De koude overleefd! - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu De koude overleefd! - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

De koude overleefd!

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

17 Juli 2012 | Namibië, Keetmanshoop

Slapen bij temperatuur van -3 en hevige wind amai, maar het moet voor alles een eerste keer zijn... niet? De tweede nacht ging het al veel beter. (Ann: we slapen alle 3 in aparte tentjes, dus Wim warmt ons niet op). De fish river canyon was zeer mooi. Op de camping was het ontbijt suuuuuuuuuuuuuuuperlekker en wat een keuze! Luxe dus. Hopelijk is het niet zo alle dagen want anders zullen mijn kilootjes er weer vlug bij zijn hier. Ook heb ik een heerlijke kaastaart gegeten mmm daar moest ik toch eens van proeven he! De tocht naar Luderitz was ook prachtig, het duinenlandschap komt eraan. Al vele beestjes gezien, veel soorten springbokjes, struisvogels met hun kindertjes, gisteren een jackhals, pinguins en pelsrobben, we zitten dus aan de kust nu. Vandaag rijden we verder naar de Sossusvlei, de meters hoge rode duinen. We hebben twee nachten in een huis geslapen, megagroot, voor ons alleen, met keuken. Er zijn grote supermarkten zoals de spar en daar slaan we onze voorraad in voor ontbijt enz. Nu 500km voor de boeg en die rij je niet in een paar uurtjes, de meeste wegen zijn niet met asfalt. Gisteren het spookdorp Kolmanskop bezocht met gidsbeurt, het vroegere diamantengebied, prachtige verlaten huizen worden opgeslokt door het zand. We moesten uitkijken voor adders. Als kers op de taart heb ik er scones gegeten... jaja de Engelsen hebben hier wat achtergelaten evenals de Duitsers, de taarten in de coffeeshops zijn gigantisch, Wim is al aan zijn 6e taart toe. En nu ga ik sluiten want we vertrekken weer. Tot schrijft iedereen, wij zitten nu in het zonnetje met een warme wind deze keer, s avonds dikke truien aan als de zon ondergaat. Maar maakt niet uit, de sfeer is goed en de mensen vriendelijk en behulpzaam. xxx

• 21 Juli 2012 - 10:02

Ann Geldhof:

Hi Karine

Geniet maar van je taartjes. Da's iets dat ik zal moeten missen! Een zanheuvel op en af lopen en de kilo's vliegen er zo af ;-)
    Oooh, als ik lees van al die dieren, dan begin ik weer te mijmeren over Afrika...

Geniet, geniet, geniet ...

Groetjes
    Ann

PS: zou er iets misgelopen zijn? Wij hadden geen link ontvangen van dit verslag. Maar ik kijk wel regelmatig rechtstreeks op je pagina, benieuwd naar nieuwe avonturen ...

• 23 Juli 2012 - 10:59

Dominique:

Dag Karine

Zo leuk om je verslagen te lezen! Allemaal zeer herkenbaar ... Ook wij hadden het 's nachts vrij koud. Maar, daartegenover een schitterende natuur met adembenemende landschappen.
    Duffel je maar goed in vanaf het ogenblik dat de zon ondergaat en geniet van deze uitzonderlijke reis.

Dikke zoen,

Dominique xxx