Lange mooie trip achter de rug - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Lange mooie trip achter de rug - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Lange mooie trip achter de rug

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

23 Augustus 2011 | België, Brussel

Hey iedereen,
hier ben ik weer met een verhaaltje...
Na Galle heb ik een heel lange treinreis gedaan, via Colombo naar Anuradhapura... en na dagen kan ik het nu eindelijk uitspreken hahaha. In Galle geld wisselen was een belefenis, ik zerd binnengelaten door een veiligheidsagent, groot wapen rond de nek, vraagt wat ik kom doen, word dan naar een salon gebracht en moet een formulier invullen, dan naar de desk begeleid waar zes bedienden me aangapen... na veel geklop met stempels krijg ik mijn roepies.
In de 'canteen' van het station een broodje gegeten en koffie gedronken. Hygiene is hier quasi nul, maar een kloeke als ik kan daar tegen ondertussen. een propvolle trein op, duwen en duwen, aiai mijn ribben. Na een tijdje vraagt wederom een heel oud vrouwtje of ik haar stoel wil!! Ik wimpel vriendelijk af. Ik moet heel veel zeggen van waar ik kom, links en rechts voor en achter me. Alle eten passeert weer de revue, ook schoolboekjes, thermossen met koffie tot rare ballonnen toe. De mensen halen hun luch boven wat ingepakt is in krantenpapier, rechterhand wordt door het raam gewassen met fles water en eten maar. Ik had ananas gekocht, doen ze hier in een zakje en je krijgt er een prikker bij, ik geef een kindje een stuk en ze glundert, zo blij is ze, en alle mensen beginnen te lachen! Het zweet stond in mijn schoenen, na 4u staan kon ik zitten. Onderweg moest eens aan de noodrem getrokken worden, acheraan de trein was een vrouw in paniek, haar kinderen waren er al uitgesprongen maar zij durfde niet, ik stak mijn hoofd buiten, perron te kort, alleen een hele diepe gracht. Het werd donker en meer en meer mensen verlieten de trein. Na 10u trein, moesten er 8 zijn, eindelijk. Een man sprak me aan en brengt me naar het hotel. Voor nog geen 7 euro een gewoon net hotel. Het zijn chinese uitbaters en ik eet dus lekkere veg rijstschotel. De volgende ochten heb ik gevraagd of ze daar geen betrouwbare tuktukdriver kenden, ja, op 10 min werd ik al afgehaald. Prijs besproken en hij heeft me een hele dag rondgereden. 14 sites gedaan. pfffff ik kan geen lord boudha meer zien... Anuradhapura is een prachtige stad vol oudheden. Je moet dit wel gezien hebben. Heb ook de oudste boom ter wereld gezien en daar een kaarsje doen branden. Een leuk koppeltje leren kennen en een lange babbel gedaan tot een beetje ergernis van de driver want hij moest nog veel stops doen met me. lol. Aan de dagoba s moet je je schouders bedekken en schoenen uit. Dit had ik ook al gelezen in mijn boeken. Kousen mee schreven ze, want het zand kan heet zijn... jaja... stoer als ik ben trotseer ik dat hete zand, hum, ik kon geen sec op 1 plaats blijven staan, hilarisch. De tzeede dagoba maar mijn sokken aan en dat vonden de locals dan weer hilarisch... Aan de tempels enorm veel apen, komen heel dichtbij, veel foto s genomen. Heb van een meisje een blad van de boodi tree gekregen, je mag dat normaal niet oprapen en meenemen, brengt geluk zei ze. Het was een mooie dag, blij dat ik het dan toch nog gedaan heb.
xxx

  • 26 Augustus 2011 - 09:58

    Ann Geldhof:

    Klinkt bekend, dat eten in een zakje met een prikkertje, geen bouddha's meer kunnen zien, tuktuk-jes ...
    Hoe gaat het nog met de pijnlijke ribben?

  • 27 Augustus 2011 - 08:30

    Rita Olbrechts:

    Hé meideke, blij te lezen dat het me je ribbetjes beter gaat. Geniet er nog van, want het begint serieus te korten naar 1 ...

    Dikke knuffel en zoen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Sri Lanka!!

Rondreis

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

De laatste dagen...

24 Augustus 2011

Weer lange treinreis terug

23 Augustus 2011

Lange mooie trip achter de rug

21 Augustus 2011

Wondermooie Galle

19 Augustus 2011

Het mooie Galle
Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 155919

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: