Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Karine

27 Augustus 2012 | Namibië, Windhoek

Ma 13/08
Vannacht hebben 2 Russische meisjes veel rumoer gemaakt, tot ergernis van een Frans koppel, ze gingen nog hun pc aanzetten en muziek ook zeg!!
Ik ga boven douchen, die is netter-ruimer-meer licht, er zijn overal gemeenschappelijk douches. Ik schuif maar weer aan voor de pannenkoeken, deze keer geen schoenlap! Een babbeltje met het Franse koppel, ze staan ook in het onderwijs, zoals zovelen die nu in deze periode reizen. Ik breng mijn bagage naar boven, ze mag blijven staan tot vanmiddag. Mijn extentions mee en naar de kapster. Ik ben daar als eerste. Een meisje is buiten de handdoeken met de hand aan het wassen! Ze studeert aan de universiteit en komt hier nog bijverdienen.
Ze laat me binnen, een tweede kapster komt ook toe. Alles in slow motion hier. Ik moet bidden??? Jaja echt, ik moet het gebed starten, de eerste klant moet dit doen!!! Alle ja ik zal dat dan maar doen he, bless dit en bless dat, ik heb al veel films gezien dus ik kan dat wel looooooooooool. Ze zijn content met mevr. pastoor. Ik had drie pakken haar mee, ze knippen het lange haar in 4. Ik wil het haar toch iets langer dan gepland en ik zal ... €2 moeten bijbetalen! Dus voor 3u met twee eraan vlechten heb ik €16 betaald, met mijn haar erbij was het €21. De kapsters komen druppelsgewijs binnen, er zijn er 5. Op zondag werken ze ook, had ik dat geweten had ik het gisteren al laten doen. Het zit hier aardig vol. Alle soorten kapsels worden hier tevoorschijn getoverd. Leuk om ze bezig te zien.
Daarna ga ik naar het treinmuseum.
Ik word hartelijk verwelkomt, de man kom dikwijls vragen of alles in orde is, hij is blij met bezoek denk ik. Het kost maar een halve euro om te bezichtigen. Daarna mijn nieuwe kapsel eens tonen aan Kaagwana, wat is ze blij om me terug te zien! Daarna bij het meisje die meegeweest is om mijn haar te kopen, was ook blij me te zien, ik had nog een pak haar over en ze wil het graag aannemen.
Mijn stapschoenen hebben het ook helemaal begeven en ik ga op zoek naar nieuwe. Hier hebben ze winkels die Mr.Price noemen en ook Mr.Price sport. Ok nieuwe sportschoenen gekocht. In het shoppingcenter is ook een internetcafe. Daarna naar mijn hostel, gerief nemen en taxi in naar Puccini. De taxidriver vraagt me uit vanavond, niets van! Hij is teleurgesteld. De kamer is zaaaaaaaaaaaalig, met een groot bad!! Hier zal ik goed slapen. De gemeenschappelijke keuken heeft alles, gratis koffie en thee zelfs en er staan vele eetwaren die je mag gebruiken. Ik ga mijn avondmaal klaarmaken en als het donker wordt floepen hier overal lantaarntjes aan. Ik babbel wat met een Duitse die hier komt stage doen in het ziekenhuis, gisteren haar eerste dagje. Veel Cubaanse dokters die hier werken blijkbaar. Tijd om al mijn kampeerspullen eens af te wassen, dan moet ik dat thuis niet mee doen. Dan een lang bad met het zout dat we meegebracht hebben van Walvisbay, had nog een masker mee en scrub, me time! En dan nog wat lezen en dodo mmm