Eindelijk - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

21 December 2009 | Puerto Rico, San Juan

Ik ben er geraakt!
Een korte samenvatting: na een kort nachtje van 2u slaap naar de luchthaven. Vliegtuig had een vertraging van bijna 4u. Dat was eigenlijk niet erg aangezien ik toch 6u moest wachten in NY. In NY begon het heel erg te sneeuwen, nog van geen kwaad bewust... Eerst een beetje vertraging, dat ging nog, en dan begon het boarden. Het sneeuwen was ondertussen heel erg, rukwinden. En daar stonden we, naast de startbaan, we konden geen stap meer verder. De piloot gaf regelmatig informatie. Uit het raam zagen we de grootste sneeuwruimers ter wereld, maar ze konden het gewoon niet volgen, het viel met bakken uit de lucht, nog nooit zoiets gezien! Het vliegtuig moest zelfs met speciale apparatuur ontdooid worden en na meer dan 3u wachten reed het terug richting gate, uitstappen dus. Ondertussen hoorden we dat alle vluchten waren gecancelled. Chaos op de luchthaven, en dit was dan nog alleen in de terminal van American Airlines, dus in de andere evenerg zagen we later op CNN. We kregen dekens, sommigen met kinderen een plooibedje. We konden naar een gratis nr bellen, heb ik gedaan toen ik een tel kon bemachtigen, meer dan 3u heb ik aan die tel gehangen met steeds hetzelfde liedje aan de andere kant, 4 x werd ik doorverbonden. Uiteindelijk om 6u had ik een ander ticket, via St.Thomas. Ik schuif weer aan in een ellenlange rij, er stond nog 1 vrouw voor mij... en wat zeggen ze, vlucht ook gecancelled... Ik dacht het al want het sneeuwen was totaal nog niet gestopt en ik kon bijna niet geloven dat er ging gevlogen worden. Ik werd op een wachtlijst gezet voor de vlucht van 14u. Daar konden er maar een paar mee met de vlucht. Het is vakantie en de vluchten zijn volgeboekt en overboekt. Weer wachten, nu voor de vlucht van 19u, die werd met 2u nog vertraagd ook. Ondertussen was het weer wat beter, zonnetje scheen. De ruimers hebben heel de nacht gewerkt, hoedje af voor die mannen want het was onbegonnen werk!! Vliegtuigen moesten allemaal ontdooid en ontdaan worden van de sneeuw, nog nooit gezien, mooie foto's van genomen. Nu stond ik 15e op de wachtlijst. 's Avonds begonnen de mensen zenuwachtig te worden. Er waren 800 vluchten afgeschaft en die moesten allemaal op andere vluchten gezet worden, en ook mijn hoedje af voor al die hostessen die die bende moest verdelen op andere vluchten! Ze bleven vriendelijk en deden hun uiterste best. Er waren veel collega's van hen in ziekteverlof en ze deden nu vele uurtjes om alles te regelen hier. Dus om 21u kon ik mee, ik was ondertussen uitgeput, slapen doe je niet veel. Ondertussen was ik 3 nachten wakker. Heb me laten voeren naar een mooi hotel, heb ik nu wel verdiend, ik was er om 3.30u plaatselijke tijd en heb tot 15u geslapen, ontbijt heb ik niet gezien, kloddermoe was ik.
Wat een verhaaltje he...
Deze namiddag ben ik op het strand gaan wandelen met wuivende palmbomen. Sjieke buurt, winkels van LV, Cucci, Cartier... rijke dikke Amerikanen, vriendelijk Puertoricanen. Juist gaan eten bij Raoul, een puree van bananen met kip, plaatselijk eten. Lekker. Ondertussen is het donker geworden. Het was 30 graden vandaag. Op het dakterras van mijn hotel is een bubbelbad waar je met een viertal in kan!! En in mijn kamer heb ik ook een bad met bubbeltjes, is dit luxe of niet??? En wat nog beter is, omdat ik vanmorgenvroeg heb ingecheckt mag ik deze nacht ook nog blijven!!! En nu zal ik het ontbijt niet missen zenne. Morgenvroeg ga ik naar Old San Juan met pak en zak, een beetje goedkoper hotel zoeken en daar een paar nachtjes blijven.
Het zal moeilijk om rond te reizen omdat er bijna geen openbaar vervoer is. Ik ga kijken of ik een tour kan boeken.
Zo dat was het voor vandaag, ik ga niet zoveel van mij laten horen omdat het hier behoorlijk duur is om te internetten. Tot over een paar dagen. Prettige kerstdagen ondertussen en voor iedereen een warme knuffel xxx

  • 22 December 2009 - 01:06

    Micheline:

    wat een toestand,toen ik de beelden zag van de VS , kon ik wel denken dat je daar ergens in die files zat, en hier rijdt de Eurostar al 3 dagen niet !
    ik heb een mooie wandeling gedaan op het sneeuwwitte strand van Oostende ! ha ha !
    geniet van je vakantie Karine !
    xxxx Mich

  • 22 December 2009 - 08:27

    Conny:

    Zo, Karinetje. Wat een toestand, maar zal niet meer gebeuren. Andy en ik zullen fan worden van de groep: "Wij willen Karine Dierickx thuis met de schoolvakanties". Dan kon je gisteren met ons mee naar Brugge, waar we weer hel veel gelachen hebben. Dikke knuffel

  • 22 December 2009 - 12:34

    Gunter:

    Awel ja jong, kzallekik mijn botten hier wel afdraaien!

  • 22 December 2009 - 20:32

    Pascale:

    Hey Karine,

    Wat een begin van je reis!! Het zorgt alvast voor een verhaal!! Maar mooi om te lezen hoe positief je bent en je waardering voor mensen hun inzet! En zalig om te lezen dat je geduld rijkelijk werd beloond met bubbels en zon en lekker eten!! Geniet maar verder, ik denk aan je en zie uit naar je volgend verslag! Dikke kus, Pascale...en een zonnig kerst toegewenst!

  • 23 December 2009 - 11:28

    Ruben:

    Jawadde, Karine! Dat is nogal een verhaal! Geniet ten volle van die lekkere zon en van je lekkere 'bubbels'! Veel plezier! Groeten, Ruben

  • 23 December 2009 - 19:25

    Andy:

    Lieverd toch, wat een eerste dag! Je vadertje winter kan streng uit d ehoek komen. Maar het was blijkbaar het wachten waard. Ok nu 3 personen zoeken om in het bubbelbad te zitten hé ;-) Zie je wel dat je da ding da je in't Kruidvat gekocht hebt voor mij beter mee genomen had :-)
    Conny en ik al een aantal keer op de baan geweest. Weer veel leute gehad. Wist je dat ik petrol-ogen heb! Wist us niet wat da was?

  • 24 December 2009 - 09:46

    Else:

    amaai moeilijk begin maar nu genieten. groetjes van Hassan.
    Je zal het niet geloven mijn vader opgenomem in het ziekenhuis.

  • 25 December 2009 - 13:34

    Ann:

    Een heel gelukkige KERSTBOOM !

    Geniet van al je "bubbels" en zon, na zo veel sneeuw. Heb aan je gedacht toen het hier ook zo hard sneeuwde... Hier een witte kerst. JOEPIE YEH
    Tot binnenkort ...

  • 25 December 2009 - 14:49

    Ria De Baets:

    Hallo Karine,
    Hier is de sneeuw zo goed als weg. Vandaag hebben we 6 à 7 graden, het is precies lente. Op 't ogenblik gaat het al heel wat beter met mij en misschien zie ik jou op de nieuwjaarsreceptie. Mocht het een beetje gaan met mij, dan kom ik zeker af. Groetjes, en geniet vooral van je vakantie!!!
    Ria.

  • 25 December 2009 - 17:19

    Isabelle:

    Hey Karinetje

    Ja, had al een vermoeden toen het hier begon met de miserie. Enfin, je bent er geraakt, geniet van de reis en het mooie weer. Zal ik hier ook proberen.

  • 25 December 2009 - 19:00

    Yamina:

    Hallo Karine,

    'What an ordeal"! Maar jij kan dat aan hé ... diep ademhalen en kalm blijven ... terwijl rondom je massa's mensen zenuwachtig doen héhé!!

    Ook voor jou een prettige eindejaarsperiode gewenst, en hopelijk een vlotte aangename reis met veel leuk, boeiend volk. En 'Raoul' ... dat klinkt toch als muziek in de oren hé ;)
    Groetjes xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Puerto Rico, San Juan

Puerto Rico: Natuur en cultuur

Rondreizen in Puerto Rico

Recente Reisverslagen:

31 December 2009

Nieuwjaar komt eraan!

29 December 2009

Zalige kerst iedereen!

21 December 2009

Eindelijk

13 December 2009

Puerto Rico
Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 155981

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: