Zalige kerst iedereen! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Zalige kerst iedereen! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Zalige kerst iedereen!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

29 December 2009 | Puerto Rico, San Juan

Jullie zullen denken wat ik uitgespookt heb he??
Wel zal ik jullie in het kort wat leesvoer geven...
Na mijn nachtjes in het luxe hotel ben ik naar oude San Juan vertrokken> Ik zit nu in het oudste guesthouse met nog een ouder ventje die er de plak zwaait, Castro. Spreekt geen woord engels, heeft bijna geen tanden meer en mompelt... Zijn kamers zijn de goedkoopste dat er te vinden zijn, oud maar heel netjes. En daar logeer ik nu al enkele dagen. Ondertussen erger ik me aan het openbaar vervoer dat hier niets georganiseerd is. Je moet hier een auto huren, de Amerikanen hebben deze allemaal in bezit, al maanden op voorhand boeken ze deze. Ik gisteren teruggekomen van 2 dagen Fajardo, alles aan de kust was daar volgeboekt. Heb dan voor 2 dagen een kamer genomen in een miniresort, eerst had ik een kamer voor 4 personen, ferm sjiek. Na me daar eigenlijk wat verveeld te hebben ben ik teruggekomen, ik heb er 5u over gedaan! Met een auto zou dat ritje 1,5u geduurd hebben. In Afrika gaat het nog beter vooruit dan hier, ze moeten hier nog veel leren. Maar neen ze houden zich aan het Amerikaanse systeem, big cars.
Dus geen auto, heb ik maar tours geboekt, vandaag ben ik al vroeg vertrokken naar het regenwoud, prachtig, maar het ging allemaal wat vlug voor mij, zou er uren kunnen zitten hebben, vogeltjes en beestjes kijken. En hot dat het hier is, amai, alle dagen meer dan 30gr en over de middag veel meer. Het zweet blijft hier stromen.
Morgenavond ga ik kayakken in een fosforiserende baai, van t moment dat je beweegt in het water licht het op, moet prachtig zijn.
En de oude stad ken ik hier al op mijn duimpje. Heb de forten bezocht, ik voel me een echte piraat van de Caraiben. Hier is geschiedenis geschreven!! De binnenstad is zeer mooi. En nu is het rustig want geen enkel cruiseschip is er te zien, anders loopt het hier vol.
Alle ik zit hier nu in een internetcafe... met 1 pc... over heel de stad!! En over de prijs gaan we zwijgen, alles swingt hier de pan uit!
Maar ik geniet. Leuk sfeertje s avonds hier, overal salsa en latin muziek.
Ik heb ook al de Bacardifabriek bezocht, een waar genot, ze hebben het heel toeristisch aangepakt en ze hebben heel lekkere mojitoooooooo!!!Na nieuwjaar ga ik proberen verder te trekken naar het strand, nog wat rusten en dan vlieg ik terug, spijtig genoeg...
Ik wens jullie allemaal een heel mooi en spetterend nieuwjaar, ik vier het hier in de oude stad San Juan, tot ziens, astaluego amigos xxx

  • 29 December 2009 - 17:38

    Conny:

    Jij doet dat weer goed daar. Geen Amerikaan aan de haak slaan...
    Gelukkig nieuwjaar!!!!

  • 29 December 2009 - 17:58

    Ria De Baets:

    Hallo carine,
    Zo te zien is het daar heel aangenaam en ontspannend, ik zou in je plaats willen zijn. Hier is het ietwat frisser, zo'n 1à2 graden en regenen. Profiteer maar van het goede weer en ontspan je maar zodat je er weer tegenaan kan gaan. Een gelukkig nieuwjaar en misschien tot later. Groetjes, ria

  • 29 December 2009 - 19:11

    Isabelle:

    Allez Karinetje, profiteert er nog wat van,gelukkig nieuwjaar. Zullen dat hier ook doen en tot maandag.

  • 29 December 2009 - 19:45

    MC:

    Yupse!
    Ik zat bij - 18°C!! Wat een verschil!!
    Ik wens je een zot, tof en gezond 2010 met vele leuke reizen!
    groetjes van ons allemaal

  • 30 December 2009 - 07:36

    De Joosjes:

    Karine, ook voor jou een spetterend jaareinde en een hééél gelukkig 2010 !
    geniet er nog van !

  • 30 December 2009 - 08:09

    Brigitte:

    Geniet er maar met volle teugen van!
    Vele groetjes en tot volgend jaar!

  • 30 December 2009 - 10:40

    DK:

    Helabakes! Ik heb de indruk dat je van hot naar her huppelt zoals de konijntjes! Maar dat gaat daar precies heel goed! Laat je maar eens volledig gaan en profiteer ervan met volle teugen! En rust ook eens lekker uit in de Puerto Ricaanse duinen. Feest ze!

  • 30 December 2009 - 11:26

    MJ:

    Zo te horen geniet je er weer ten volle van. Nog een goede reis verder en een spetterend einde jaar. Groetjes.

  • 30 December 2009 - 22:43

    Katharina:

    Gelukkig Nieuwjaar!!! Kusjes van ons allen.xxx

  • 29 December 2010 - 15:20

    Rita Broucke:

    Dag Karin,

    Ik blijf maar paf staan hoe jij dat allemaal flikt! Fantastisch.
    Doe het daar goed verder en tot in 2011!

    Via omweg hier wil ik ook Conny een gelukkig nieuwjaar wensen en de liefde ' : misschien nog één maal proberen om het af te leren...

    Rita x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Puerto Rico, San Juan

Puerto Rico: Natuur en cultuur

Rondreizen in Puerto Rico

Recente Reisverslagen:

31 December 2009

Nieuwjaar komt eraan!

29 December 2009

Zalige kerst iedereen!

21 December 2009

Eindelijk

13 December 2009

Puerto Rico
Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 155740

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: