Kouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Kouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Kouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

13 Juli 2012 | Namibië, Keetmanshoop

Hallo iedereen
Terwijl ik dit schrijf zit ik heeeeel warm ingeduffeld. Handschoenen en een muts moeten kopen vandaag, s nachts is het tot tegen het vriespunt plus vandaag is er een zeer koude wind.
Ik ben dus goed toegekomen. Heb in windhoek 6u moeten wachten tot de bus vol zat want eerder vertrok deze niet. In Keetmanshoop heb ik dan mijn reisgenoten Wim en Veronique ontmoet. Ik had daar een super de luxe kamer met bubbelbad zeg!!! De rest zal wat minder worden... Gisteren dan onze tenten opgeslagen in het quivertree forest en een grote wandeling daar gedaan, prachtige bomen, prachtig landchap. Daarna naar de playground, is een landschap met enorme rondsblokken die net door de mens zijn gestapeld, niets is minder waar, een pareltje van de natuur. We hebben al verschillende beestjes gezien. s Avonds hebben we orycx gegeten, man man dat was lekker. En dan ons nestje in, om 17.15u gaat de zon hier onder en is het beeeeerekoud, tot -3 zeiden ze. Vanmorgen vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien, rond 5.30u, fantastisch met al die kokerbomen. Iedereen loop hier rond alsof we naar ze Zuidpool vertrekken, wij ondertussen dus ook al, vandaag op jacht geweest naar handschoenen en mutsen. Ook inkopen gedaan om te koken op de camping en ook een waterkoker gekocht om koffie en soepjes te maken, gaan we hier nodig hebben s avonds. Morgen doen we een toch door de canyon. Onze tenten hebben we vanochten afgebroken en hier nu weer opgezet in de vliegende bijtende koude wind.
De plaats waar we slapen heeft een prachtig restaurant, super met veel oude auto s enz als interieur. Mijn reisje is nu begonnen, eindelijk en ik amuseer me al enorm. Wim met zijn twee vrouwen, hij gaat nog wat meemaken!!
Alle dodo iedereen, tot een volgende, zal niet zoveel zijn als anders want het internet is hier 4 euro per half uur!
Dikke frisse zoen xxx

  • 13 Juli 2012 - 21:14

    Nancy:

    Amai Karine, ik bevries al een beetje in jou plaats :-) En 6 uur wachten tot een bus vertrekt, gelukkig is dat niet het geval hier bij de lijn, anders zouden veel kinderen de schooldagen missen :p Maar wel super dat je het fantastisch vindt en geniet van de mooie prachtige natuur :-) Ben benieuwd welke beestjes je al allemaal bent tegen gekomen :p Eet maar veel warme soepjes zodat je niet vast vriest in je tentje ;-) En met een dikke warme knuffel zal ik afsluiten kwestie van je een beetjeop temperatuur te brengen :p Veel plezier nog en tot een volgend verslagje ;-)

  • 14 Juli 2012 - 07:17

    MC En De Rest:

    Koud, hier ook ze! en regen hier, geniet er daar maar van!
    Zijt voorzichtig!

    veel veel groetjes

  • 14 Juli 2012 - 09:33

    Ann Geldhof:

    Hi Karine!

    Hier net het tegenovergestelde weer. Zwoel, warm, stoffig. Maar ik herinner me van onze reis naar Zuid Afrika, hoe koud de nachten kunnen zijn. Leg je maar dicht tegen Wim aan. Een vrouw aan elke zijde, en hij zal wel lekker warm hebben (kan dan toch niet klagen).

    Geniet van de mooie natuur en prachtige zonsopgangen !!!


  • 14 Juli 2012 - 09:33

    Ann Geldhof:

    Hi Karine!

    Hier net het tegenovergestelde weer. Zwoel, warm, stoffig. Maar ik herinner me van onze reis naar Zuid Afrika, hoe koud de nachten kunnen zijn. Leg je maar dicht tegen Wim aan. Een vrouw aan elke zijde, en hij zal wel lekker warm hebben (kan dan toch niet klagen).

    Geniet van de mooie natuur en prachtige zonsopgangen !!!


  • 14 Juli 2012 - 10:04

    Sharon Deschacht:

    Verzorg je maar goed Karine, want je weet wat klimaatschommelingen allemaal met een mens kan doen... Hier in ons kleine landje is het nog altijd zéér nat, dus je mist niets! Geniet en wees voorzichtig! Dikke zoen x

  • 14 Juli 2012 - 22:10

    Gunter:

    Doet Pohamba de greetz, hij moet mij nog 50 euro..

  • 16 Juli 2012 - 16:05

    Brigitte:

    Hier ook koud ... en nat, nat , nat....
    Geniet van al dat moois!

  • 17 Juli 2012 - 09:24

    Ria De Baets:

    Hallo Carine,
    Hier in België is het weer al niet veel beter. Iedere dag regen en koude wind. 't Is precies herfst. Hopenlijk wordt het vlug beter. Geniet maar van je reis terwijl ik (als gepensioneerde) hier mijn botten afdraai!! (Renovatie woning. Vele groetjes, ria

  • 17 Juli 2012 - 20:29

    Andy:

    Hoi Karine

    Zo spijtig zeg dat je kou weer hebt. Je had het je wrsch helemaal anders voorgesteld. Toch een bubbelbadje heeft veel goed kunnen maken hoop ik?

    Hier is het weer niet veel beter, dus das toch al een schrale troost hé.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Keetmanshoop

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 155725

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: