Terug in Mutrah met vele indrukken... - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Terug in Mutrah met vele indrukken... - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Terug in Mutrah met vele indrukken...

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

06 Januari 2012 | Oman, Masqat

Een verslag in deeltjes:

3 januari:
Om 5u opstaan, vakantie noemen we dit... De bus om 6u.De broer van de manager brengt me naar de busstop, speciaal voor mij zo vroeg opgestaan! Een goedgeklede man komt de tickets verkopen aan de busstop. De rest van de passagiers zijn Indiers, geen vrouwen, geen toeristen. Ik ben moe, sluit de ogen, de chauffeur roept mij als we er zijn... plots hoor ik zeggen: madam madam here, ik grabbel mijn rugzak en stap af, zie een coffeeshop. Ik zeg nog eens Al Qabil, yes yes. Bus weg. Ik de coffeeshop binnen, not Qabil here, Kamil!!! De wet van Murphy omarmt me terug!!!!!!!! Ok, rustig blijven Karine en drink een theetje... De man van de coffeeshop belt voor me naar Salem van het kamp in de woestijn. Hij zegt dat ik een taxi moet nemen en me bellen als ik er ben. Ik stap door naar het Shellstation 1 km verder, de weg vol maar dan ook vol gapende mannen!!! Die hebben hier precies nog nooit een toerist in hun leven gezien, laat staan een vrouw met rugzak op haar bult en een kleine rugzak op haar twee bulten, ik voel me kameel en dromedaris tegelijkertijd. Een taxi stopt en wil me voor 20 R brengen, rij maar door zeg ik, te duur. Nadien een gedeelde taxi voor 5R. Het is net een rijdende parfumerie... moest je je ogen sluiten dan zie je sensuele taferelen voor je, mooie vrouw en man, je kent het wel he al die parfumreclames... maar als je je ogen weer opent en achterom kijkt naar de achterbank zitten er drie lelijke mannen met sjaal op hun hoofd en een wit slaapkleed aan... weg sensualiteit... De chauffeur belt voor me naar Salem om te zeggen dat ik eraan kom. Hij spreekt geen woord Engels, niemand in dat dorp trouwens. En Salem kwam me op de snelweg halen... en dan zag ik zand, groooooote bergen met zand, machtig gewoon. Ik kreeg een grote tent met drie bedden erin, rond de tent al gedroogde palmbladeren, om er te komen moest ik door het mulle zand klimmen, ik was al helemaal buiten adem als ik aan mijn deur hing. Dat zand slokt je op. De badkamer is gedeeld, er zijn ook tenten met. Voor een nacht 20R (40euro) met ontbijt en avondmaal, gratis koffie, thee, water, dadels heel de dag!! Ik zou ik dagen en dagen kunnen blijven, allemaal leuke zetels om te relaxen, hier kan je ontstressen a volonte!! Ik nestel me in een van de zetels met dikke kussens en geniet van mijn boek en thee. De zonsondergang is van hieruit al zo onwezenlijk mooi. Nadien een frisse douche. Er wordt een bel geluid, het avondeten is klaar. Alles wordt geserveerd in grote potten, zeer netjes: kip, schaap, salade met feta, warme groenten, rijst, pastasalade, brood, frietjes, humus, dessert fruitsalade en nog een pepsi bovenop. Daarna komt er nog een bedoeinegroep muziek maken. Ik heb super geslapen in mijn tentje... xxx

  • 07 Januari 2012 - 10:25

    Ann Geldhof:

    Hoi Karine

    Dit lijkt me weer een geweldig avontuur met die bussen. Lang leve het openbaar vervoer! Geniet van de pracht van de woestijn, ik wou dat ik er ook was, zoals jij het beschrijft! Laat het zand maar tussen de tandjes knarsen ...

    Nog een heel tof jaar gewenst met heel veel nieuwe reisavonturen!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 155758

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: