Mooiste kerst in mijn leven... - Reisverslag uit Agra, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Mooiste kerst in mijn leven... - Reisverslag uit Agra, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Mooiste kerst in mijn leven...

Blijf op de hoogte en volg Karine

25 December 2012 | India, Agra

Lang ga ik jullie bezig houden. Ik ben beland in een klein restaurantje en mag hier gratis een laptop gebruiken, zo lief!!! Bij de zoveelste masalathee schrijf ik dit, ik ben zot van die thee!!!!!!!
Mijn kerstmaal was een bakje rijst met groentjes die ik tussen leuke Indiers al zittend op de grond heb opgegeten, zalig gewoon. En een theetje natuurlijk!
Ik heb gisteren 7u op een trein gezeten die er normaal 3,5u over doet wegens dichte mist, hij had ook nog eerst 1,5u vertraging, zat in 2e klas, af en toe een muis van hier naar daar langs mijn voeten en wat kakkerlakken op zoek naar iets eetbaars, maar daar laat ik me niet van afschrikken, ik wou geen 1e klasticket omdat die met airco was... ik kreeg airco gratis in 2e... ramen gingen niet toe en overal kieren... dikke trui-fleecevest-jas-sjaal rond mijn hoofd-jas aan, kouuuuuuuuuuuuud dat dat was, daarom sleurt iedereen hier zo met dekens, vannacht dus om 3u in mijn bedje, toen de wekker om 7u ging en ik naar buiten keek, dichte mist, de Taj Mahal zien met zonsopgang was dus onmogelijk. Dus heb ik mijn slaapschade ingehaald en me terug in mijn nog lekker warme bedje genesteld... Na de middag klaarde het een beetje op en mij door een stokoud ventje in een fietsriksja laten voeren, was maar 2km maar ik gunde het hem die luttele centjes wel.
Met tranen in de ogen zag ik de Taj, wat is dit gewoonweg bijzonder prachtig, zat een mensenmassa ook, duizenden en duizenden. Allemaal netjes op een rij gedreven om een glimpt binnen te zien. Ik ben er helemaal weg van. Ben tot het donker gebleven, het is hier barkoud, iedereen met dekens rondom hen, mutsen, sjaals, handschoenen. Morgen ga ik een tour doen met een autoriksja, dan kan ik meer zien want in de namiddag ga ik weer de trein op naar Jaipur. En het is daar veel warmer want heb vanmorgen met twee Hollandse dames gesproken en die kwamen juist van daar, op zo weinig afstand zo een verschil van temperatuur, ze wilden al meteen terug.
Er zijn nog steeds opstanden in India en het meisje dat verkracht is, groepsverkrachting op een bus, heeft er nu een infectie bij en is kritiek, ook een agent is al omgekomen en journalist. In Delhi alleen al wordt er om de 18u een verkrachting gemeld... Het is hier groot nieuws en de mensen willen rechtvaardigheid.
Vannacht weet ik over wat te dromen, ik loop op wolkjes, ik ben de gelukkigste madam van de wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dikke kerstknuffels met veel toeters en bellen.

• 25 December 2012 - 16:39

Jurgen:

Zalige kerst toegewenst!
    Machtig ik kijk uit naar je volgend verslag.
    Groetjes

• 25 December 2012 - 18:50

Dominique:

Dag Karine

Wat een leuk verhaal! En wat een avontuur! Maar ... de Taj Mahal is inderdaad onbeschrijfelijk mooi. Jaipur: zeker het Paleis der Winden en het Observatorium gaan bezoeken. Echt de moeite waard.

Geniet er van, nog veel plezier.

Lieve groetjes

Dominique

• 25 December 2012 - 20:02

Hilde:

Dag Karine

In 1973 ben ook ik in Delhi, Agra, Jaipur....geweest. Lang geleden maar niet vergeten want dit is echt een onvergetelijke trip!

Prettig eindejaar en dat al je reis- en andere wensen vervuld worden in 2013!

Groetjes

Hilde

• 26 December 2012 - 16:06

Katrien W.:

Dag Karine

Leuk iets van je te horen. Geniet nog van je prachtige reis! Vol bewondering las ik je spannende verhaal.
    We wensen je een gelukkig en vooral gezond 2013 toe!

Katrien en familie.

• 27 December 2012 - 10:48

Le Visiteur:

GELUKZAK! Het schijnt inderdaad dat de Taj HET van HET is... ik ben stikjaloers op jou!!! Nem! In the meantime: Ook braaf zijn hé! Zaligheid in het kwadraat gewenst!

• 27 December 2012 - 22:38

Rein:

Geniet met volle teugen. Ben benieuwd naar je volgend verslag!
    Dikke knuffel tegen de kou
    rein

• 29 December 2012 - 11:21

Marja:

Hai lieve vlaamse! Ik zit me weer te verheerlijken met jouw verhalen. Deze bestemming, staat ook nog op mijn lijstje! Komt allemaal wel! K ga in April naar het eiland flores, daar woont mijn pleegdochter, die ik financieel ondersteun. Lijkt me echt gaaf. Jij maakt ook weer bijzondere dingen mee. Geniet er lekker van, en mocht je eens in Nederland zijn, je bent altijd welkom!

Liefs van die nederlandse marja xxx