Agra fort - Reisverslag uit Agra, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Agra fort - Reisverslag uit Agra, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Agra fort

Blijf op de hoogte en volg Karine

26 December 2012 | India, Agra

Vannacht in een van de hotelkamers en echtelijke ruzie, jaja en ze kunnen er zat van, alles werd door de kamer gesmeten, deuren vlogen open en toe, een kindje wenen... pfff misri. Vanmorgen in het hotel een lekker ontbijt genomen, fitontbijt: vers geperst sinaasappelsap, masalathee, vers gebakken walnotenbrood lekkerrrrr, fruitsla met yoghurt en honing, confituur. Fit en gezond stap ik in de autoriksja, goed gekleed want het is hier weer berekoud. Hier wordt enorm veel gefietst. Eerste stop bij de baby Taj, wederom een prachtig bouwwerk. Daarna de Taj Mahal van de andere kant van de rivier gezien. Dan naar Agra Fort, machtig. Die Sjah heeft daar 5000 (jaja je leest het goed, want ik schrijf veel fouten op die ouwe qwertybakken hier, maar het is wel degelijk 5000) vrouwen versleten. Wie doet beter??
Onderweg ogen te kort, vervoer met paard en kar of met ezel en kar, fietsen overladen, juist nog een riksja gezien met twee plastieken buizen in van zeker een meter of 6 lang, te laat voor een foto. Koeienvlaaien worden netjes in vormen gelijk een pannenkoek gevormd en te drogen gelegd, wordt gebruikt als brandstof om op te koken. Overal zie je mensen zich warmen aan vuurtjes op straat. En vuil dat het hier is, vuil... Maar toch geniet ik van dit alles, zalig gewoon. Het is hectisch, je bent bijna je broek kwijt als je de straat over steekt, ze toeteren de hele dag onophoudelijk door. Koeien op straat, varkens eten nog de laatste resten vantussen het vuil. In Delhi zelfs een koe tussen de mensen op het perron gezien. De was ligt te drogen op de overs van de rivier, ik vraag me af of die ooit proper is met al die vuile mist en stof.
Wederom mag ik een pc van het hotel gebruiken, knoppen blijven hangen, hier en daar is ene weg en vervangen. Maar ze zijn hier zo vriendelijk.
Nu ga ik iets zoeken om te eten, zal ergens ies aan een kraampje worden, heb er al zin in.
Om 16.20u ga ik de trein op, ben benieuwd hoe lang we er nu overdoen en welke beestjes ik ga tegenkomen. Een kamer moet ik nog zoeken, van nu af is het op goed geluk, misschien toch iets boeken voor nieuwjaar, dat zal denk ik in Udaipur zijn.
Tot een volgende, allemaal braaf zijn daar he!
Dikke zoenen!!!!

  • 26 December 2012 - 09:43

    Else Segers:

    Wees jij maar braaf!(lol(
    Ik sta klaar omte vertrekken naar Polen

  • 26 December 2012 - 10:53

    Rita:

    Opstaan, ontbijten en stukje (aangevuld met beelden eigen reizen) meereizen met je.
    Als hoor ik -van wie het kan weten- dat je in India moet geweest zijn om het echt te kunnen bevatten...
    De armoede die je beschrijft...

    De vriendelijkheid:) ja, "gerief" delen maakt socialer.
    Hopelijk vind je er nog p.c.'s met voldoende knopjes om je te kunnen volgen!


    Geniet maar verder nu, Rita x


  • 26 December 2012 - 10:53

    Rita:

    Opstaan, ontbijten en stukje (aangevuld met beelden eigen reizen) meereizen met je.
    Als hoor ik -van wie het kan weten- dat je in India moet geweest zijn om het echt te kunnen bevatten...
    De armoede die je beschrijft...

    De vriendelijkheid:) ja, "gerief" delen maakt socialer.
    Hopelijk vind je er nog p.c.'s met voldoende knopjes om je te kunnen volgen!


    Geniet maar verder nu, Rita x


  • 26 December 2012 - 11:02

    Rita :

    Dag Else,



    Fijne vakantie naar Polen!
    Ben er vorig jaar geweest: o.a. Krakaw en Warchau (eerste zeker doen als je in buurt bent)
    Auschwitz ook aangedaan... Ja, toch ook wel eens doen.
    Het grijpt uiteraard aan en blijft bij maar het feit dat je er in"vrije staat" bent maakt het doenbaar.

    Fijn eindejaar en mijn wensen voor het nieuwe jaar!


    Rita B





  • 26 December 2012 - 17:55

    Katja:

    Lieve Karine
    Sorry dat ik nog niets heb van me laten horen. Druk hier met die feesten. Trouwens een zalige Kerst gewenst en straks een goed eindejaar.
    Hier is het niet zo koud t'is te zeggen: de regen en wind maakt alles wel kouder!
    Wees ginds voorzichtig hé, meid.
    Allé vele groetjes van ikke, Ilyas, Kenza en Christophe.
    Knuffel
    Katja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 155993

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: