Lange wandeling in Sur en fantastisch mooie wadi! - Reisverslag uit Şūr, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Lange wandeling in Sur en fantastisch mooie wadi! - Reisverslag uit Şūr, Oman van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Lange wandeling in Sur en fantastisch mooie wadi!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

02 Januari 2012 | Oman, Şūr

Gisteren werd er om 9u op de deur geklopt, ontbijt madam. Ik was blijkbaar terug ingedommeld. Ontbijt was omelet, toast, confituur, fruitsap en thee. We doen een babbeltje, later komt hij me een propere handdoek brengen en een handvol shampoo en zeepjes en er liggen er al zoveel! Stink ik misschien? Hier ruikt iedereen altijd zo lekker, soms als er iemand passeert laat die een hele walm van parfum na, soort musk ofzo, ruikt heel lekker. Misschien moet ik at ook maar kopen? Het is schitterend weer en ga al wandelend Sur ontdekken. Onderweg vragen ze me een paar keer waar ik naartoe ga, ze willen me voeren, zelfs een taxichauffeur wil dat gratis doen? Wandelen begrijpen ze hier niet maar als ik zeg dat ik wat wil sporten zeggen ze ok! En met wandelen doet mijn rug minder pijn, zitten en liggen is anders, ik heb een deja vu... Nochtans nog geen olifanten gezien... Ik volg de zee, kom langs de vissershaven en zo kom ik bij het begin van de corniche. Het strand is leeg, het is heel warm, iedereen zit binnen. Ik loop wat langs het strand, aan de overkant zie je de prachtige vuurtoren van Ayjah. Ik zie de eerste dhows liggen, houten schepen. Hier zie je ook de enige hangede brug van Oman, van hier zie je de lagune goed. Zo loop ik de dhowyards binnen, vrij te bezoeken, er is een kleine winkel> Er is bijna 1 schip klaar, spijtig dat je er niet op mag, het blinkt, het is prachtig. Ze lijken wel uit een film te komen. Mannen uit Kerala werken hier, beitelen, zagen, kloppen, schuren, geen probleem om foto's te maken. Een man zit lijsten uit te houwen, 2 dagen voor een klein plankje!!! Ik volg verder de lagune langs de prachtige cornische, ik gebruik het woord prachtig veel te veel. Toch hier zie je dat mensen het niet zo nauw nemen met het netjes zijn, over de muur zie je veel vuilins liggen. Ik eet tegen de avond in het restaurant vanwaar gisteren me de man naar het hotel heeft gebracht. Kingfish biryani en een limoenmuntdrank, zeer lekker. Er zijn veel fastfoodrestaurants en mensen gebruiken heel veel suiker, wat leidt dat er hier in t land heel veel diabetic clinics zijn.
In het hotel regel ik een toer voor morgen, naar de wadi s morgens en s avonds schildpadden spotten.
De toer vanmorgen was schitterend!! Wadi shab, een kloof, je moet maar eens googlelen en foto s bekijken. Mijn foto s lijken wel allen postkaarten. Omdat ik mijn badpak niet bij had, klimmen we hoger om boven de waterval te kijken, sommige stukken steil, af en toe slaat de hoogtevrees toe, maar je krijgt er wel iets voor inde plaats. We hebben wel drie uur gewandeld en geklommen, een plaatselijke jongen gids ons door de wadi. Het water is zo helder en groen! in de zon is het zeer heet, ik durf zelfs niet te kijken naar mijn thermometer.
Daarna lekker gaan eten niet ver van het hotel en wat schrijven in mijn dagboekje. Vanmorgen waren er ook mensen uit Nederland aan het ontbijt die ik hier ook tref. Na nog een babbel blijkt dat we met hetzelfde vliegtuig gekomen zijn en ook weer terug gaan, ze vragen me of ik mee wil naar de luchthaven want zij moeten daar toch hun huurwagen afleveren. We spreken af in Mutrah waar ze de laatste avond ook overnachten. Super. Bij de bakker zie ik een kerstboom staan, de eerste die ik hier zie, van kerstmis niets te merken, ook nieuwjaar is hier zachtjes voorbij gegaan, gisteren was iedereen alweer aan het werk. Geen vuurwerk gezien, niets. In Sydney schieten ze 7ton in de lucht... en in Dubai? Decadent...
En ik kom zojuist van de turtlefarm... na lang wachten, wij met de groep naar het strand, er waren geen schildpadden aanwezig, er was eentje geweest maar die is terug in zee gegaan zonder te leggen. Het moet allemaal heel erg meevallen, goede temperatuur, vochtigheid en vandaag was de maan half en dan is er veel te veel licht. Niets dus, maar ik kan niet altijd geluk hebben, niet? Een kamer in dat luxehotel ginder kost 100R (200euro).
En nu ga ik dodo doen in mijn luxekamer en nog een laatste nachtje genieten hier. Morgen naar de woestijn... alle als de chauffeur me juist dropt...
Slaapwel, xxxjes


  • 04 Januari 2012 - 06:59

    Isabelle:

    Geniet er nog van hé, ben morgen weg naar Engeland.
    Grts

  • 04 Januari 2012 - 12:51

    Katharina:

    Geniet er maar van en nog een gelukkig nieuwjaar met vele mooie reizen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Şūr

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 155770

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: