Het mooie Galle - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Het mooie Galle - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Het mooie Galle

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

19 Augustus 2011 | België, Brussel

Vannacht beter geslapen dankzij de pijnstillers van Rachel. Lachen, hoesten gaat nog niet, pijn pijn. Elleboog verzorgd, heb grotere spiegel en zie dat ik hier en daar nog blauze plekken heb, zie er mooi uit... Dan die rugzak weer op mijn bult. Maar een mens kan veel als hij moet he. Na een lekker ontbijtje op de veranda in een groene tuin en met een zalige zon (haha wil jullie doen watertanden) richting bus> Zat propvol en ik moest op het trapje aan de deur zitten, na de eerste slingerweg heb ik gevraagd om de deur dicht te doen, ondanks de hitte. Ik kan me niet goed vasthouden want doet te veel pijn en ik wou niet naar buiten geslingerd worden in een bocht. Met de deur toe toch wat veiliger. Na een tijdje had ik wel een zitje en kon de deur weer open, 36gr op de bus, puffen. 6u bus door de bergen en dan plat. Ik dacht naar Tangale te gaan maar me onderweg bedacht, daar valt niet zo veel te beleven, dus nog een ticketje naar Matara gevraagd, eindstop van de bus en dan naar het station gewandeld waar ik juist op tijd was voor de trein naar Galle. Vandaag niet meer zei de man eerst, alleen nog derde klas. Is ok voor mij zei ik. Goedkeurende blikken van andere reizigers. Direct weer babbelen. lol. Je kan niet geloven hoe vriendelijk de mensen hier zijn, zeer beleefd en respectvol. Vragen steeds hoe ik hun land vind. Willen weten wat ik doe, of ik alleen reis, mijn familie enz. Met trots zeggen ze bv. this is my son. De derde klas zat bijna niemand op, lijkt wel een soort metro, zitjes aan de kant alleen, deuren en ramen open, piept langs alle kanten. De trein volgt de zee. In Galle tuktuk in en me een hotel laten aanpratenm maar heel mooi, redelijke prijs. Zit in de muren van een fort, niet ver van de vuurtoren, prachtig. Ik wandelde op de muren, zag zoveel volk, bleek er een walvis aangespoeld en hele dorpen kwamen kijken. En al de mensen willen tateren. Vriendelijk laten ze plaats om me te laten zien, come madam here. Spijtig, zo een mooi dier te zien liggen. Al een grote heiskraan staat klaar, vrachtwagens, ze gaan hem ontleden om te zien waaraan hij gestorven is. Het duurt lang en ik heb honger, ben gaan eten in een klein restaurantje met drie tafeltjes, noedels met groetjes, lekker. In de straatjes nog wat gewandeld en internet krijg ik hier in het hotel erbij, leuk.
Dodo iedereen, ik blijf hier denk ik twee nachtjes en dan naar het noorden. xxxjes

• 20 Augustus 2011 - 08:38

Brigitte:

Dag Karine,
    Ik geniet altijd van jouw verhalen. Jij kunt zo kleurrijk vertellen! Ik hoop dat de pijn al wat verminderd is.
    Geniet maar met volle teugen van het mooie land met zijn vriendelijke mensen!
    Brigitte

• 20 Augustus 2011 - 17:11

Regine Wauters:

Hallo Karine,
    je doet me dromen van meer als dertig jaar geleden. Toen was ik met Rolf ook op Sri Lanka!. Colombo, Kandy en Galle!
    De treinen schijnen nu wat beter te zijn! En toen mochten we de olifanten alleen maar bekijken. Was misschien voor jou ook beter geweest! Onze ervaring van toen was niet leuk. Er bestond geen riolering en de stranden waren prachtig, van ver, want elke morgen gingen de inwoners hun sari hoog trekken aan het strand. En wandelen of kuieren aan het strand zat er niet in. Laat me verder dromen en vertel. Je doet het zoooooo heerlijk.
    ps. verzorg je lichaam en geest verder zoals tot noch toe.
    Groetjes, Regine