Etosha - Reisverslag uit Halali, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Etosha - Reisverslag uit Halali, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Etosha

Blijf op de hoogte en volg Karine

23 Augustus 2012 | Namibië, Halali

Ma 06/08
Heel slecht geslapen. En veel gerommel van beesten in de ijzeren vuilnisbakken. Om 5.15u uit de tent en douchen, jaja dit is ook vakantie! Maar ja als je in de vroegte wil beestjes zien dan moet je er iets voor over hebben he! Rond 8u zien we onze eerste olifant, een paar zelfs. Aan een waterplas een dode neushoorn, gedood door leeuwen, die liggen wat verder maar met onze lage auto zijn ze niet te spotten. Een jakhals komt een stuk vlees halen. Aan de volgende plas zebra's, kudu, springbok, oryx... Nog meer giraffen, zebra's. We blijven maar foto's nemen! Wim vraagt telkens: moet ik stoppen? En wij zeggen altijd maar ja! lol
We wachten tot de giraffen gaan drinken want dat is een schattig zicht, eerst gaan de achterpoten wat wijder open en dan de voorpoten heel open en dan kan ze zich bukken om te drinken! Supergrappig en heel mooi om foto's te nemen. Rond de middag rijden we weer Okaukeujo binnen en we lunchen. Het eten is er heel lekker. Er is een post, is open, maar de postzegels zijn op... Ook een souvenierwinkel en een kleine supermarkt. Na nog wat in de winkeltjes te neuzen zijn we weer op route. Weer een olifant, jakhals, gnoes en plots zie ik iets laag bij de grond. Wim rijdt terug en we moeten goed zoeken om het te vinden. Een varaan!!! In Veronique haar boekje staat hij niet bij de beestjes in Etosha, een verloren gelopen exemplaar?? We rijden door naar het sprookjesbos waar de befaamde moringabomen staan (ik heb er bodybutter van uit de Bodyshop) en wil deze wel eens zien. het is ver en eigenlijk de moeite niet om naar daar te rijden. We keren terug. Zien secretarisvogels, stokstaartjes, eekhoorns. in de verte zien we de zoute droge Etoshapan die maar om de 7 j eens onder water staat. Dan komen de flamingo's ook broeden. Het is een witte vlakte. Nog meer giraffen, zebra's, olifanten, gieren die een doodgereden beestje verorberen. We moeten ons nog haasten om voor zonsondergang binnen te zijn. Eenmaal binnen gaat Wim naar de plas om nog wat foto's te maken, bij zijn terugkomst zei hij dat hij een luipaard heeft gezien, schitterend!
Het is koud, we eten, was doen en tentje in.

Di 07/08
Ik kan niet geloven dat deze reis zo vlug passeert, nog een weekje te gaan voor mij!
Koud en weer niet goed geslapen, om 5u opstaan, het is nog pikdonker.
15 min nadat we vertrokken zijn zien we een mannetjesleeuw paraderen! Mooi in de ochtendzon. Wim in de wolken, hij heeft een leeuw gezien!! haha
Voor onze auto steekt hij op zijn gemak de baan over! De fototoestellen gaan een gang. Heel in de verte ook een leeuwin. Het is een prachtig beest en heb tenminste 1 mooie foto waar hij net in de lens keek. Benauwelijk. Dan de afslag naar de Etosha pan. Daar mogen we even uit de auto (verder nergens), een hagelwitte vlakte met een straalblauwe lucht, heel fel zonlicht ook. Nadien zien we weer giraffen en ook al hebben we er al heel veel foto's van, nog maar wat meer... En dan weer vele zebra's, maar met de mooie witte pan op de achtergrond ook hier weer nog meer foto's van deze schitterende beesten! En weer zien we 2 leeuwen, giraffen, impala's, parelhoenen. Weer een mannetjesolifant. Het leek of vandaag dat alle dieren een ochtenderectie hadden zeg! De olifant komt benauwelijk dicht bij en Wim staat al in de aanslag om weg te rijden. Kudu, warthog...
We komen aan bij het Namutonifort, wat rondwandelen, winkeltjes en lunchen. De plas is dichtbij, heel groen en er staan zebra's. Terug aan de parking zien we 10tallen mangoesten. Dan weer vele blauwe gnoe's, impala's en weer komt een eenzame olifant uit het niets... dan een 2e en een 3e, samen staan ze te drinken. Het is een landschap van termietenheuvels, ze lijken de bomen soms op te slokken! Daarna zien we het leeuwenkoppel nog eens en ze doen een 'nummertje' voor ons met heel veel lawaai. We zien nog een koppel immens grote olifanten!! wow
We slaan een verkeerde weg ik en keren onze karre, een man stopt en wijst ons iets aan, wij zeggen: yes yes olifant. Neen zegt de man, neushoorn!! Zelf hadden we hem niet gespot, je moet hier wel heel goed kijken tussen dat struikgewas. Daarna zien we er nog 2. Wat een kolossen van beesten. We moesten racen tegen de klok om op tijd binnen te zijn, dat was eventjes spannend... want onderweg een grote bende olifanten en we konden die toch zomaar niet passeren zonder stoppen en weer de nodige foto's???
Oef de poort was nog open. Ik zou misschien de nightdrive doen maar was volboekt. Dju, had deze vanmorgen maar moeten boeken. Wim en Veronique zijn terwijl naar de plas en hebben weer het luipaard gezien.
Morgenvroeg moeten we weer opruimen, onze nachtjes zijn hier al bijna voorbij! Wat gaat de tijd toch snel!