Van Swakopmund via Cape Cross nar Uis - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Van Swakopmund via Cape Cross nar Uis - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Van Swakopmund via Cape Cross nar Uis

Blijf op de hoogte en volg Karine

26 Juli 2012 | Namibië, Swakopmund

Eindelijk eens een deftig internetcafe gevonden in Windhoek!
Ik ga in stukjes bijschrijven, straks nog wat van het zonnetje hier genieten.
De laatste nacht in Swakopmund in de tent geslapen, het was weer goed koud! Veronique heeft haar een hotel gepermiteerd, die halen we eerst op. Een stop bij Foodlovers, wat een supermarkt!!!!!!!!!!!!!!!!! Wim staat te kwijlen bij de bakker... Onze voorraad weer opgeslagen en wij verder. Onderweg nog een zoutmijn en overal staan tafeltjes waar je zoutbrokken kan kopen, spaarpotje staat erbij. In Cape Cross ons aanmelden, ingang betalen, de geur komt ons tegemoet. Er zitten een 100.000 Kaapse pelsrobben, ze blaren als schapen. Het is overweldigend en je komt heel dicht bij, je zou ze kunnen aanraken. Na de vele foto s rijden we verder. Onderweg een filmset, Mad Max de zoveelste wordt hier opgenomen, we nemen wat sluikfoto s. Na de middag waren we op de camping, met zwembad, dat ik s avonds eens probeer, stoer doen en na twee slagen bevroren er terug uit, hahaha, binini is gedoopt. We lunchen hier en de ober brengt alles op een wagentje, Veronique moet er eerst foto s van nemen. Zij gaan wandelen, ik geniet van de rust en een mooie Hollander (alleen kijken he).

Vrijdag 27/07
Ontbijtje in de zon. Bezoek aan de Brandberg om rotsschilderingen te zien. We krijgen een gids mee, Wim vraagt een vrouwelijke maar we krijgen een man die door de bergen vliegt, ik kan amper volgen met mijn kleine beentjes zeg, rotsen op en af. De tekeningen zijn nog heel mooi. Het gebergte is ook de moete, steeds zitten we weer in andere landschappen. In het terugkeren zien we een bord met Brandberg lodge, we rijden er naartoe, heel eind... Wow dat was daar mooi!!!!!!!!!! We lunchen, en daar hebben ze goed hun tijd voor genomen, bijna een uur moeten wachten. We schrijven ons in voor een olifantentoer. in een open truck. We rijden heeeeel ver maar geen olifanten te spotten... en dan plots in het terugkomen een olifantenmannetje! Alle dat was onze toer, 1 olifant, we hebben er nadien goed om kunnen lachen. Plots besefte Wim dat we niet genoeg benzine meer hadden...Nochtans onderzeg gezegd: zie hier vergeet te tanken is dom... We keren terug en vragen om hulp, het is al pikdonker. E wie komt te hulp?? De mooie Hollander! Maar pech want al de auto s zijn beveiligd tegen overhevelen. De baas biedt ons een familiekamer aan om te overnachten, en belt naar de camping zodat we daar niet hoeven te betalen, wat vriendelijk. Hij heeft ook een tamme meerkat (stokstaartje), super. Probleem eventjes opgelost.

Za 28/07
Ontbijt in de lodge, zaaaaaaaaaaalig, vers gebakken brood ed. Onze tank is toch nog vol genoeg en we geraken weer in Uis. Veronique schrijft FUEL in het stof op het dashbord, lol. Dit zullen we niet meer tegenkomen...
De wegen zijn soms verschrikkelijk slecht.
Onze volgende camping aan Twyfelfontein.. aan de desk zijn ze zo lui als het maar kan zijn. We rijden eerst even naar de country Lodge, weer super de luxe, we drinken er iets in de salon met prachtig uitzicht.
Tijdens het opzetten van onze tenten een zandstormpje.
Na onze campingfood slaan Wim en ik aan het snookeren, het spel was niet meer volledig en de witte bal leek gekneed, we hebben toch veel gelachen.

xxx