Kamanjab/Outjo/Etosha - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Kamanjab/Outjo/Etosha - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Kamanjab/Outjo/Etosha

Blijf op de hoogte en volg Karine

23 Augustus 2012 | Namibië, Kamanjab

Vrij 03/08
Een mooie ochtend! Ontbijtje klaamaken, Veronique krijgt ontbijt bij de kamer. De douches en toiletten zijn netjes en ruim. Daarna gaan we een hotel bezoeken. Het is gebouwd voor een filmset en daarna is het een hotel geworden, The filmhouse. Zou voor de film 'the trail' geweest zijn. Heeeeeeeeeeeeel speciaal, het lijkt wel sprookjesachtig. Heb al een paar keer onderweg gezegd dat we net in Flinestonescountry zijn, wel dit lijkt er weer op. Grote rotsen. Er is niemand, dus we lopen alles een plat. Bovenop de rotsen een prachtig uitzicht, te bangelijk voor mij, heel veel wind!
Onder de baan zien we veel warthogs, wrattenzwijnen, ze lopen weg met hun staartjes omhoog, Veronique vindt ze 'vree wijs'! hahaha
Supermarktstop. Er zijn er maar twee in dit dorp. Ik koop macaroni met pompoen en een papieren zakje frietjes, wordt gewogen zoals bij ons de groenten en fruit in de supermarkt, etiket erop met de prijs. Veronique en Wim gaan op restautant. Daarna ga ik wat aan het zwembad zitten. Ze hebben juist een lieve puppy van 6 weken, een schatje.
Veronique en Wim gaan nog een Himbadorp bezoeken met weeskinderen. Ze zijn niet echt wees, maar ze kunnen niet opgevoed worden door de ouders, te veel kinderen, dus komen ze naar hier tot ze zelfstandig kunnen leven. Ze zouden ze beter daar eens goed wijs maken dat een 2tal kinderen echt genoeg is! Ze blijven maar baren... Ik wandel nog wat door het dorpje dat een schort groot is. 's Avonds eet ik bij de Belgen een lekkere spaghetti. Wim en Veronique kwamen er ook aan en hebben een leuke avond gehad. Beter als de trip met Queen Elisabeth.
Vital zit het tafeltje naast ons te vertellen en te eten. Veronique en Wim gingen niets meer eten tot Vital het woord zebra uitsprak! Plots hadden ze wel honger, en even later lag er een dikke steak op hun bord... je hoorde alleen nog mmmm en mmmmmmm! lol
Ondertussen waren de stekelvarkens er eindelijk! Die smakten ook wat af! Het zijn nachtdieren, overdag zitten ze in hun ondergrondse holen.
Vital nodigt ons uit om uit te gaan in de townships. Veronique en Wim gaan graag mee, ik blijf hier.

Za 04/08
Veronique mag weer gaan ontbijten, wij aan onze tafel op de camping, douchen en tenten opruimen. We zetten weer aan. Het zonnetje schijnt goed! We rijden naar Outjo. Veel warthogs onderweg. De camping waar we naartoe wilden lijkt doods, een andere gezocht, Etotongwe Lodge. Joepieeeee eens gras onder onze tenten! Ze zijn zo opgezet, super is dat! We rijden naar het dorpje en gaan eten in de Farmhouse. Wim en ik eten een stoofpotje van kudu en Veronique wraps. Het is lekker en leuk om zitten hier. We hadden een bakkerij gezien onderweg, maar als we er nadien aankomen blijkt die gesloten, het is zaterdagnamiddag, alles is toe, ook zondag gesloten, pech dus, of juist niet! Goed voor het dieet. Er is nog een supermarkt open voor wat voorraad. In de lodge nemen we een tafeltje in de zon, er rechttegenover in de wei staat een kudu, oryx, eland. Mooie ondergaande zon.

Zo 05/08
De voorbije nacht dacht ik dat het aan het regenen was, neen. Wim aan het plassen? Neen. Het geluid bleef maar duren en ik kon het niet thuisbrengen. Ik dus maar uit mijn tent. Knetterend vuur, een brand. Bleek dat er aan de overkant gras in de fik stond. Benauwelijk en niemand te zien. Na een uurtje staan toekijken toch maar weer in mijn warme nestje gekropen. 's Morgens overal as. Veronique had niets gehoord, die slaapt met oordoppen. Wim dacht ook dat het regende.
En dan weer het dagelijks ritueel, opgeruimd en richting Etosha!!!
Om 11u staan we aan de Anderson gate! Mijn droom wordt werkelijkheid!!!!!!! Na de formaliteiten rijden we binnen, we zien al direct springbokken, zebra's, giraffen. We komen aan in Okaukuejo waar we onze parkfee betalen. Mooie lodge waar we ook gaan lunchen. Er zijn drie zwembaden met ligzetels, zalig daar. Ook een hoge uitkijktoren die we beklimmen, tong tot op de grond als ik boven kom, waar is mijn conditie hier?? Voor zonsondergang moet je binnen zijn in je camp, poorten gaan dan dicht. Bij zonsopgang mag je er weer uit.
De zebra's zijn schitterend om te fotograferen. Aan de 1e grote waterplas een gigantische olifant!!! Ze zien wit van het stof. Zebra's lopen over de baan. Hyena's, jakhals, bleu hartebeest (gnoe). Onze campsite is Halali, ligt in het midden van het park. Hier hadden we gereserveerd vanuit België, heeft weeeeken en weeeeken geduurd voor het in orde was! Afrika... De harde ondergrond doet ons weer vloeken als we onze tenten zetten. Pikketten krijgen al alle vormen, die van Wim zijn al helemaal opgekruld, looool. Zonsondergang aan de waterplas is heel mooi. Daarna zien we neushoorns, het is muisstil, er zitten vele mensen te kijken, alleen het geluid van fototoestellen!! De neushoorn legt hem een beetje te slapen, snurkt gelijk Wim! De oortjes blijven bewegen langs alle kanten. Hij zet zich nog eens recht om te drinken en dan een gigantische scheet, ooooooo dat was grappig!! We hebben er drie gezien. Zaaaalig! Was een heel bevredigende 1e dag!