Weer eventjes in de bewoonde wereld... - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Weer eventjes in de bewoonde wereld... - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Weer eventjes in de bewoonde wereld...

Blijf op de hoogte en volg Karine

25 Juli 2012 | Namibië, Swakopmund

Hey hey iedereen,

Eventjes wat bijpennen. Heb mijn dagboekje hier niet mee maar zal een beetje in het kort schrijven wat we al gezien hebben.
De Sossusvlei en Deathvlei waren prachtig. Dit is Wim zijn ding, duinen, hij kan er uren in wandelen. Wim en ik hebben een tochtje gedaan van 5km, was zwaar in dat mulle zand.
s Nachts slaap ik niet zo goed in mijn tentje want ik hoor vele beestjes ronddwalen en krabben aan mijn tentje, brrrrr. De campings zijn altijd ok. Zeer proper en altijd hete douches.
Het is hier verschrikkelijk, mijn dieet hang eraan... de taarten en koekjes zijn hier overheeeeeeeeeeeeeeerlijk en we eten er bijna dagelijks. Ik weet het, het is heeeeel erg!
Ook hebben we al zeer lekker gegeten hier.
We zijn 2 dagen in de bergen gaan kamperen, Naukluft national park, ook een trail gedaan daar, prachtige omgeving.
Vele beestjes ook al gezien, pinguins, zeehonden, flamingo s, stokstaartjes, struisvogels a volonte, alle soorten springbokjes, enz, we stoppen veel voor foto s onderweg. En die was heel lang naar Swakopmund, heeeeeel lang, soms tegen 20 km/u. Slechte weg, maar we doen het voorzichtig, mede voor onze banden. Hier zijn we nu onze 4e nacht. Gisteren een boottocht op een catamaran gedaan, naar de zeehonden en vele dolfijnen gezien, jammer genoeg geen bultruggen. De zeehonden en pilikanen kwamen aan boord, voor een visje. Wij kregen hapjes, oesters, 'champagne'. Jaja ik hoor jullie al kwijlen maar we konden niet anders, elke boottocht doet hier hetzelfde, all in. Vandaag een jeeptocht met een gids en de beestjes gaan zoeken in de duinen, adders, hagedissen, spinnen, skinken, speciale gekko s. Een superdagje, geen mist, want hier in Swakopmund hangt er hier 9 maand per jaar een mist. En gisteren hadden we geen geluk met onze boottocht, dichte mist.
Straks gaan we naar een restaurant eten waar we al een tafeltje geboekt hebben boven de zee. Gisteren yellow tail, vis, gegeten in Walvis Bay, fantastisch lekker en wat een uitzicht daar met ondergaande zon. Het is hier om te dromen.
Morgen trekken we weer de bergen in. Naar Brandberg en Twijfelfontein en eerst nog een stukje kust om de duizenden pelsrobben te zien. Spannend weer.
We hebben drie nachtjes in een kamer geslapen, vanavond slapen we weer in de tent.
Doei iedereen, het zal weer lange tijd duren eer we weer in een bewoonde wereld komen denk ik, soms zijn de dorpen maar een paar huizen groot.
Wim en Veronique die zijn altijd blij want die hebben pas een lief en die smsjes vliegen dan over en weer. Ik ben met een bende pubers op de baan. We hebben er al veel om gelachen met dat smsgedoe.
Smakelijk en tot mails,
dikke zoenen xxxjes

PS. @ Andy, ik wist wel dat hiet hier winter was, maar het heeft ons toch wel een beetje verrast, overdag is het wel heerlijk warm hoor. En ik heb niet in dat bubbelbad gelegen wegens te weinig tijd, jaja dit is dan vakantie!
@ Ann, zet hier bij de reacties nog eens je mailadres, zal het dan toevoegen, ik weet niet wat er mis is.
@ Dominique, dank je, wij genieten hier met volle teugen!

  • 25 Juli 2012 - 22:28

    Micheline De Ridder:

    hoi Karine !

    geen nieuws is soms goed nieuws, dat wil zeggen dat je ver weg bent en maximaal geniet !
    ik lees graag je verhalen, het is een unieke bestemming ...
    beetje gelbijkenis met Chileense kust, ook pinguins, mist, ook koude zeestroming dus ... en koud ja, 's nachts toch !
    ik wens je nog veel plezier !!! hier genieten we nu ook eindelijk van mooi weer, strand en schitterende zonsondergang vanavond , met een ijsje in de hand !
    dikke zoen, en smakelijk daar ! laat je maar gaan, op reis is genieten !!
    xxx Micheline

  • 26 Juli 2012 - 13:04

    Ann&Yorick :

    Hi Karine

    Fijn je nog eens te horen en ik ben heel blij dat je het zo goed stelt. En laat je maar eens goed gaan, tussen al die gebakjes, die loop je er straks wel weer af. Geniet, geniet, geniet, ...
    Hier is het waarschijnlijk de laatste dag stralende zon, maar dan hebben we toch alweer die mooie dagjes gehad. Ik moet toch ons huis leeghalen (vertrek de 19e augustus).

    Groetjes en tot het volgende verslag
    Ann

    Blijkbaar is het amailadres terug in orde, want ik heb je link ontvangen.

  • 28 Juli 2012 - 21:10

    Hey Karine, Fijn Nieuws Van Je Te 'horen'. :

    Fijn om nieuws van je te 'horen'. Zoveels moois, groots en lekkers... Hier begint TAZ en weg hadden idd een paar heerlijke zomerdagen. Geniet nog verder en t
    ot na de reis, Rita x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 155942

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: