Nizwa naar Mutrah, Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Nizwa naar Mutrah, Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Nizwa naar Mutrah, Muscat

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

06 Januari 2012 | Oman, Masqat

06 januari, vandaag dus.

Vanmorgen naar de soek (ook weer een vriendelijke man die me meegenomen heeft, liften hoeft hier niet, je wordt hier zo van de baan geplukt)geweest en de koeien en geitenmarkt. Dit was zoooo indrukwekkend, ik kan het moeilijk met woorden beschrijven. Een jewelste van witte kledij, mannen vooral die met hun koeien een ring rondgaan om ze te aan iedereen te laten zien, lijkt wel een modeshow. Er wordt geboden. Vele foto's genomen, geen probleem hier, genoeg toeristen ook. Daarna bezoek ik het fort, ook prachtig. Het is weer heet vandaag. Ik laat me vrijwillig verdwalen in de steegjes van de soek. Loop de groentensoek binnen en drink daar mijn zoveelste theetje. Nadien weer met de taxi naar het hotel, inpakken en naar de bushalte. Geen bus meer vandaag... taxi dan maar? Ik geef 10 R voor een 180 km, is 20 euro, dat betaal ik thuis voor 7 km!! Ik word voor Muscat afgezet aan een drukke weg, vanhieruit ga ik met een microbus verder naar Ruwi en dan een ander busje in naar Mutrah. Ik logeer in het Corniche hotel, ze hebben mij een betere kamer gegeven dan dat ik gereserveerd had, zicht op de zee en haven!! En nu genoeg geschreven, is 24u bijna en ga naar mijn bedje.
Morgen nog een hele dag, om 18u rij ik met vriendelijke Nederlanders mee naar de luchthaven, ze nemen dezelfde vlucht!
Tot dan iedereen, dikke knuffels xxx

• 11 Januari 2012 - 19:34

Patrick:

welkom terug thuis, kom eerstdaags eens binnenwippen.
    Bedankt voor je reisverslag