Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Jaipur

Blijf op de hoogte en volg Karine

31 December 2012 | India, Jaipur

Ik heb zojuist een heel verslag geschreven en het is nu verdwenen, grrrrr India! Opnieuw dus...

Nog eventjes een staartje breien aan mijn vorige verslag...
s Avonds nog gaan eten op een dakterras van een sjiek restaurant met de baas van Shiva, Sadik. Er waren ook dansers, poppenshow. Heerlijk gegeten, mocht niets betalen, ik was zijn gast. Daarna nog naar een 5sterrenhotel, de auto werd gecontrolleerd op bommen, werd nagekeken met spiegels onderaan, mijn rugzak moest door de scanner, we werden allen uit de auto gelaten door bedienden in prachtige pakken, konden zo uit een film gestapt zijn, met grote baarden en snorren, enorme lobby, tapijten die leken te zweven zo dik, thee gedronken en leuke babbel. Ben dan verhuisd naar een goedkoper hotel, daar kennis gemaakt met Indische familie, iedereen rond mij, foto s nemen, het jongetje vroeg of ik euro s had, ik zoeken in mijn zak, hij was overgelukkig en rende weg, even later kwam hij met roepies terug, ik moest ze aannemen. Ik in de keuken gaan vragen of ze me konden helpen met de tv, ik kreeg hem niet aan de praat, yes yes madam yes, niemand kwam, ze hadden het waarschijnlijk niet begrepen, heb dan maar iemand anders van de gang geplukt, film gekeken lord of the rings... vond hem vroeger niet mooi, nu kan ik hem al wat pruimen...

Vrijdag 28/12
Met Shiva naar het Paleis der Winden, prachtig. Het is superdruk. Daarna staat Sadik ons op te wachten, we lunchen terug in het superdeluxehotel, wederom mag ik niets betalen... Daarna een toer door de stad met zijn wagen, naar een prachtige marmeren tempel met mooi uitzicht boven de stad, nog naar een mall met mooie winkels geweest. Daarna thee drinken bij een Chinees, goedkoop. Van hotel veranderd, iets goedkoper, maar toch ok. Rasjastan is veel duurder dan Darjeeling vind ik.

Ik sla dit al maar op, hopelijk lukt het nu?