Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Jaipur

Blijf op de hoogte en volg Karine

27 December 2012 | India, Jaipur

Helloooo iedereen,

dank je voor jullie leuke reacties, allemaal groetjes terug en ja ik ben braaf en nu zit ik aan en pc waar ver alle letters zijn van verdwenen, gelukkig kan ik een beetje blind typen en zo vuil heb ik het nog nooit meegemaakt, je kan het er werkelijk afkrabben yakkes. Maar ja na wat ik vandaag allemaal al gezien heb kan dat beetje er nog wel bij...
Gisteren dus de trein in Agra genomen naar Jaipur, superdeluxe nu, geen muis gezien. Iedere wagon had drie sjiek geklede ventjes met mooie tulband op met glittertjes. We kregen allen een dienschotel met vanalles erop om te smullen, thermos heet water, fles water, amai niet gewoon. Ik had de pech dat ik alleen zat, geen getater, heb dan maar in mijn eenzaamheid mijn haakwerk boven gehaald en nog een mutsje gehaakt, jaja zelfs dat heb ik meegesleurd.
Aan het station een tuktuk me naar een hotel laten voeren, ik had niet geboekt, volzet, dan heeft mijn tuktukdriver me er een aangewezen, en was prima. Afgesproken met hem om me vandaag op te pikken en rond te rijden. Hij spreekt goed Engels. Vandaag een prachtig fort gezien, wat een pracht en praal moet dat hier geweest zijn in die tijden zeg!! Je kan er alleen maar over dromen. Je kon op een olifant naar boven gebracht worden, imposant die beesten, even had ik gedacht... neen toch maar niet, mijn ribben zijn nu nog niet in orde en die bakjes zagen er toch maar heel laag uit, gelijk gewoon een platform. Vele foto s werden er ook van mij genomen, de witte vinden ze hier speciaal he en ze willen er allemaal mee op de foto, een klein ventje van en jaar of 10 zelfs met een gsm voor mijn neus, grappig. Vanmiddag in een niet toeristisch restaurantje gaan eten, tussen de locals, die vonden het prettig, ik had veel bekijks, panneer masala met naan, man man ik zou me hier verhangen aan dat eten, wat kunnen zij toch lekker koken!!! Tijdens mijn tuktuktocht heb ik nog nooit zoveel vuilnis bij elkaar gezien, is echt verschrikkelijk en de mensen wonen er vaak bovenop. Alles zit in het vuil te wroetelen, vrouwen om nog iets bruikbaars te vinden zoals plastiek, sorteren doen ze hier gewoon op straat..., de honden, varkens, geiten eten de rest nog. Ik was juist op tijd om jongens zien een varken van tussen het vuil te vangen en te slachten, het waren allen nog kinderen, ze moeten ook eten. In achterbuurtje ook veel mensen zien onder tenten leven, alle plastieken stukken die ze over elkaar leggen> En toch blijven ze lachen, als je die kindjes met een oude fietsband en een stokje ziet spelen en ziet lachen word je daar zelf ook happy van en dan zie je de rest niet meer. Er waren er aan t vliegeren met iets zelf in elkaar geknutseld en ik moest de vlieger ook vasthouden van hen, zo super en lachen dat ze deden trots dat ze waren. Ik amuseer je, je leest het he, moet ik naar India komen om met een vliegertje te spelen... Ook veel heilige koeien op straat wat ik bij mijn eerst reis naar India niet veel gezien heb. Hier en daar nog wat bezichtigd zoals de monkeytempel, heb de aapjes pinda s gegeven, ze komen uit je hand eten, leuke foto s ervan. De mensen moeten hier deuren en ramen dichthouden of de apen gaan met alles lopen, zelfs kledij stelen ze. Soms kan ik het niet vatten dat de apen, de duiven, de vissen in het meer zoveel voer krijgen hier en dat de mensen wat verder geen kruimel hebben, pfffff.
Eventjes me laten overhalen om zo een craftshop binnen te gaan, ze haalden sjaals uit die ik nooit zou kopen vanwege de prijs, er hing eentje rond mijn nek van 800 euro... Vlug weg daar.
Nu internetten en dan ga ik met mijn driver nog iets eten, leuk ventje en hij doet heel erg zijn best, heeft zelfs afgedongen in het hotel voor mij. Ik weet ook wel dat ze iets krijgen als ze klanten brengen, maar dat is hun job he.
Ik sta op een wachtlijst als 5e om morgen naar Udaipur te vertrekken met de trein, beetje laat geboekt en met die dagen is het druk. Ik zie wel morgen, ik kan hier ook een toer boeken via reisagentschap, ziet er goed uit maar zie het niet zitten om een week overal in een taxi gevoerd te worden.
Enfin nu ga ik me in het plaatselijke nachtleven storten en een hapje gaan eten. Morgenvoormiddag nog wat rondtoeren.
Dada iedereen, dikke zoentjesssssssssssssssss

  • 27 December 2012 - 15:22

    Le Visiteur:

    Pas op van olifanten en leuke ventjes. Braaf BLIJVEN he langoortje ;o)

  • 27 December 2012 - 22:17

    Katharina:

    Beste wensen voor 2013 en geniet er maar van!!

  • 27 December 2012 - 23:10

    M-Jeanne:

    Zo te horen valt het best mee, geniet maar verder .

  • 28 December 2012 - 15:58

    Brigitte:

    Leuk je verslagen te lezen! Ik herbeleef mijn reis.
    Geniet er verder van en maak er een leuke jaarwissel van!
    Groetjes

  • 30 December 2012 - 15:52

    Katja:

    Karine, hopelijk heb je daar ook een fantastisch eindejaar! Maar zoals ik net heb gelezen heb je daar de time of your life. Dikke knuffel en tot gauw!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 155965

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: