Geen paniek - Reisverslag uit Delhi, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Geen paniek - Reisverslag uit Delhi, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Geen paniek

Blijf op de hoogte en volg Karine

24 December 2012 | India, Delhi

Er zijn grote rellen hier naar aanleiding van een groepsverkrachting, de mensen willen strengere wetten en dito straffen. Het is hier groot nieuws. Gisteren met mijn privetaxi een grote toer door Delhi gemaakt, spijtig dat we zoveel omwegen moesten maken, we kondn niet tot bij het presidentieel paleis, de India gate enz overal massal politie, maar toch nog veel gezien, Delhi is mooi maar ook verschrikkelijk, al de mensen die hier gewoon op straat liggen in de kou, sommigen hebben nog en deken... liggen in het vuil, tussen de middenbermen op drukke wegen, kindjes ook. Vanmorgen een wandeling gemaakt op de Main Bazar, er lag een hond in een nog smeulend vuurtje op zich wat te warmen. Mensen steken het vuil in brand dat ze vinden op straat, en dat is er genoeg, en proberen zich daaraan te warmen. Delhi is vuil, ondanks dat ik vele straatvegers zie. Vanmorgen heb ik ook nog nooit zoveel mensen zien staan aanschuiven aan een winkel met sterke drank, kleine flesjes vliegen er de deur uit, allemaal mannen. Mijn treinticket is geboekt voor Agra, straks vertrek ik, twee nachtjes en dan naar Jaipur, ook met de trein. Keken raar op dat ik geen AC moest hebben op de trein, t is hier winter?? Ik ben al blij dat ik een dikke trui aan heb laat staan dat ik ook nog air conditioning moet hebben. Gisteren wilden ze me vanuit het hotel een op mijn maat gemaakte toer verkopen, 10 dagen zou 1000 euro kosten, met privechauffeur 24u. Ja want als ik alleen zou reizen zouden ze me anders constant lastig vallen en met me willen praten... Alsjemenou, wat ik nu echt niet wil is dat de mensen me met rust laten, vanmorgen al verschillende keren aangesproken op mijn wandling, ik heb het niet liever!!! En ik zal het wel low budget houden, ik geef de rest liever weg.
Micheline, dank je voor de tip van het hotel, het is er leuk, wel veel lawaai, maar ben zo moe dat ik er weinig last van heb, ook lekker eten in het restaurant.
Alle het heeft me hier een half uur geduurd om in te loggen en dit te schrjven, nu ga ik inpakken en richting treinstation, mijn dada he treintjes.
Tot later, met kerst sta ik op de Taj Mahal, een droom die weer werkelijkheid wordt!!!!
Dikke zoenen vanuit een hartverwarmend Delhi xxxjes

  • 24 December 2012 - 09:18

    Else Segers:

    Amaai wat een belevenis om je trip te beginnen. Zalig kerstfeest en brand maar een kaars of wierookstokje om het even in welke tempel voor on , wij zijn flexibel, kerk, tempel, moskee, synagoge maakt allremaa niet uit.IK heb al eens gekeken voor vakantie in krokusverlof, Egypte komt er voordelig uit ook qua temperatuur al heel aangenaam. Zie het echt zitten om nog eens samen op reis te gaan.
    Nog een goede trip en take care!
    xxxxxxkusjes

  • 24 December 2012 - 12:08

    Isabelle:

    Hey schattie

    Zie maar dat je met kerst de schoonste foto's neemt. Zie er al naar uit om ze te zien. Je zal weer heel wat meemaken, jou kennende... Laat de olifanten maar voor wat ze zijn.
    tot het volgende verslagje

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 155962

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: