Prachtig stukje India - Reisverslag uit Gangtok, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Prachtig stukje India - Reisverslag uit Gangtok, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Prachtig stukje India

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

23 April 2011 | India, Gangtok

20/04
Om 5u opgestaan, met fleece en sjaal aan sta ik op het dak van het hotel, zonsopgang, de wolken hangen spooky in het dal, prachtig voor foto s.
De bergen ook weer prachtig te zien.
Ontbijten, inpakken en noord wezen.
Twee dagen Darjeeling zijn er zeven geworden, het was het meer dan waard...
Afdalen met rugzak is veel gemakkelijker dan naar boven, maar toch op de steilste stukken moet je je beentjes goed gebruiken.
Ik weet nog juist een plaatsje te bemachtigen in een van de jeeps, best op voorhand reserveren. Ik vertrek 2u later en ga op ontdekking, de rugzak mag ik aan de taxistand laten. Ik kom aan de vismarkt, niet moeilijk te vinden, volg de vliegen... en negeer ze dan... binnen verwonderde blikken, komen toeristen hier nooit piepen misschien? Ik zeg dat ik leerkracht ben en kookles geef en heel geinteresseert ben, lol. Mag overal foto s nemen, in India zijn ze daar niet moeilijk mee. Integendeel als je van iemand een foto neemt zijn diegene ernaast al 'jaloers' en willen ze er ook op. Zo gemakkelijk hier. Ik vraag wat namen van vissen maar begrijp er niets van, alleen catfish. IJs hier niet te zien, hygiene nul. Als je hier eet zet je je verstand ook best op nul. Maar wonder ik heb nog niet een keer last gehad van maag of darmen! Ik drink zelfs kraantjeswater als het op tafel komt. Mijn darmen zijn van staal zeker?
Is wel super want zo kan ik van veel proeven.
De rit naar Gangtok is erg mooi, weer een heel ander landschap. En ja Conny, nu mag je zeggen dat ik in een apenland zit... want hier zitten er nu veel langs de baan naar ons te kijken, grappig.
Er wordt hier enorm aan de weg gewerkt, maar hoe! Heel veel vrouwen kappen van grote blokken keitjes... met de hand!!! Huzarenwerk. De asfalt wordt ter plaatste gesmolten in grote bakken met een vuurtje eronder, damp van ver zichtbaar, gezond is anders, en wordt dan met de hand uitgegoten. Nog nooit gezien, hier zijn ze nog zo ver achter. Alhoewel het veel meer mensen werk geeft.
Veiligheidsschoenen? Teenslippertjes ja.
De weg volgt de ene bergwand na de andere, de rivier beneden, prachtig.
Tegen 5u aan de jeepstand in Gangtok. Ik heb geen kaart en ga op wandel.Taxi madam? Neen neen heb zo lang in de auto gezeten, zal nu wel wandelen... de twee km werden er een stuk of 5 en dat steil bergop, mijn tong hing tot op mijn voeten als ik aankwam, zweet in de schoenen. Of ik de kamer wil zien, ja dat kan... 4e verdiep, geen lift... en 1 verdiep zijn er wel twee met nog tussenverdiepen... kamer ok, terug naar beneden, inchecken en weer naar boven. Ik kon geen pap meer zeggen, maar ben toch nog eens terug naar beneden gestrompeld om te gaan eten, lekkere rijst in een bouillon met groentjes.
Ik moet hier sluiten, de rest zal voor een volgende keer zijn, mss als ik thuis ben want morgenvroeg om 6u start ik hier al.
Dodo xxx

  • 23 April 2011 - 16:08

    MC:

    Groot verschil met de apen hier thuis???? :)
    Een goede reis terug!! kom veilig terug!!

  • 24 April 2011 - 08:42

    Chris Duerinck:

    Goeie terugreis!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 155780

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: