdat we een formulier moeten invullen met onze naam, adres enz. Hij begrijp niet waarom, staat te schelden dat het in Engeland allemaal niet moet en dat je op een paar min je ticket hebt en dat het hier allemaal bureaucratie is. Ik kon mijn tater niet houden en zei: vul aub je adres in en blijf volgende keer thuis! Alle omstaanders begonnen te lachen...
Dus hij doet dat, begint die weer te zeuren: wie gaat dat formulier nu lezen en wie moet er nu mijn adres hebben zei hij!!!! Daarna was het mijn beurt: ik zei tegen de man aan het loket: ik geef je graag mijn adres, leeftijd and all the rest, al de mensen hadden er plezier in!! Zo hadden we weer wat gelachen voor vandaag...
Daarna wat foto's gemaakt van de locomotief die klaar stond te vertrekken. Er is ook een soort garage waar ze gevuld worden met steenkool, hard labeur. De mensen doen hier verschrikkelijk veel hard werk, alles sleuren ze op hun rug en het zijn geen kleine pakken.
Daarna nog wat wandelen, wat hier niet simpel is op deze hoogte van meer dan 2000m, op en af, terug door het park naar het district office, heel eind stappen. Ik moet nog een toestemming hebben om door te reizen naar Sikkim. Pech gesloten vandaag, maandag. Daarna stap ik duchtig door naar de zoo en het Himalaya instituut. Zeer mooie dag vandaag, geen regen. Heel leuke namiddag in de zoo gehad. En weer komen mensen vragen om met hen op de foto te staan Het is niet zozeer om mijn blauwe vlechtjes maar gewoon omdat ik 'wit' ben.. heb je dat nu al geweten? De mensen bedanken je heel hartelijk als je dat wil doen. Grappig. Ook komen ze dikwijls naar me toe voor een babbel.
Heb weer aan de stalletjes iets gegeten waarvan ik de naam niet verstaan heb, iets van aardappelmengeling, kruiden, ui, platgedrukt en in een deegje gewikkeld en dan gebakken, mond weer moeten blussen, ik word het al wat gewoon ondertussen.
Maandag zijn het hier verkiezingen, het is druk met campagne voeren.
Ik zou graag een safari doen, ze kijken in een reisbureautje of ik meekan met een groep, anders is het redelijk duur voor mij alleen. Ik zou graag eens op een olifant zitten! Het is een tweedaagse meer naar het oosten toe. Ik ga hier weer veeeeeel tijd te kort hebben...
En nu ga ik naar mijn bedje, het is 19u, pikdonker en ben doodmoe.

Veel leesgenot, groetjes en dikke knuffel xxx

Broer: je hoeft geen losgeld te betalen hoor, laat me hier maar zitten!


  • 17 April 2011 - 18:10

    Soepie (geertje):

    thank god for vibram zooltjes !!!
    kus en ook van katje

  • 18 April 2011 - 08:18

    Ria De Baets:

    Hallo,
    Veel tijd om de reacties te lezen heb je waarschijnlijk niet, maar ik wil toch een kort berichtje laten. Wanneer ik je verslag gelezen heb mogen we toch blij zijn dat wij hier in ons Belgenlandje wonen. We beseffen het veel te weinig, maar ja, wat doe je er aan. Hier hebben we nog steeds goed weer en geen druppel regen. Het zou eens flink moeten regen, alles staat kurkdroog. Hoe is het met de oostenrijker, is hij er al door??
    Nog vele groetjes, ria de baets

  • 18 April 2011 - 14:35

    MC:

    Ge gaat weer heet staan als ge terugkomt!:)
    Hier gewoon frieten eten ze!
    Geniet er nog van en pas maar op van de olifanten , die hebben langs slurf!!
    veel veel groetjes van ons allemaal en bedankt voor je reisverslagjes!!

  • 18 April 2011 - 18:28

    Ann Geldhof:

    Hallo Karineke

    Hier geven ze voor morgen 21°C ! Da's nu eens omgekeerd zie.
    Hopelijk verloopt de ticketverkoop wat vlotter en kan je nog alles zien wat je zou willen in deze korte tijd die je er nog rest.
    Heel veel zomerse groetjes en geniet van je olifantentrip!

    Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 3357
Totaal aantal bezoekers 155689

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: