Windhoek, laatste dagje :-( - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Windhoek, laatste dagje :-( - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Windhoek, laatste dagje :-(

Blijf op de hoogte en volg Karine

27 Augustus 2012 | Namibië, Windhoek

Di 14/08
Superzalig geslapen in mijn grote warme bed! Alleen die Italianen, die kunnen toch lawaaiering zijn zeg! Om 6u lopen die al in de gangen te kwaken, niet te doen. Om 7u ga ik ontbijten, alles is aanwezig, het is een buffet! Zelfs verse fruitsla met aardbeiden, mmm. Aan de stoelen hangen mooi gekleurde fleecedekentjes voor wie te koud heeft. Het is hier echt gezellig. De eigenaar kijkt steeds of alles in orde is! Ik ontbijt uitgebreid! Alles op 't gemak vandaag.
Daarna mijn kamer opruimen, alles is droog en ik probeer dat kleine tentje in dat te kleine zakje te steken. Mijn spullen mogen in een hokje dat ooit dienst heeft gedaan als sauna. Nog een laatste wandeling. Naar het crafcenter waar we gisteren waren. Had er een mooie ring gezien en na wat treuzelen over de kleur koop ik er ene, aluminium met een stukje springbokhuid, haartjes zijn in blauw-paars gekleurd. Alle toch een leuk souvenier voor me! In de pick&pay haal ik een take away, spaghetti met balletjes en eet het op bij een bankje, nog wat mensen gade slaan ondertussen. Wat shoppen ze hier graag en flaneren doen ze nog liever.
Daarna doe ik nog een babbel buiten op een bank met een man die werkt bij de NWR. Hij toont me hoe mensen er hier niet moeten bijlopen, met vele juwelen, fototoestellen aan de hand. En het is waar, je wordt hier zo bestolen, één van de Russische meisjes van het hostel hebben ze gisteren haar dure ipod gestolen, maar nogmaals, wie loopt daar hier nu mee in de straten rond?? 52% van de mensen zijn werkloos in Namibië, daar moet je dan geen tekeningetje bij maken zeker. En dan zien ze van die toeristen rondlopen die uitpuilen van de rijkdom... Heel veeeeel wind vandaag, vandaar Windhoek zeker?? Bij het hotel maak ik nog wat avondeten klaar, wat lezen in de laatste zon. De manager belt me een taxi, een heel vriendelijke man. Heeft een zoon die in China voor ingenieur studeert en eentje die volgend jaar naar Duitsland gaat geneeskunde studeren. Deze man wil zijn kinderen een beter leven geven dan hijzelf had. Hij woont ook in Katatura, we praten over apartheid, vraagt wat ik van Namibië denkt en hij geeft me gelijk... de president is blijkbaar ongeschoold, er moet nog veel veranderen in dit land.
Het inchecken gaat redelijk vlug naar Afrikaanse normen. Een heel kleine luchthaven, 4 kleine shops zijn er na de douane, niet veel soeps. Te voet over de tarmak, ik word hartelijk verwelkomt: your hair is lovely madam! Ik ben de enige 'rasta' op het vliegtuig en ook geen zwarten. Op het vliegtuig zie ik aan het raampje dat ze aan het werken zijn aan de vleugel, en ja wat later worden we op de hoogte gebracht van een kleine vertraging, de navigatie doet het niet.
Onze host is leuk en heeft hele dikke zwoele lippen, lol. We krijgen allerlei drankjes, ik neem een Amarula als afsluiter van deze mooie reis, olifantenmelk vraagt hij, hij lacht en de vrouw naast mij kijkt raar, ik moet haar uitleggen dat het niet echt olifantenmelk is, maar dat er een olifant op het etiket van de fles staat. lol. We doen een lange babbel, ze runnen een apotheek in Leipzig, nog een verhaal apart, ze hebben nu de vrijheid om te reizen, ze genieten ervan. Ze zijn ook naar Botswana geweest en daar is het een echt dierenparadijs blijkbaar. Alle staat dus ook hoog op mijn verlanglijstje nu.
Er speelt een leuke film, over ouderen die rentenieren in India, grappig.
En daar is de man met zijn zwoele lippen weer, vraagt: game - flamingo of catch of the day, hahaha! Ik zeg is de catch of the day yellow tale, no madam zegt hij, het is hake, dan neem ik dat. Is lekker.
Slapen lukt niet zo goed.
Om 6u worden we gewekt, ontbijt, roerei-gebakken aardappelen-worst. De piloot zegt dat het al 19°C is en zal oplopen tot 30°C?? Is dit een droom??
Neen inderdaad, in Frankfurt is het heel warm. De trein heeft ook wat vertraging en ik loop nog wat rond met pak en zak. De trein is super, gereserveerd plaatsje bij het raam, rugzak in het rek. In Brussel Zuid overstappen en nog net tijd genoeg om een broodje te gaan halen.
Daarna tram op en naar Bredene. Uitpakken en weer inpakken want de volgende dag moet ik naar Pukkelpop. Het reisje krijgt nog een kampeerstaartje, maar dan met mijn grotere tent!
Tot hier mijn Namibiëverhaal, op naar het volgende.

See you all my friends, het was baaie goed, danki om te lees!!
Dikke knuffels xxx

  • 28 Augustus 2012 - 12:32

    Guido De Gryse:

    Karine,

    Genoten van je reisverslagen. Blijkbaar een schitterende reis. Ik heb een reis gevonden bij FOX reizen die Namibie en Botswana combineert (individuele reis, niet goedkoop maar staat me wel aan) Geef eens uw mening over die reis en de prijs.

    Groetjes Guido

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 155929

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: