Windhoek, afscheid van mijn reismoatjes :-( - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Windhoek, afscheid van mijn reismoatjes :-( - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Windhoek, afscheid van mijn reismoatjes :-(

Blijf op de hoogte en volg Karine

27 Augustus 2012 | Namibië, Windhoek

Zo 12/08
Redelijk goed geslapen in de dorm, alleen als er iemand naar binnenkwam werd ik wakker. Ik had met Wim om 8u afgesproken maar om 7.15u stonden we al in de rij voor schoenlappen en koffie. Elke dag hier pannenkoeken. Daarna eventjes internetten maar het blijft veel haperen. Mijn gerief moet uit de auto want straks blijf ik hier alleen achter... heb het allemaal op mijn bed gezet, zal het later wel ordenen want iedereen slaapt nog in de dorm. Ik blijft nog 1 nachtje hier. We pikken Veronique op, die gaat nog een valies moeten bijkopen! En dan rijden we door naar het crafcenter. Het is een oude brouwerij waar vele winkeltjes zijn ondergebracht. Prachtig. Wim en ik leveren ons over aan de worteltaart (met nootjes en rozijntjes), slagroom en een koffie, er is een hele leuke taverne in het crafcenter, tussen de winkeltjes. We smullen voor een laatste keer, deze was wel echt lekker!! Thuis toch ook eens maken. Op gebied van eten is dit land er echt over! De auto wordt terwijl gewassen door de parkeerwachter, hij heeft er zijn werk aan, stof al van 6 weken... Ze doen het om een centje bij te verdienen want het leven is voor hen zo duur hier! Hier leven al de zwarten in Katatura samen aan de rand van de stad. Ze hebben ongeveer €120 per maand en moeten daar al €50-70 huurgeld van betalen, blijft niet veel over he, en alles in de supermarkt is ongeveer even duur als hier.
Veronique heeft haar best al gedaan met souveniers, na een grote houten giraf heeft ze nu een grote zebra gekocht! In de PEP (soort Zeeman) zal ze een nieuwe valies moeten kopen. Wim heeft ook al een grote doos mee met zijn metalen boom!
Afscheid nemen op de parking, mijn maatjes weg richting Kaapstad, het was een prachtige vakantie!!!!!!!!!! Dank jullie!!!
Ik slenter nog wat door de straten, ik heb nog niets gekocht buiten 3 plastieken armbanden bij de Himba's! Nog wat winkel in, winkel uit.
In de poststraat vindt er een fotoshoot plaats, heel kleurrijk, jonge meisjes met hoge hakken, je ziet ze hier overal rondlopen.
In het hostel orden ik mijn spullen. Nog wat in het zonnetje genieten.
Ik geef een Flair aan het meisje van de receptie. Ze kan het niet lezen zegt ze, raar want als wij Zuid Afrikaans horen begrijpen we bijna alles.