Spijtig genoeg terug thuis - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Spijtig genoeg terug thuis - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Spijtig genoeg terug thuis

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

03 Januari 2009 | Oeganda, Fort Portal

Gisteren 5u vertraging in Entebbe, daardoor vlucht gemist in Londen. In de plaats sjieke hotelkamer gekregen in Londen, met alles erop en eraan. Van de armoede in de realiteit weer. En nu dus weer veilig thuis.
Het eerste dat me hier opviel: dat het hier verschrikkelijk koud is! Maar ja, wie komt er dan ook op zijn sandalen naar huis...? Mijn schoenen die hebben een nieuwe thuis gekregen. Het tweede dat me opviel: niemand zegt hier nog goeiemorgen tegen je of hello madam! Ik zat op een overvolle trein met koopjesjagers, velen zagen omdat ze niet konden zitten, of vechten voor een plaatsje, onvriendelijk. Wat een verschil!! Ben ik nu ook aan het zagen? Dan stop ik daar onmiddellijk mee! lol
Ik hoop dat ik nu wat foto's kan toevoegen want daar in tamtamland lukte dat niet. Het duurde mij al 15 min om in te loggen, laat staan dat ik alles van de site op mijn scherm kreeg, meestal was het op goed geluk een mail plaatsen en hopen dat hij niet verdwenen was.
Terugblik: het was een heel andere vakantie dan anders, maar zeker en vast de moeite waard! De laatste dag heb ik een kamer gedeeld met meisjes die vrijwilligerswerk deden in een weeshuis in Tanzania voor 6 maand. Ze waren pas afgestudeerd en ik heb hen gezegd dat ze verdomd gelijk hebben dat ze dit nu doen en niet wachten zoals ik op mijn bijna 42ste! Maar je ziet, te laat is het nooit!
Deze vakantie zet me aan het denken om een iets grotere stap te wagen. Diegene die me goed kennen weten dat dat niet meer ver af is...
Soms moet een mens eens iets durven, zonder te veel nadenken, eens een sprong wagen...

Op naar de volgende reis dus! Jullie horen er binnenkort nog wel over.
Ondertussen wens ik iedereen een zalig en gezond 2009!

  • 03 Januari 2009 - 16:07

    Micheline:

    hello Madam !
    are you back ??
    ja, Karine, eerst en vooral wens ik je veel warmte, je weet dat veel mensen je graag zien !
    ik heb dat ook als ik terug kom van buiten Vlaanderen : de mensen hier : zovelen zien je niet staan of zijn zo onverschillig ; ik heb het er ook moeilijk mee, telkens meer;dat je een grote stap zult zetten, ja, daar verschiet ik niet van, je moet je hart volgen en die is daar blijven steken hé ?? maar op school hebben we ook soms veel vriendschap, lln en collega's
    tot maandag , ik heb het rustig gedaan, veel thuis en af en toe bezoek
    xxxxxxxxxx Micheline

  • 03 Januari 2009 - 16:38

    MC:

    Blij dat je veilig terug bij ons bent!
    tot maandag

  • 03 Januari 2009 - 17:03

    Regine:

    ik heb je gevolgd en meegeleefd.Ik bewonder je. Je hebt een warm plekje in mijn hart.
    Regine

  • 03 Januari 2009 - 20:10

    Sabine Zeeprevent:

    hallo
    heb juist je ecap&des zitten lezen. zijn boeiend en ontroerend. leert je waarschijnlijk alles te relativeren.
    ik wens je een schitterend en verrijkend 2009.

  • 04 Januari 2009 - 16:00

    Ann G.:

    Hallo Karineke

    Fijn te lezen dat je weer veilig thuis bent. Allereerst een gezond 2009 met héél veel reisjes naar die verre landen. En wat je daar schreef ... ik weet het, volg je hart en alles zal zichzelf wel uitwijzen. DOEN dus. We zouden je ZEKER missen, maar ja ...
    groetjes en tot morgen !
    Ann

  • 07 Januari 2009 - 11:19

    Marja:

    Home sweet home.. Van de hitte in de kou.. Bind de schaatsen maar onder..Lekker na genieten en ik spreek je weer op msn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Fort Portal

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 155952

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: