Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Udaipur

Blijf op de hoogte en volg Karine

31 December 2012 | India, Udaipur

Zaterdag 30/12:

Ik ding af bij een tuktuk, van 130 naar 50, begint me al te lukken, anders stap ik door! Ik kan wel enkele kms te voet aan. We rijden door kleine straatjes, verkeer kan nauwelijks passeren. Vrouwen zitten al aan hun groentenkraampjes. Hartelijke ontvangst in het hotel, de manager heeft familie in Belgie wonen, in Zeel... ik vraag nog eens waar? Zeel. Hij schrijft het op, Geel dus, hahaha. Mijn kamer is nog niet klaar maar ik kan al ontbijten op het dakterras, zaaaaaaaaaaalig, zicht op het meer, het Lake Palace hotel waar er een stukje van de Bondfilm Octopussy is opgenomen. De zon schijnt. Mijn kamer is netjes en mooi. Ik ga wandelen, het is druk, lijkt brugge wel met al die fotograferende toeristen. Vrouwen wassen aan de gats, in de rivier, prachtige kleuren van kledij. Ik word weer meegenomen door een kleermaker, laat me zijn atelier zien en zegt dat hij de kledij ontworpen heeft voor de film the best marigold hotel, leuk leuk, ik moet weer thee drinken, vele handjes schudden, koeien lopen overal, veel souvenierwinkeltjes, vele kleurrijke kledij, zilverwerk, schilderijen. Ik ga eten op een hoog rooftop, restaurant Anna, ik was buiten adem van het klimmen. Aanraden van de LP, maar ik vond het niet zo ok. Daarna een boottrip op het meer, prachtig, alle alles is hier altijd prachtig... de tocht van bijna een uurtje neemt ons mee bij ondergaande zon, rond de paleishotels. Reigers, ibissen, aalschovers en andere vogels vliegen allemaal naar dezelfde boom om te overnachten, leuk schouwspel. De ondergaande zon geeft mooie foto s.
Daarna ga ik binnen bij een kunstenaar, die laat me zijn schilderwerk zien, je kan er curussen volgen, hij schildert een olifant op mijn vingernagel, superfijn, met mijn naam erin, je moet met een loep kijken zo fijn, for good luck zegt hij, olifanten en good luck?? Ikke??? Alle t is te hopen. O ja en mijn hand en arm staat al in de henna.

Zal morgen wat verder pennen, want ik moet hier al vanalles eten terwijl aan die computer, en ik moet het aannemen, toch leuk he zo gastvrij!

Tot later iedereen en ik wens jullie een geweldig nieuwjaar, doe het rustig en safe, kusjes vanuit het warme Udaipur xxxjes