Vervolg van het vervolg - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Vervolg van het vervolg - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Vervolg van het vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karine

28 December 2008 | Oeganda, Fort Portal

Bedankt iedereen voor de reacties!
Het is nu heel rustig. Het bureau is gesloten, de weeskinderen zijn allemaal naar andere dorpen om bij hun neven en nichten feest te vieren. Kerstavond heb ik doorgebracht bij een familie uit Canada. Alle "muzungu's" = blanken, uit de buurt waren uitgenodigd. Heb vele Nederlanders, Belgen leren kennen die hier werken voor onder andere Broederlijk Delen en andere projecten. Ook een Belgisch meisje leren kennen die in Kampala op de internationale school les geeft. Die heeft op drie weken beslist dat ze hier kzam werken, alles in orde gebracht en weg was ze, voor 2 j, straffe toeren. Doet me denken ...
Gisteren ben ik met Carol en Rose naar een vierdubbel bruiloft (islamitisch) geweest, 4 neven trouwden er. Het was een parade van men kan niet meer!!! Glitter en glamour, my God! En dit in het putteke van Afrika. Waar de meesten geen schoenen hebben om dagelijks te dragen. Niet te doen. Zelfs de kleine kinderen op hoge hakjes en make up aan, grote oorbellen... Wel heel moeilijk om foto's te nemen, want dan gingen de hoofddoeken op en voor hun gelaat. Er waren alleen vrouwen en kinderen, mannen niet toegelaten, dat is islam he. Eerst werd er gedanst en dan uiteindelijk kwamen rond 24u de bruiden binnen, ze waren als poppetjes, zo mooi. Jonge meisjes. Carol hoopte dat de mannen geen vijftigers gingen zijn, wat hier veel voorkomt. Maar gelukkig niet, 4 mooie jonge mannen. En gefotografeerd dat er werd. Het was net een Hollywoodfilm. Ben blij dat ik dit eens heb meegemaakt.

Vandaag zondag, ben ik een heel stuk gaan wandelen, tot aan het paleis van de koning. Hij is koning geworden op zijn 3j! Zo gaat dat hier, hij heeft 3 regenten die hem helpen regeren. Nu is hij 16 en gaat naar de internationale school.
Je kan tot aan zijn deur wandelen als je wil, lelijk rond gebouw op een heuvel. Mooi zicht over de stad vanaf hier.
Vandaag is het bewolkt, lijkt regenachtig, heel goed om te wandelen. Heb zojuist voor 5 euro in een sjiek restaurant tilapiavis gaan eten. Is de plaatselijke vis hier, heel lekker. En nu nog een 4 km naar huis wandelen. Tot een volgende mail. Mijn reisje is bijna voorbij spijtig genoeg... dada xxx

• 28 December 2008 - 16:44

Isabelle:

Dag Karine

Je amuseert je weer hé. Blijf daar niet hé zoals dat meisje. Ben vandaag ook gaan wandelen, eigenlijk meer uitwaaien aan zee, zou beter bij jou daar zijn. Zou meer m'n zinnen kunnen verzetten. Nog een goed eindejaar. Tot later, dikke knuffel Isabelle

• 28 December 2008 - 17:52

Katharina:

Helaba
    Met ons gaat alles goed,ja we zitten al in de helft van onze vakantie,jammer genoeg!Ben al benieuwd naar al je foto's en de verhalen.Alvast een gelukkig Nieuwjaar en dat al je wensen mogen uitkomen waar of wat die ook zijn!!!!
    Dikke kussen xxx
    Katharina & Geert
    Robby & Roy

• 28 December 2008 - 18:56

Lies:

karine
    hier is het wel heel koud hoor; geniet van je laatste dagen in de warmte maar kom aub terug want we missen je

• 28 December 2008 - 19:07

Anne (lokaal 201):

Dag Karintje

Aan mij om een sfeerbeeldje neer te pennen voor jou. Ik ben vandaag gaan wandelen op het strand. Heel alleen. 'Le plat pays' in heel haar glorie zomaar voor mij alleen. Madame zee was rustig. Het leek alsof ook zij het koud had. Er was geen wind, nauwelijks lawaai en de avondschemering kwam eraan. Toen het pikdonker werd, ben ik de zeedijk opgeklommen. Ik ben tenslotte een Italian Coffe gaan drinken. Voor vijf euro twintig...

Keep in touch, Anne

• 28 December 2008 - 19:36

MC:

Hoi
    Hopelijk kom je terug!! is hier nog steeds stil op MSN!
    Wij zijn blij voor je dat het goed gaat!
    Vele groetjes van ons allemaal!
    tot binnenkort! ( misschien??)

• 28 December 2008 - 20:04

Else:

en maar genieten van al dat nieuwe.hier ijskoud

• 29 December 2008 - 08:34

Frans:

Dag Karine,

Wij volgen jouw avonturen op de voet, zenne. Ik ben altijd blij als er weer een berichtje in mijn mailbox tuimelt. Hier alles OK, daar ook blijkbaar. We tellen al af om al jouw geweldige verhalen live te horen vertellen.

Frans

• 29 December 2008 - 08:35

Frans:

O ja, als je het nog niet zou gehoord hebben : het is hier koooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuddddddd !!!

• 29 December 2008 - 19:20

Anne (lok. 201):

Ewel, waar blijft dat volgend bericht?

• 30 December 2008 - 15:33

Brigitte:

Dag Karine,
    Heb de vorige keer waarschijnlijk op de verkeerde plaats gereageerd, hopelijk heb je het toch kunnen lezen.
    Het is schitterend werk dat je levert,jammer zijn er niet meer zoals jij,het zou nogal wat beter gaan in de wereld. Geniet van een mooi jaareinde en een schitterend begin!