Van Etosh naar Tsumeb naar Okahandja - Reisverslag uit Okahandja, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Van Etosh naar Tsumeb naar Okahandja - Reisverslag uit Okahandja, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Van Etosh naar Tsumeb naar Okahandja

Blijf op de hoogte en volg Karine

27 Augustus 2012 | Namibië, Okahandja

Woe 08/08
Weer heel vroeg op om zoveel mogelijk nog te genieten in het park, ook moeten de tenten weer ingepakt worden! De zwarte vogels hebben hun best gedaan om onze tenten te 'bekakken', ja we moesten zonodig onder de boom gaan staan..., grrrrrrr. In de zon hebben die vogels een prachtige blauw-groene schijn, van 't moment er een kampplaats vij komt vliegen ze er massaal naar toe om restjes te zoeken! Het onderhoudspersoneel zoekt in de vuilnisbakken ook naar restjes, ik geef de vrouw een sinaasappel en ze doet een kleine kniebuiging van dankbaarheid...
Onze eerste plas is direct raak, 3 leeuwinnen en 3 leeuwen!!!!!! Ze liggen naast elkaar in de ochtendzon en bewegen niet veel. Daarna een bende olifanten met kalfjes. We rijden naar het 'bushtoilet', is omheind maar niet afgesloten, toch maar raar, vlug in en uit de auto. Wat als er een leeuw voor die deur komt te staan???? We zien weer vele beestjes. Er is enorm veel wind vandaag. Over de pan lijkt het alsof er mist is van het opstijgend stof, levert speciale foto's op. Gelukkig zijn we er gisteren geweest want vandaag zou je de uitgestrekte vlakte niet zien. We blijven geduldig wat bij een volgende plas wachten, niet veel meer gezien dan een hyena, jakhals. We rijden verder oostwaarts. In een verte zien we enorm veel gieren rond een kadaver. Jakhalzen rukken stukken vlees af. Aan een kleindere plas niet veel nieuws, warthogs, oryx, giraf, parelhoenen. Hier en daar hadden we al eens borden met 'graves' op gezien, nieuwschierig als we zijn rijden we er eens naartoe. Er ligt een persoon begraven, we zien ook een grijze jakhals (of ziet hij zo zwart van 't stof en 't vuil?). Aan de volgende plas zien we niet meer dan wat eenden. We moeten naar de uitgang, onze minuutjes tikken weg, het uur dat je binnenkomt moet je er ook weer uit de dagen nadien, een inkom is 24u geldig. We verlaten het mooie wonderlijke Etosha en zouden naar de Onuma Lodge willen gaan, alles volzet en als je er niet logeert kan je er ook niet eten... geen pottenkijkers dus! Een lodge wat verder ontvangt ons wel, zaaaaaaaaaaaaalig is het er en we lunchen er. De eekhoorntjes komen er zo het brood uit onze handen eten! Spijtig hier geen kamping. We moeten verder. Naar Tsumeb, logeren er in een backpackers, onze tentjes staan op gras, joepieeeeee! We gaan nog wat shoppen, groot shoppingcenter hier. We maken ons eten in het gemeenschappelijk keukentje en luisteren er naar een vervelende oude Amerikaan die een jonge Zuid Afrikaanse heeft opgescharreld die alles voor hem doet!

Do 09/08
Stralende zon, tafel en stoelen verhuizen we in het zonnetje. De Amerikaan is ook al wakker en laat Veronique nu niet gerust! Ik neem een douche ook al is het barkoud! Plots hoor ik Veronique boos worden, de Amerikaan had Wim zijn boek vast, handen vol pindakaas, hij moest eerst zijn handen maar gaan wassen!! Hahahaha. Hij komt naar mij toe en zegt: jou vriendin is ook geen gemakkelijke!! OOOO dat was zo grappig!!!
Onderweg zijn we nogmaals bij een bakkerij beland... We hebben weer vanalles mee... Het is niet te doen met ons, decadent!
Lunchen doen we in een krokodillenfarm, jaja, hier krokodil in alle maten en vormen op het menu! Ik eet maar de menu van de dag met kip, Veronique en Wim een krokodilsteak en smikkelen die weer goed binnen. Zacht vlees. Niet slecht zeggen ze en neen ik moet niet proeven...
Buiten laten de schoolkinderen zich heel gewillig fotograferen!
Nog een bende bavianen gespot langs de weg.
En plots zitten we in Okahandja... weer bij een bakker!!!!!!!!! Hij ging juist sluiten maar we werden toch nog vriendelijk ontvangen, kunnen zelfs daar eten en er wordt nog koffie gezet ook. Ik neem een munt-karameltaart, Wim een appeltaart en Veronique een kaastaart. Wij zijn echt niet goed bezig!! Veronique ziet een craftcenter en wil hier nog blijven, dus we zoeken een camping. Is er weer een van een lodge! en wat een camping!! Lijken wel minilodgen, met eigen badkamer, tafel, grasperk en braai. We krijgen een zak hout, het wordt hier heel koud 's avonds. Wim steekt de braai aan, gezellig. Daarna komt de eigenaar met een fles wijn aandraven van 1998! Wim en Veronique in hun nopjes, ik zet een lekkere warme thee. Het is zo koud dat ik zelfs met mijn slaapzak rond me zit. Er zijn duidenden sterren te zien, te gek, ook de melkweg is zichtbaar!!! Overal in Namibië zie je een massa aan sterren, dat zie je thuis in het belgenlandje nooit!
Ik doe maar veel kledij aan om te gaan slapen, het is echt ijskoud!