Dag 2-3 - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Dag 2-3 - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Dag 2-3

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

18 Augustus 2011 | België, Brussel

Na een heerlijk ontbijt naar de pedicure. Kort gezegd: heb daar 2,5u binnen gezeten en ze hebben me bewerkt tot aan mijn knieen!!! Scrubben ne massage inbegrepen tot mijn schoenen terug aandoen, 7euro. En ik liep op wolkjes. Amai een echte aanrader.
Daarna wandeling door het drop gedaan, eventjes gaan piepen in het treinstation voor morgen, onderzeg blablabal moeten doen, daardoor in een tempel geraakt die je anders nooit zou vinden en heb mogen foto s nemen van een liggende boeda. In een supermarkt wat gaan rondneuzen en voorraad ingeslagen. De volgende dagen zal mijn menu vooral uit rijst bestaan denk ik, ik eet in het guest house, zij hebben een goede keuken en niet duur, voor 2euro bord vol.
s Anderendaags met de tuktuk naar het station, ja ik ben een beetje lui... Primitief gedoe, kartonnen kaartje kopen: pifty roepies. Ik geef 100, hij kan niet weergeven, ik rammel wat geld bij elkaar, leg al 20 klaar, yes yes zegt hij pifty. Ik kijk naar hem, hij geeft 5 terug, hij bedoelde dus fifteen. Hun taaltje moet ik nog wat beter begrijpen, loooool. Gisteren ook al te weten gekomen wat pwens pwries zijn... frieten.
Ik heb dus op de trein van Mount Lavinia, meer dan een uur gezeten voor 0.10 euro. Een ticketje met aansluiting kon in niet kopen, in Colombo een nieuw ticket kopen dus.
Daar voor ong 1.30 euro naar Kandy, 5u trein, 2e klas, er is ook 3e. Hou van treintjes... Onderweg rijstvelden en dan wordt het bergachtig. Ze komen op de trein met vanalles langs, verhongeren doe je zeker niet en spotgoedkoop. De rit is amper 120km maar traag en veel stops om sporen te wisselen enz.
In Kandy met 2 meisjes uit Zwitserland onderhandelt voor goedkoop vervoer, we gingen naar hetzelfde hotel. Heel mooi, met prachtig uitzicht. We gaan s avonds samen eten, een tuktuk driver overlegd met ons voor een dagtoer, na wat over en weer gepraat, prijs nog wat aangepast, doen we dit morgen.
xxx

• 18 Augustus 2011 - 17:01

Ingrid Borny:

Hey Karine,
    Ziet er allemaal heel leuk uit. K bewonder je geduld om al die treintjes te nemen, maar zo kom je natuurlijk met veel mensen in contact. Geniet ervan en niet teveel pwens pwies eten hé! hahaha