Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Delhi

Blijf op de hoogte en volg Karine

23 December 2012 | India, Delhi

Namaste,
Qutar Airways I love it!!! Champagne op het vliegtuig, nog nooit meegemaakt, Micheline u weze gewaarschuwd!!!!!!!! Het lekkerste eten ooit, een mignonnetteke en nadien nog een lekkere fajitawrap en dat op een 6u durende vlucht. Op het scherm kan je zoveel bekijken dat je niet weet waar eerst te beginnen, je kan je menu al opzoeken, films a volonte, een Bondkanaal, ja je kan zelfs kookcursussen volgen en leren breien! Ook een leuke dame naast me, de vlucht was zo voorbij met ons getater. In Doha al direct op het volgende vliegtuig kunnen stappen en ook daar midden in de nacht eten, viscurrt, spicy, ik kan er maar direct aan wennen. Zelfs een praline van Godiva als extraatje, zaaaalig gewoon. Ik ga nog met Qatar vliegen, een aanrader.
In Delhi mooi weer maar mistig, in de verte zag ik de Himalaya, moielijk om foto s te maken in die mist. Me laten voeren met de taxi, in het hotel was de kamer nog niet klaar maar ze gaven me voorlopig een andere en een hele lekkere masala thee, mmm dit wordt genieten, dada koffie voor 2 weken. Mijn kamertje is proper, op het 1e verdiep, veel lawaai op straat en in de lobby, toch ferme dut gedaan, nog moe van de vlucht. Ik ging eigenlijk daarna nog naar buiten maar was veeeeel te moe. s Avonds biryani gegeten in het hotel, ze hebben een dakrestaurant. Ik werd ook geinformeerd over tours, vandaag doe ik een tour in Delhi, alles ligt nogal ver uit elkaar en gemakkelijker met een taxi. Morgen vertrek ik naar Agra.
Tot later, vele groetjes en dikke knuffels

• 23 December 2012 - 12:47

Gee:

Cool, met veel geluk geraak je mss nog tot in Madras. Chicken Madras is zowat mijne favourite dish ooit :-) De originele drummer van The Beatles kwam zelfs uit Madras! Enjoy!

• 23 December 2012 - 14:25

Guido De Gryse:

allé Karintje geniet ervan en prettige warme feestdagen. Ik nog een beetje werken en op 28 dec. vertrekken we naar Duitsland, juist over de grens aan de Ardennen om oudejaar aldaar te vieren. Tga niet zo warm zijn en ook geen cultuurschok geven denk ik;-))

Groetjes van ons beiden xxx

• 23 December 2012 - 17:48

Micheline De Ridder:

namaste Karine,
    wow, ik kan niet wachten !
    ja, het stond op hun site van dat lekker eten, het is dus waar !
    zal er ook van genieten, maar ik heb wel 9 u tussen 2 vluchten, zal de transit hall van buiten kennen ! haha !Delhi is een immense stad, niet te doen op je eentje !
    was het leuk ?
    er waren grote protesten op straat, je hebt het zeker vernomen ...of gezien ?
    Agra ! wordt top !
    ik wens je al het mogelijke plezier en geluk tijdens je reis !
    dikke knuffel
    Micheline

• 25 December 2012 - 18:57

Rita:

Dag Karine,

Net genoten van jouw "vlucht".
    Wij net terug van Opwijk en Aalst en ook lekker eten, bergachtig - toch in vergelijking met de kust:) -
    en vriendelijke heer naast me in auto.

Nu moe en iets bij chinees halen...

Fijne kerst en straks meer lezen van je! Rita x

• 07 Januari 2013 - 11:01

Anna On Tour:

ik ben net ook aan het uitkijken voor een vlucht naar Delhi. 'k Zal Quatar eens opzoeken. Ben je dan vanuit Brussel kunnen vliegen?