Weer lange treinreis terug - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Weer lange treinreis terug - Reisverslag uit Brussel, België van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Weer lange treinreis terug

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

24 Augustus 2011 | België, Brussel

De volgende dag weer inpakken, ik ga te voet naar station. Onderweg bij een viskraam gestopt, de man had een zoon met down sydroom. En blij dat die was dat ik een praatje deed. Foto genomen van hem en zijn vader, zo trots dat hij was!! Adres opgeschreven, ga hem uitvergroten en opsturen. De volgende keer dat ik kom moet ik maar bij hen verblijven zei hij. Ondertussen gutsende regen, ik moest wel een tuktuk in. Weer wat gegeten in de canteen. Ik was de enige toerist hier, vreemd.Apen lopen voorbij, springen op en af stilstaande treinen. Er komt een treintje aan dat lijkt op een bus dat ze op een treinstel gezet hebben. Niet de trein waar ik met mee moet. Na 3u wachten is hij daar, direct plaats joepie. Een babbel met lerares gedaan, ze verdient 15.000 roepie, 100 euro... ik heb hier op die luttele dagen al 4x zoveel verdaan... slik. Het zittend-lopend-rijdend-buffet passeert weer! 5u later ben ik in Colombo, juist de trein gemist naar Negombo... eventjes kijken wat ik zou doen. Onderhandel met een tuktukdriver en laat me naar mount Lavinia terug brengen, mijn eerste hotel. Daar zijn ze zo blij me te zien! Ik ook want mijn ribben zijn door elkaar geschud, zo voelt het toch... IK krijg een heeeeele mooie kamer en van de kok een gratis soep, hahaha. Zalig zo een verwelkoming!!! Die nacht de airco moeten uitzetten, had hem op 22gr gezet, van de kou wakker geworden!! Wat zal ik kou hebben als ik terug in dat belgenlandje ben, ga mijn winterkledij moeten boven halen zeker??
Genoeg geschreven voor vandaag, ga nog wat genieten en lekker eten, rijst rijst rijst mmm
Smakelijk iedereen xxxjes

• 25 Augustus 2011 - 17:56

MC:

Apen!? hier ook ze! :)
    Rust maar goe en kom goe terug!!
    groetjes
    MC

• 27 Augustus 2011 - 16:00

Isabelle:

Geniet er nog maar van, hier geen goed weer. Tot 1 sept.

• 27 Augustus 2011 - 19:38

Rita B:

Dag Karine,

Toch goed dat je knoop doorhakte en erop uit trok.
    Al die mooie herinneringen in je boekentas zullen deugd doen.

Rita x