Twyfelfontein - Palmwag - Opuwu - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Twyfelfontein - Palmwag - Opuwu - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Twyfelfontein - Palmwag - Opuwu

Blijf op de hoogte en volg Karine

13 Augustus 2012 | Namibië, Opuwo

Zo 29/07
Vroeg wakker met een prachtige zonsopgang, een vuurrode bol. Douchen in de bushdouche, onder de bomen dus, een met de natuur se. Eerst de organpipes bekijken, in de rotsen, maar je bent er vlug rond. Dan de burnt mountain, ook niet veel speciaals. Bij Twyfelfontein krijgen we ook weer een gids, een vrouw en deze keer wat trager. Hier heel veel rotstekeningen van dieren. Daarna naar het petrified forest, een versteend woud, bomen zijn miljoenen jaren geleden met het ijs hier naartoe gedreven, had ik nog nooit gezien, stenen hout. Een jeep deed ons stoppen, olifanten gezien. We moesten heel goed zoeken, Wim had hem gezien, weer een eenzaam mannetje. Onderweg naar Palmwag moesten we stoppen aan een veterinaire grens, geen vlees mag hier de grens passeren. De tent weer opzetten in het donker, kunnen we al goed, en vloeken omdat de pikketten er weer niet in gaan kan ik ook al goed, maar als alles klaar staat voor de nacht hoor je me niet meer klagen. Veronique neemt een kamer.

30/07
Ontbijten, douchen en opruimen, altijd hetzelfde ritueeltje.
Onderweg weer voorbij de grens, er zitten al Himba s. Vele koeien onder de baan, weten precies hun weg, lopen netjes op een rij. Onderweg is er juist een school uit, de kinderen komen naar de auto en laten zich fotograferen. Onderweg zijn er langs de weg vele piknickplaatsen en het bushtoilet achter onze auto zijn we ook al gewoon, met zicht op een prachtige natuur. Het is donker als we in Opuwu toekomen, hele hobbelige klim. Weer een lodgehotel met camping. Wim en Veronique schieten zich aan het dessertenbuffet voor 5 euro! Ik probeer toch wat mij in te tomen, al een paar taarten en cakes gegeten zeg, dit is een lekker land. Daarna tenten opzetten, op grasveld deze keer, heel netjes hier.

xxx

• 23 Augustus 2012 - 15:17

Veronique :

he dag karine ... leuk om hier je verslagen te lezen en het is een toffe site zo te zien!! wellicht gemakkelijker dan Tangatanga want was nogal omslachtig om daar een verslag te schrijven.
    euh gewoon een kleine verbetering maar in Palmwag heb ik ook lekker genoten van de tent en niet van een kamer?? tenzij je mijn tentkamer bedoelt !!! ben wel lekker gaan eten terwijl jullie op de camping aten .... ;.)