Mooie uitstap achter de rug! - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Mooie uitstap achter de rug! - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Mooie uitstap achter de rug!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

29 December 2011 | Oman, Şalālah

Nergens af gevallen en ik leef nog, jaja!
Gisteren had ik nog een babbeltje gedaan met de receptionist van het hotel. Ik vroeg hem of hij niemand kende die me kon rondleiden hier. De bureaus die tours organiseren rekenen de prijs per wagen en omdat ik alleen reis is dat nogal duur. Oman is geen goedkoop land, geen wonder dat ik bijna geen rondtrekkende toeristen tegen kom. De meeste doen een georganiseerde rondreis waar ze achter een gids rondhuppelen, de obers afsnauwen omdat ze bestellen en 5 min nadien terug in dat busje moeten, is this fast food hoor ik ze dan heel onbeleefd naroepen!! Enfin, hij kende iemand en zou hem bellen.
Vanmorgen om 7.30u wordt er gebeld aan mijn deur, gebeld!! Ik heb zo een dingdong ding. Ik trek wat kledij over mijn hoofd en billen... leute. Ontbijt madam? Daar zit ik dan, nog half slaperig en een ontbijt dat naar me lacht! Omelet, toast, smeerkaas, fruitsap, pot thee. De tv aangezet, bbc world, dan ben ik nog een beetje mee met de tijd, de begrafenisplechtigheid van Kim Jong Il wordt in t lang en in t breed getoond. Terwijl heb ik ontbijt op bed! De telefoon rinkelt, madam my friend is here. Ik vlug de badkamer in, om 10u zouden we vertrekken. Hij vroeg voor een dagtoer 80R (een 165 euro), heb wat kunnen afdingen naar 125 euro. Hij vraagt ook de prijs voor een wagen. Geen andere toeristen in de buurt, anders zou ik hen meevragen.
Het was een prachtige dag en zeker al die rials waard: van Salalah naar Wadi Darbat, honderden kamelen gezien, lopen vrij rond, opletten geblazen op de weg, zo naar Tayq cave, maar alles staat droog, in de regentijd zie je overal watervallen, nu niets, over naar een mooie weg Hijayif, Wadi Dawkah Frankincense nature reserve.Nu weet ik hoe die wierook gewonnen wordt, het is hars van de wierookboom dat hard wordt en die leggen ze dan op hete kolen, het geurt hier overal zalig. Geur is een belangrijk iets voor dit volk. Zo reden we naar de tombe van Job, daarna terug naar Salalah en het museum, spijtig geen foto s binnen, heel spijtig want het museum is prachtig, een heel maritiem gedeelte en een historisch, alles perfect afgewerkt! We rijden nog eens langs het strand, terug naar het hotel. Said de chauffeur is ook leraar geweest en werkt nu aan het ministerie van onderwijs. Ze werken altijd nieuwe scholen uit. De scholen zijn hier prachtig, groot, meisjes en jongens apart. In het historisch museum staat een maquette van de universiteit van Muscat, die is gigantisch uitgestrekt!! Alles is hier groots en ze hebben heel veel respect voor hun sultan die veel goeds heeft gebracht voor dit land. En je ziet dat ook.
Morgenvroeg neem ik de bus naar Nizwa.
Tot dan iedereen! Dikke zoentjes xxx

  • 29 December 2011 - 20:01

    Trieneke:

    heel leuk dat we je kunnen volgen vanuit het natte koude belgenlandje!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Şalālah

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 155744

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: