Warm!!! - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Warm!!! - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Warm!!!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

28 December 2011 | Oman, Şalālah

Hier ben ik dan weer,
Heb hier een degelijk internetcafe gevonden.
Eventjes vervolg van mijn verblijf in Mutrah: de soek is zeer leuk, niet te opdringerig en je kan vrij rondkijken. Toen ik terug kwam in mijn kamer zag ik beestjes... neen ik had geen zonneslag! Ik denk dat het een soort kakkerlakkken zijn, alle ben bijna zeker. Na wat getrappel had ik mijn portie fitness gehad en liet ik het slagveld achter... ze hadden zich verstopt in de deurstijl. Ben dan maar eerst op het dakterras gaan eten, zalig hier en lekker, kip biryani en nog een hele pot koffie om af te sluiten. Terug op de kamer zie ik nog een beestje mijn bed veroveren, mis dus, dit is mijn bed! Er is nog veel lawaai en bedrijvigheid in de haven. Ik slaap zalig in mijn grote bed.
De volgende dag ontbijt op het dakterras, alles erop en eraan, lekker lekker, als ik maar eten heb dan ben ik zo content, leute. Rond de middag zet ik te voet aan naar het oude Muscat, ik wandel heel de corniche af, wandeldijk. Het is hier allemaal prachtig onderhouden. Zo kom ik bij het immense paleis van sultan Qaboos, zeer modern, prachtige kleuren, je kan het van heel dichtbij benaderen. Hier ook vele toeristen. De gebouwen rondom het paleis zijn gigantisch en mooi. Wat een weelde hier... Toch heb ik gisteren mensen zien bedelen, het is hier niet allemaal rozengeur en manenschijn. In een wegrestaurant eet ik chicken massala en een ananaslassi en koffie voor nog geen 5 euro. Ik sl een man gade, die geeft voor de derde keer zijn bekertje thee terug!! Nu moet de ober in zijn bekertje roeren??? Klant is koning wordt hier wel heel letterlijk genomen zeg. De ober komt me vragen of alles ok is, prima zeg ik met een grote smile, maar denk terwijl waar is de brandweer hier om mijn mond en lippen te blussen?? Ach ja, ik weet dat dit maar tijdelijk is en nip af en toe eens aan de zoete lassi, dat helpt. De hete stoom is bijna verdwenen en de zon is aan het dalen, tijd om terug te keren. Iemand zegt onderweg tegen me: slow walk madam? You having a fast walk? Zeg ik terug en hij moet lachen. Het is hun dagelijkse sport hier, de corniche op en af met lang hemd en joggingschoenen aan. Na mijn lange wandeling van een km of 14 probeer ik eens op te zoeken vanwaar die ferry hier vertrekt naar het noorden. Allemaal nogal onduidelijk en niemand hier kan me helpen, horen het in Keulen donderen? Daarna een toiletbezoek, zo een hurkwc, met minismalle deur, je kan je er amper in draaien, ik met rugzak, lange broek die ik probeer droog te houden, kunst en vliegwerk dus. In de soek kijk ik nog wat juweeltjes, mooie armbanden, halfedelstenen. De man legt een armband van 800 euro rond mijn pols, net iets over mijn budget zeg ik met de glimlach en hij moet ook lachen. Op de kamer nog een kakkerlak gevonden die zich in mijn toiletzak had verstopt. Ik zal thuis mogen alles buiten uitladen denk ik.
Gisteren kwam ik s morgens op het terras en wuifde een Italiaan met veel uitbundigheid naar me, er stond een stevig windje en mijn haar was in een wip droog. O ja, ik was eventjes met de haardroger mijn froufrou aan het drogen en die spuwde nog twee van die beestjes uit, dat was schrikken zeg, hahaha. Ik De receptionist is heel behulpzaam en belt naar het busstation voor me, ik neem vanavond de bus naar Salalah. Ik zoek een hotel voor als ik de laatste dag hier terugkom, genoeg van beestjes ga ik wat andere hotels binnen en boek een kamer in Hotel Corniche, ik bekijk de kamer, geen beest te bespeuren en zeer zeer netjes! Grote frigo, tv, badkamer, propere lakens, het blinkt daar. Met ontbijt inbegrepen 15Rial is een 30 euro. Had ik dat twee dagen eerder geweten!! Staat niet in de lonely planet maar mag er gerust bijgezet worden. Dan op zoek naar dat bureau voor die ferry. Ze wijzen me eerst naar verkeerd kantoor, daarna gevonden, maar alleen open op vrijdag en zaterdag, grrrr. Ik wandel het hele eind terug, nog eens de corniche op en af, slow. Ik drink nog iets op een terrasje en eet een falafel die in een plat brood gewikkeld is. Er is een cruiseschip aangekomen, Italiaanse invasie! Ik haal mijn rugzak op in het hotel, ding wat af bij een taxi en hij dropt me in Ruwi waar de grote bussen vertrekken. 12u rijden voor 6Rial (13euro)> Het werd een lange nacht, de chauffeur dult het niet dat er mannen rond me zitten en ze moeten naar achter in de bus. Er zijn maar 10 mensen aan boord, ik als enige vrouw, geen toerist te bespeuren. Die huren allemaal auto s vermoed ik. Ben aangekomen in een mooi hotelletje Al Hanaa 13Rial, kamer met ontbijt dat ze vanmorgen me gebracht hebben op de kamer, restaurant zijn ze aan t renoveren. Vriendelijke staf hier. De nachtwaker kijkt voor me om een tour te doen morgen met iemand die hij kent. Heb vandaag een heeeeele lange wandeling gemaakt, 5u gestapt, namiddag 40graden op mijn thermometertje, langs verlaten hagelwitte stranden, geen mens bijna te zien. De soek is ook gezellig, de sultan heeft hier ook een optrekje, amai. En nu ga ik dit lange epistel sluiten want heb honger!
Dodo iedereen, tot de volgende xxxjes

  • 28 December 2011 - 17:00

    Isabelle:

    Ja watertanden doe ik al, behalve de beestjes die mag je daar laten. Hier rond 10°, ook niet slecht voor de tijd van het jaar. Wandel maar verder hé

  • 28 December 2011 - 20:46

    MC En De Rest:

    Beestjes! mamamia! niets voor ikke!
    Laat ze maar daar achter hé! :)
    tot een volgende zonder diertjes hoop ik

  • 29 December 2011 - 14:15

    Geertje:

    één tip karine ! plastuit !!! lol en als je een sultan aan de haak slaat ,denk eens aan ons ! lol2

  • 29 December 2011 - 21:21

    Andy:

    Karine!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Şalālah

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 155701

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: