Lange bustrip... - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Lange bustrip... - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Lange bustrip...

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

30 December 2011 | Oman, Şalālah

Ik kom wel altijd iets tegen he, dat maakt reizen zo leuk zeker??
Vanmorgen vroeg opgestaan, ontbijtje en wegwezen. Te voet naar de bus, een kwartiertje stappen. Heel veel wind vandaag, fris, leuk. Ticket naar Nizwa gekocht, rugzak in koffer, om 10u vertrekken we. Deze keer zitten er nog vrouwen op de bus, hoeraaa. En goed gesluierd,ook voor de mond, pikzwarte lange gewaden, alleen ogen vrij. Onderweg een paar stops en na de middag komen we aan bij het restaurant waar ik een paar dagen geleden ook uitgestapt ben om naar het toilet te gaan midden de nacht. En nu weet ik waarom al die mannen me aanstaarden... er is een speciale ingang voor families en vrouwen... geemancipeerd als ik ben had ik dat toen niet gemerkt en liep door het restaurant vol gapende mannen, loooooooooooool. Wat moeten die niet gedacht hebben?? Nu netjes bij de vrouwen, apart, grrr wat een wereld. Ook eten ze apart. Ik neem een thee, ik eet liever s avonds want als mijn darmen tegenpruttelen dan zit je daar wel op die bus, er is wel een toilet aanwezig maar niemand gebruikt die. Gisteren ben ik in een restaurant iets gaan afhalen en ook daar hokjes apart voor de gesluierde vrouwen, tja hoe moeten zij anders eten met die doek voor de mond? Dus de gordijnen gaan dicht en als ze gedaan hebben met eten gaan de gordijnen weer open! Zou je dat bij ons kunnen voorstellen??
Mijn thee werd betaald door een lieve man die met zijn dochter van 13 terugkeerde naar Pakistan, ik deed een babbeltje met haar.De man dacht dat ik bij het Amerikaanse leger was?? Grappig.
Onderweg hadden we de bergen gehad en nu was het al uren aan een stuk rijden met een zicht op een platte lichtgebakken pannenkoek met hier en daar een hoopje kandijsuiker. Eentonig. Het is 10u rijden naar Nizwa. Onderweg zie ik de borden en plots niet meer. Chauffeur wist niet dat ik daar moest afstappen, ik blijkbaar de enige!! Dedju, ikke weer he. Ik moet altijd rare dingen doen zeker? Alle dan maar mee met de hoop terug naar Ruwi waar ik enkele dagen geleden ben vertrokken. Ik had, toen ik daar nog een wandeling deed, een hotel gezien, dus ikke daar naartoe. Room, yes madam, iemand gaat mee. Kamer is goed. Ik zet mijn spullen neer... en daar zijn ze weer, de beestjes, ok, hele dag op de bus zitten, een beetje sporten op dit avondlijke uur kan geen kwaad en twee beestjes moeten eraan geloven. Het is nochtans heel vreemd om er hier te zien, alles blinkt, geen eten in de omgeving, van waar blijven die komen?
Iedereen denkt, bah kakkerlakken, Andy zou flippen, maar ik moet ook zeggen, geen mug te bespeuren en die haaaaat ik zo omdat ik daar allergisch aan ben. Dus tot hiertoe nog geen bulten van beten. En die kakkerlakken krijg ik wel klein.
Internetcafe praktisch naast het hotel en een restaurant in het hotel, gemakkelijker kan niet en dan nog eens de bushalte voor morgen voor het hotel. Ik besluit niet van naar Nizwa te gaan morgen, doe ik later wel, maar naar Sur om daar dan de nieuwjaarsdagen door te brengen. In Sur zit je ook beter midden in het dorp, stranden... Nog een weekje te gaan, wat ga ik nog beleven?
En nu ga ik iets eten, is al veel te laat volgens onze dietiste, zal volgende week wel weer binnen de lijntjes lopen.
Dada en prettig nieuwjaar alvast!! xxxjes

  • 30 December 2011 - 19:44

    Dominique:

    Dag Karine

    Zo leuk om lezen ... Alle onverwachte dingen die je tegenkomt, maken het reizen inderdaad zo plezant. Geniet er van.
    Alvast op naar een schitterend 2012.

    Lieve groetjes,

    Dominique

  • 30 December 2011 - 22:33

    Karen:

    tja, als ik jou zie, denk ik ook altijd dat jij in het Amerikaans leger zit... Zo te lezen amuseer je daar zeer goed. Geniet ervan en alvast een goed eindejaar en een supergoed nieuwjaar! Kx

  • 31 December 2011 - 10:22

    Stephanie:

    hellaba,
    Voorzichtig zijn he dat je weer niets tegenkomt.
    PRETTIG EINDEJAAR. Met huisje is alles OK.
    xxx

  • 31 December 2011 - 12:02

    Rita Broucke:

    Dag Karin,

    Terug genoten van je verslag!
    Zalig de wereld af te reizen. Gaat niet zonder moeite en verassingen en ... kakkerlakken.
    Hopelijk lukt het me eens samen met jou te reizen en dan maken we de afspraak dat jij de kakkerlakken neemt en ik de muggen.
    Die eerste jagen me de gordijnen in.
    Spinnen tot een medium formaat en niet al te behaard neem ik er desnoods bij.
    Geniet verder van alles om je heen!

    Ik wil je alvast véél liefs, heerlijks, gezonds en vrolijks toewensen voor 2012!

    Langs deze weg doe ik dat ook aan mijn oud-collega's Vesalius, Conny en dochter, Axel (sorry, het pastte niet om even van taverne te wisselen) en jouw mama!

    Rita XXX


  • 31 December 2011 - 12:45

    Gee:

    Laatste keer toen je in India zat, schoten ze Osama overhoop, ik vraag mij nu al af wat er met je buren in Jemen gaat gebeuren :-) Allez ge kunt nog altijd bij de Vranckx aan de slag hé :-) Keep up the good work and c you in 2012! xx

  • 31 December 2011 - 13:02

    Isabelle:

    Inderdaad al een weekje voorbij, maar je hebt nog een week. Geniet van het land en het mooie weer.

    Grts
    Isabelle

  • 31 December 2011 - 14:02

    De Joosjes:

    een prettig jaareinde en heel veel geluk in 2012 !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Şalālah

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 155771

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: