Wondermooie Galle - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Wondermooie Galle - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Wondermooie Galle

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

21 Augustus 2011 | België, Brussel

Mijn derde dagje zit er op hier... morgen 8u trein naar het noorden... beter acht u schudden heen en weer dan op een bus of tuktuk op en neer voor mijn pijnlijke ribben. Uit mijn bed komen is het lastigste. Ook niet veel geslapen vannacht.
Gisteren hele dag gewandeld in de hitte, het is zo prachtig hier, ik hou van koloniale huizen, heb die straatjes hier al 100x op en neer gelopen, de mensen lachen al als ze mij zien komen. Meestal zijn het hier dagjestoeristen dat men ziet ik zou hier gemakkelijk een week kunnen lopen of meer. Resultaat gisteren, blaren... en moest ik nu eens aan mijn voeten kunnen om die open te prikken... jaja ik hoor jullie alweer lachen tot hier! Ondertussen verander ik van blauwe smurf naar groene hulk, daarna zal ik nog geel als een banaan worden zeker? mm eten de olifanten graag...
Vandaag zondag. Veel locals overal, leuk. En tateren dat ik hier weer moet doen. Meisjes komen trots hun schoolboeken tonen. Ik vandaag op zoek naar grote pleisters voor mijn elleboog. De wonden helen goed maar wil het beschermen tegen de vuiligheid hier. Apothekers zijn open op zondag, alle winkels eigenlijk. Dus ik vandaag op pad buiten het fort, de oude straatjes in met het ene kramikkige winkeltje naast het ander. Ik had een verpakking mee van de pleisters die ik gekregen had in het ziekenhuis. No madam we not have. Komen ze met vanalles anders af, dikke watten waar ik dan grote windel moet ronddoen of compressen gelijk pampers. Hilarisch. Niets gevonden dus. Ik ga me nog wat moeten behelpen met wat ik nog heb. Dan richting vissers. Ok dat vonden die mannen zoooo leuk, was eigenlijk maar een achterbuurtje, denk dat de toeristen hier niet zo durven komen. Dus ik moest daar met iedereen op de foto, allemaal met hun gsm s voor mijn neus. En ze trokken mij dicht bij hunne gilet amai. Ze willen allemaal met een blanke europese trouwen hier, zoals in zoveel landen, ze zien een kloeke witte lopen en hopla. Mij niet gezien. En trouwens heb hier nog geenenkele knappe man gezien, ze zijn 40 en lijken al veel ouder, scheve tanden of geen tanden meer, zie me daar al bij ons moeder en vader mee komen... Daarna terug naar het fort, mijn dada hier. (@ Regine: ze hebben hier al zoveel gerenoveerd en nu de straten fonkelnieuw, echt mooi!!)
Wat ik ook zo leuk vind hier, s avonds komt iedereen naar buiten en met bussen, tuttuks en brommertjes naar een open plein met hun kinderen. Die amuseren hun dan rot met eem simpel windvliegertje of spelen cricet of gooien een balletje, ruzie maken tussen de kinderen zie je hier niet. En iedereen lijkt gelukkig en zeggen me allemaal vriendelijk goeiendag.
Wat is het zoooooo zalig hier, ik kan het niet genoeg zeggen. Iedereen zegt je moet naar de stranden gaan, Unawatuna enz, maar die laat ik nu eens echt links liggen se. Ik heb mooiere stranden al gezien op de wereld, bv in Jamaica. Zet me maar tussen de mensen hier.
Alle ik ga nu een hotelletje zoeken voor morgen want als ik aankom zal het al donker zijn en ik wil dan niet beginnen zoeken. Ja het is hier heel vroeg donker.
Nightnight iedereen, dikke zoen xxx

  • 21 Augustus 2011 - 15:52

    MC:

    Je moet wel nog terugkomen hé!!!!!!:)
    veel groetjes!!
    MC en de rest

  • 22 Augustus 2011 - 06:33

    Ann Gelhof:

    Hi Karineke

    Geniet nog van die sfeer daar. Ik weet wat je bedoelt, steeds lachende, vriendelijke mensen! Jammer van die mannen voor je! Maar nu zijn we zeker dat je nog terugkomt (hihi).

    Groetjes

    PS: sluit je wondjes goed af voor de vliegjes hé!

  • 22 Augustus 2011 - 20:01

    Rita Olbrechts:

    Dag lieve meid,

    Maar wat lees ik allemaal, van een olifant gevallen. Ik voel echt met je mee!!!
    Geniet er ondanks alles toch van!!!
    Hele dikke knuffel en zoen!!!
    Bedankt voor je berichtje op mijn gsm en natuurlijk je kaartje.


  • 24 Augustus 2011 - 17:28

    Yamina:

    Hoi Karine, alweer een zalige reis zo te lezen. Geniet er nog maar van en breng wat van die goedmoedige vriendelijke warme vibes mee naar ons landje en naar school :)
    Vorige week kwamen lln van VV boeken ophalen tgov m'n bureau en hoorde hen onderling praten over 'Mevr. Dierickx is van een olifant gevallen' en dan die reacties van 'Watteuh?' ... Was wel grappig. Verzorg je verder goed en tot in september.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Sri Lanka!!

Rondreis

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

De laatste dagen...

24 Augustus 2011

Weer lange treinreis terug

23 Augustus 2011

Lange mooie trip achter de rug

21 Augustus 2011

Wondermooie Galle

19 Augustus 2011

Het mooie Galle
Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 155935

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: