Aangekomen - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karine

22 December 2008 | Oeganda, Fort Portal

Hello everyone,

Ik ben hier goed aangekomen!
Het is hier superwarm en de mensen nog warmer.
Gisterenmorgen 3u op de bus zitten wachten voor ze vertrok. Ze wachten hier tot de bus volzit, dat is Afrika. Dan heb ik een trip van bijna 6u gedaan voor maar amper 350km. Dan heb ik veel te veel betaald voor een taxi om me een paar km verderop naar het hostel te brengen, maar ik was doodmoe van de vlucht en de busrit. Ik heb 12u geslapen. Daarna ben ik met Carol naar een stuk land gereden die ze gekocht hebben om groenten op te kweken voor het weeshuis en kinderen en families in nood. Ze help hier maar liefst 300 kinderen! Ongelukkig in het weeshuis zijn er nog maar 7 aanwezig, de rest is naar families om er de kersdagen door te brengen. De rest vertrekt morgen.
Morgen ga ik helpen met kledij te verdelen. Op dinsdag doen ze dat telkens. Ze moeten nog gesorteerd worden en dan worden ze aangepast, een lange rij staat steeds te wachten zegt Carol. Ze woont en werkt hier al 13j, iedereen kent haar. Ik word hier zeer warm onthaald als ik zeg wat ik hier kom doen. Steeds zeggen ze thanking for helping our people. En nu heeft Carol me de stad laten zien. Vanmiddag zijn we gaan eten met een politieagent. Carol had ontdekt dat ze op hun land bomen kapten, dus eens een kijkje gaan nemen. Nu zoekt ze volk om het te bewerken.
Dus morgen kledij uitdelen. De volgende dagen ga ik naar 2 bejaarde mensen die 23 wezen opgenomen hebben in hun huis, lokale bevolking!
Dus ik kan daar misschien ook wat van dienst zijn. Ze kunnen me hier wel voor vanalles gebruiken. In het hostel is er 1 meisje die studeert voor verpleegster en zij woont daar, leuk om eens mee te babbelen. Heb hier nog niet gedaan als getaterd. De mensen zijn zo vriendelijk, niet te doen. Ik zal hier weer moeilijk weg kunnen...
Ik zal niet alle dagen mailen, dus niet ongerust zijn, want ik zit 3,5km van het dorp en het is ook niet goedkoop om te internetten.
Dus tot een volgend, hou jullie goed en tot mails, xxx

• 22 December 2008 - 15:16

Den Gee:

Owkeej! Ondertussen flats ik hier wel een regering in elkaar, xx

• 22 December 2008 - 18:01

Micheline:

hallo Karine,
    ben blij dat het goed gaat met je ! en al die warmte die op je afkomt, maar jij straalt ook veel warmte uit, vandaar ... Geniet van al wat op je afkomt, we hebben het hier ook niet zo slecht, 11 graden, ha ha, maar einde week zal het serieus vriezen ! ben gisteren naar Gent geweest om met Selin te wandelen in stad, en vandaag met collega Francine van Atheneum. ik wens je veel vreugde met alle mensen rondom jou, gelukkige kerst en dikke zoen xxxxxxxxxx Micheline