Okanadja naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Okanadja naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Okanadja naar Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Karine

27 Augustus 2012 | Namibië, Windhoek

Vrij 10/08
Eten, tenten opruimen en dan een bushdouche, zaaaaaaaaaaaalig. Wim ziet het niet zitten in de koude te douchen, al een paar dagen niet...
Wim zet aan en boem, we rijden tegen een paaltje op de camping, is maar een deukje maar ja, hij is er niet goed van (in Zuid Afrika hebben ze de auto afgeleverd en is ok, geen kosten!).
De shoppers storten zich daarna op de craftkramen. Aan het benzinestation koop ik een een veel te gesuikerde koffie, geen bekers meer, dan maar onze eigen beker he. Aan de kraampjes koop ik een vetkoek, ja zo noemen ze een oliebol hier voor €0,10 , zijn veel vaster dan bij ons, wordt in een krant gewikkeld, ik lust dat graag, mmm. Doe een babbel met de parkeerwachter, vrouw overleden, is achtergebleven met 6 kinderen, vraagt kledij. Ik heb toch twee want die twee zijn nog altijd aan het winkelen. Ik maak mijn zak leeg en al de oude kledij mag weg nu, ik vul 4 plastiek zakken, mijn oude sandalen gaan ook mee, teenslippers, alles. Hij is zo blij. Er komt een trein aangereden, ikke zwaaien, foto's maken, hij toeteren, lol!!!
De koopjesjacht is voorbij en we vertrekken weer. Veronique heeft de Cardbordbox backpackers gereserveerd. Kamer voor 3. De auto kan op de parking binnen staan. Daarna naar het centrum, lunchen, ik neem zuurkool, kuduworst en aardappelen Wim een stoofpotje van eland en Veronique een stoofpotje met verschillende soorten vlees, noemt hier een potjie. Daarna ieder een beetje zijn eigen weg. Ik doe een babbel met meisjes van een toeristisch winkeltje, ik zoek achter extentions, een van de meisjes weet wat ik wil en bood me aan om met me mee te gaan. We lopen allerlei straten uit, een ondergrondse parking door, eventjes dacht ik, waar brengt die me naartoe, maar dan een straat vol kapsters! En ja hoor ik vind direct wat ik nodig heb, paars haar!! Ze wil zelfs met mij op zoek gaan naar een goedkope kapster. Ik terug naar het grote shoppingcenter en voor de zonsondergang was ik al terug in het hostel. In het hostel is er een gemeenschappelijke keuken en je mag met je eten aan tafel zitten bij de bar, is leuk. De tv staat aan, Olympische spelen.
Dat bed gaat eens deugd doen!

Za 11/08
Vannacht hebben de bewakers me af en toe wakker gemaakt met hun luid gebabbel! Ontbijt is hier inbegrepen, het zijn taaie pannenkoeken en koffie of thee. Daarna gaat iedereen weer zijn eigen weggetje. Veronique verhuist haar boeltje naar een hotel in de buurt, ik neem vannacht een dorm en wim camping. Er is geen kamer meer vrij, alles volzet.
Er is gratis internet maar dat is suuuuupertraag.
Ik richting station. Heel mooi gebouw en de Dessert Express, een luxetrein, staat er juist!!! De rode loper ligt uit. je mag niet op de perrons komen zonder ticket maar een lief meisje doet teken van 'kom maar'. Ze werkt hier en ik mag mee naar haar bureau, we doen een babbel. Normaal voeg ik niemand toe op facebook die ik tegen kom op reis, omdat ze niet zouden zien hoe 'rijk' wij zijn. Want dat is toch zo in hun ogen he. Maar dit meisje voeg ik toch toe. Leuk om met haar contact te houden. Ik neem een foto van haar en met trots houdt ze de vlag van Namibië omhoog! Afscheid nemen. Buiten staan er nog vele oude treinmodellen, het museum is vandaag gesloten. Ik zie aan de overkant een kapsalon, eventjes vragen wat het kost, 160 NB is €16!! Ok morgen kom ik hier naartoe!
Om 13.30u hadden we afgesproken om samen te gaan eten. We weten niet goed waar, het steakhouse, daar waren we weer vlug buiten is een soort dicht bevolkte mc Donalds. Dan maar naar Ocean Basket, kennen we al. Ik eet er line fish, rijst, wordt weer in een pan geserveerd.
In de Fidel Castro street zitten er weer himba's met hun crafts. Ik ga daarna op zoek naar een hotel voor de laaste nacht, het wordt Puccini hotel, ik krijg een luxe kamer aan standaard prijs, de rest is volgeboekt! Van daar naar de backpackers is het ongeveer 15 min stappen. Windhoek ligt op een hoogte van ongeveer 1650m en de straten rond het centrum is klimmen en dalen. Goed voor de fysiek, kunnen we gebruiken na al die taarten en dat lekker eten hier! De supermarkten zijn hier ook overladen aan lekkere dingen!! En alles zeer netjes en vers.
Wim is er even later ook en we maken koffie en eten boterhammen.
We kijken naar de spelen, naar onze Tia Hellebout, spijtig ligt ze eruit.
De 4 x 100m voor mannen is beestig, wat een kerels, mmm.
Wim zijn tentje in, ik de dorm in, samen met 5 anderen.
Het was vandaag zeer winderig, ' s avonds frisjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 155737

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: