Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Udaipur

Blijf op de hoogte en volg Karine

01 Januari 2013 | India, Udaipur

Maandag 31/12:

Gisteren zijn ze nog eventjes de tv komen repareren, hij werkte niet, de draadjes zaten zo los in het stopcontact... er sprongen af en toe wat vonken uit, even later kwamen ze er een stekker aanprutsen, dit is India!
Ontbijten op het dakterras met de eerste zonnestralen als gezelschap...
Mijn 2e hands swishingkleedje aan, geen sjieke schoenen maar wat geeft dat hier, hop naar het paleis, een hele meute staat al aan te schuiven, zwart van het volk! lol
Je moet een bepaalde route volgen, staat aangegeven, allemaal netjes aanschuiven in de rij. Pracht en praal marmer, graniet, het paleis is 500m lang en 200m breed, het grootste van Rajastan, een deel ervan wordt nog bewoond door de koninklijke familie, een deel is omgebouwd tot 2 luxehotels. Ze zijn de voorbereidingen aan het treffen voor nieuwjaarsavond, alles ruikt naar bloemen, heel mooi, 10000 roepies voor de avond, eten drinken dans, is ongeveer 150 euro. Ik heb uren gedwaald in het paleis, ook moesten er weer velen een foto nemen van mij. Hele mooie geschiedenis hier. Ik ging eventjes zitten op het plein, een hele bende schoolkinderen rond mij, wel 50, en allemaal moesten ze op de foto met me, hilarisch, toen de leerkrachten hoorden dat ik er ook een was, moesten die ook nog op de foto met me!!! Dat was sooooooooooooo nice, en maar tateren.Ik ging daarna een afternoon tea met alles erop en eraan nemen in een luxe hotel, stond in de LP, maar het is alleen nog thee of koffie, ik weer verder, een ander terras: alleen voor gasten van het hotel, maar ik mocht wel blijven zitten en van het uitzicht genieten???? Het restaurant aan het paleis, alleen nog drank, geen eten. Dan maar terug naar het dorpje, weg van die luxe hier waar je niets krijgt, ga dan wel bij de locals. Ja hoor, lekkere chocoladecake, ijs, chocoladesaus en heerlijke thee, mmm. Dat was voor mijn nieuwjaarsavond se. Dineren heb ik ook bij de locals gedaan, palak paneer, spinazie met soort mozarella en lekkere groentenrijst. Nog lang zitten babbelen met de eigenaar die hier al 20j zijn kleine restaurantje heeft. Ondertussen overal op de dakterrassen luide muziek en flikkerende lichtjes... en plots boem, alle electriciteit weg, rustig dat het toen was, ik heb in het donker moeten eten, heeft ook zijn charmes, ze zijn dat hier gewoon dat alles eens uitvalt en niemand die zich daar zorgen in maakt, het leven gaat gewoon verder. Daarna bedje in, geen party voor mij. Voor 24u al overal vuurwerk, luide knallen..

Dinsdag 01/01/2013:

Inpakken, zak in de lockerroom en op wandel, naar de overkant van het meer, overal moeten babbelen. Aan een kraampje in de zalige hete zon een thee gedronken en een verse gemixte fruitsap, zicht op het meer en de vrouwen en mannen die aan het wassen waren of zichzelf aan het wassen waren. Alles doen ze in het meer. Mooi schouwspel. Het ruikt naar zeep en waspoeder. Daarna lang bij de vrouwen gezeten die aan het wassen waren, de kinderen vonden het leuk en weer veel gebabbeld. Ze laten je ook foto s nemen zonder morren. Een kleinje kwam bij mij rondhangen, in zijn blote poep, schattig. OOO wat zal ik het hier missen want het is echt een gezellig dorp. Daarna bezoek ik een tempel. Een broek gekocht en hard afgedongen tot 2 euro, lol. Om 15u naar de kookklas, met de tuktuk en nog 2 madammen uit Israel. Een hele andere kant van het dorp. Was in de kok zijn huis, alles op de grond te doen, wel heel netjes, wat heeft hij klaargemaakt? Voor diegenen die er iets van kennen: Masala thee, veg. pakora, Indian curry, palak paneer, jiere fried rice, chapati, stufed potato paranta, paneer butter masala, sweet halva. Was heel veel, we moesten af en toe helpen, was meer een demonstratie, traag, we moesten veel schrijven en foto s nemen. Het was super goed en heel lekker allemaal, ze moesten ons bijna buiten rollen. Is de eerste keer dat ik zoiets doe op een reis.
Nu eventjes internetten, heb nog een beetje tijd, dan tuktuk op naar de nachtbus, morgenvroeg ben ik in Jaisalmer. Hopelijk doet de chauffeur het wat rustig aan...

Saluutjes iedereen, tot de volgende xxxjes

  • 01 Januari 2013 - 16:35

    Else Segers:

    amaai het is weeral de moeite! Vele nieuwjaarswensen en dat je nog veel op reis mag gaan.

  • 01 Januari 2013 - 19:06

    Katja:

    Gelukkig Nieuwjaar, Karine. Van zodra je terug bent, zullen we die rolletjes er wel af lopen. Ik mis mijn looppartner ; ))

  • 01 Januari 2013 - 23:54

    Trieneke:

    een gelukkig nieuwjaar om te beginnen en dat al je dromen mogen uitkomen tante Karine! We kennen niets van al de gerechten die je opnoemde, maar we willen ze met plezier leren kennen! (snappie?) :)
    dikke knuff van de boykes en een kwijlkuske van de pruts. xxx

  • 02 Januari 2013 - 12:06

    Isabelle:

    hey Karine,
    weer veel gezien en meegemaakt al. Geniet nog van de rest van je reis.
    See you later xxx

  • 04 Januari 2013 - 20:17

    Rita:

    Dag Karine,


    Eerst jou een gelukkig nieuwjaar wensen!
    En dat jij terug veel mensen rondom jou gelukkig zal maken staat nu al vast:)
    Je bent waarschijnlijk aan het inpakken of op de terugweg en de volgende reis aan het bekokstoven...
    Ik heb er enkele dagen Parijs opzitten. Blijft altijd fijn om doen.
    Toevallig op het kerkhof van Mont martre geweest: veel minder gekend dan Pere Lachesse maar ook heel bijzonder, groots.


    Veilige terugreis! x

  • 05 Januari 2013 - 12:37

    Spip - Veronique:

    super leuk om je verhalen te volgen! ik geniet ervan want ik deed dezelfde reis in 2010 en is zo herkenbaar! ben echt benieuwd naar je foto's want je bent een krak in foto's trekken (en dat niet alleen ...) geniet er nog van en tot in grijs België!! ik zou niet terugkomen !! hahahahah en dit is een hele toffe site en gebruiksvriendelijk tenminste!! groetjes en veilig thuis, xx

  • 05 Januari 2013 - 12:41

    Stephanie:

    Happy new year moatje. Met je,huisje alles in orde hoor ;-).
    Geniet nog van je laatste dagjes.
    Dikke zoenen van ons allemaal
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 155984

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: