Lange treinreis Naar Ella - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Lange treinreis Naar Ella - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Lange treinreis Naar Ella

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

18 Augustus 2011 | België, Brussel

Vanmorgen veel ai en oei, opgestaan om 6u om om 7u te ontbijten, maar mijn rugzak inpakken ging traag. Niets geslapen, elke keer ik indommelde en me bewoog was ik weer wakker. Nog samen ontbeten. De tuktuks in en naar het station. We nemen dezelfde trein, maar Rachel is beter en ze gaan dan toch naar Adams Peak. Ik rij door tot Ella, 6u trein, waarvan ik de eerste 2u pijnlijk moest rechtstaan. Een heel oud vrouwtje wou mij haar plaats afstaan maar kon ik niet aanvaarden! Wat een vriendelijke mensen hier toch, ontroerend. Wat babbeltjes links en rechts gedaan, weer veel moeten zeggen van waar ik kwam. De trein zit ook nokvol toeristen en hier is ook een 1e klas en zelfs een restauratiewagen, klein maar toch. Onderweg passeert alle soorten eten voor je neus. Een oud ventje komt met lekker thee rond. Ik heb ondertussen een plaatsje aan het raam, maak vele foto s, prachtige uitzichten, zwaaiende kindjes langs de wegen. 6u later ben ik in het zogenoemde mooiste dorpje van Sri Lanka, maar hier stapt een hele horde toeristen van de trein... Ik onderhandel voor een single kamer, is nog gloednieuw maar primitief. Deur kan niet toe en de vrouw des huizes gaat de schrijnwerker bellen want het is nogal wat afgelegen en wil vanavond niet iemand in mijn kamer hebben! De kamer achter het huis. Ben gaan vegetarische roti eten, soort pannenkoek met groenten ertussen, lekker, dan grote theepot gaan drinken in ander stalletje en nu eindelijk internetten. Ondertussen is het pikdonker en zal ik de weg naar het hotel moeten zoeken in het donker...
Tot een volgende, ik ga zuidwaarts nu, wat rusten aan het strand voor mijn ribben.
doei iedereen, xxxjes

  • 18 Augustus 2011 - 19:05

    Rita Broucke:

    Dag Karine,

    Hopelijk belemmert de pijn je niet teveel in doen en laten.
    Je reisschema wel al moeten aanpassen, zo te lezen.
    Ver gaan houdt risico's in, dicht bij huis blijven ook.
    Er raasde een hevige, korte storm door weiden pukkelpop en er viel minstens al 2 doden...
    Jij deed het nog zo slecht niet op of liever van die olifant...
    Ik zat er ook al eens op en was op het eerste moment teleurgesteld dat er zo'n zeteltje op zat. Niet helemaal overbodig dus.
    Op een dromedaris zat ik in Israel, niet ver waar vandaag 7 doden vielen door een aanslag...
    Het was zalig "rijden" al vraag ik me nu af of ik voor of achter zijn ene bult zat.
    Het afstappen was hachelijk maar leuk.

    Soigneer of laat je daar maar goed soigneren!

    Rita B xxx

  • 19 Augustus 2011 - 07:08

    Chris Duerinck:

    Wat een bewogen reisje!! Verzorg je maar goed en wees voorzichtig.
    Zoen,
    Chris

  • 19 Augustus 2011 - 17:41

    Ann Geldhof:

    Hoi avonturierken

    Amai, wat ben jij een taaie tante. Ik dacht dat je in de nek van zo'n olifant zat, maar niet op die bolle, brede rug ... . En die olifanten kunnen serieus stijl de helling op en af, je moet het me niet zeggen.
    Jouw anekdotes doen me denken aan onze reis! Vooral die onduidelijkheid bij 50 of 15! Kan ervan meespreken ... lol.
    Zeg, als je lekkere thee vind, mag je er voor mij meebrengen hoor. Ik heb er reis geen gevonden.
    En geluk heb je ook al weer. Dat je de kans krijgt om die walvis te zien. Nu wel niet terwijl ze springen zoals vorige keer, maar toch. Het moet toch indruk maken.
    Geniet nog van je lekkere maaltijden en hopelijk valt de pijn al wat beter mee.
    Groetjes!
    PS: ik wou dat ik mee was ...

  • 20 Augustus 2011 - 10:49

    MC:

    Hoi motje! Wa hebt gij courage :)
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Sri Lanka!!

Rondreis

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

De laatste dagen...

24 Augustus 2011

Weer lange treinreis terug

23 Augustus 2011

Lange mooie trip achter de rug

21 Augustus 2011

Wondermooie Galle

19 Augustus 2011

Het mooie Galle
Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 155705

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: