Woensdag 24/12/08 - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Woensdag 24/12/08 - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Woensdag 24/12/08

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karine

24 December 2008 | Oeganda, Fort Portal

Ha ha, 2 berichten vandaag, dan hebben jullie veel om te lezen.
Vandaag met Carol en Rose, de kerstmis gaan uitdelen> Met de 4x4 de bergdorpjes in. Ik ben naar een familie geweest, de moeder van Rose, die 23 kinderen bij haar genomen heeft. Rose heeft voor haar het huis laten bouwen. Daar heb ik veel foto s kunnen nemen, ze vonden dat heel leuk. Ik heb daar al mijn speelgoedjes uitgedeeld. Zo een kerstmis hadden ze nog nooit gehad. Ik ben rondgeleid in het kleine huisje, de slaapkamers, keuken, kippenhok... ongelooflijk dat deze mensen die niets hebben 23 kinderen bij zich genomen hebben!!!! Dus Carol steunt ze met kledij en voeding en schooluniformen en schoolgeld. Allemaal van vrijwilligers. Ze hebben voor mij liedjes gezongen en gedanst. Ze waren supergelukkig. Spijtig dat ik hier moest gaan. Voor we daar naartoe zijn gegaan hebben we naar de markt: rijst, bloem, bonen, zeep ea gaan kopen om aan hen te geven.
Daarna zijn we nog enkele andere gezinnen gaan plezieren, met geld voor een chrismasdinner. Wat een goed gevoel heb ik na deze dag, maar ook een slecht gevoel als je begrijpt wat ik bedoel...
Daarna zijn we plaatselijk gaan eten, rijst met beenhard vlees in een soepje. Heb gisteren 15 passievruchten gekocht voor 0.5 euro, en lekkere! Nu hierjuist van een oud ventje een volle zak mango s voor 0.25 euro. Fruit kost hier niets, en superlekker, zoet en sappig. Heb hier ook de eerste theevelden gezien.
Zo dit is al een heel verhaal. Vanavond ben ik uitgenodigd bij vrienden van Carol voor kerst. Ik laat alles maar over mij komen. Ze zegt dat ze blij is dat ik zo een rustige ben, alles eet (ja, zo ben ik he), en dat ik de gewoonten van het land respecteer (maar door al dat reizen weet ik dat nu wel he), want ze heet al met andere vrijwilligers moeten werken.
Dit zal het voorlopig voor nu zijn, ik wens jullie van hieruit een warme kerst (hier een kleine 32 graden vandaag), tot de volgende mail,
dikke kussen en een Afrikaanse knuffel, mama Afrika xxx

  • 24 December 2008 - 13:59

    Jan En Eva:

    Dag Karine,
    een hééél prettige kerst gewenst ! geniet van alles.

    groetjes vanuit ons koude kikkerlandje xxxxxxx

  • 24 December 2008 - 15:46

    Stephanie:

    Hallo,
    Ben blij dat je het zo goed stelt daar en dat je anderen ook toch een gevoel van kerstmis geeft.
    Wij wensen je alvast een zalig kerstfeest.
    tot een volgend bericht.
    kusjes
    Steffie, Niels en Liza

  • 25 December 2008 - 09:41

    MC:

    Hoi hoi,
    toffe dagen!! gij zijt een goe mens!
    is hier wel stil op msn!
    geniet ervan
    groetjes van ons allemaal!

  • 26 December 2008 - 20:48

    Ann:

    Hallo Karine

    Heb eindelijk wat tijd gevonden om achter die computer te kruipen. ('t Zijn drukke dagen hé). Ik ben blij dat je daar zo gelukkig bent en met het weinige dat je kan doen, daar toch zoveel betekend. Geniet er maar nog van en toch nog een gelukkige Kerst !

    groetjes
    Ann G.

  • 26 December 2008 - 20:49

    Ann:

    Oeps ! een dt-foutje !

  • 28 December 2008 - 11:15

    Anne (lokaal 201):

    Hoikes Karintje

    Dank je wel, om via je blogberichten, ons de kans te geven jouw unieke ervaringen te delen. De emoties komen door! Ik zal nooit meer klagen dat mijn huis te klein is of dat ik niets heb om aan te trekken. Een lesje in liefde en nederheid. Wat je doet, is een schitterend gebaar van naastenliefde en betrokkenheid.
    Geef die lieve mensen daar een 'belgium hug', een met wollen wantjes en frisse wangen.
    Take care! Anne

  • 31 December 2008 - 01:43

    Andy:

    leuk sjoe da je een leuke kerst nog hebt, mis je volledig. Een dikke kerst van mij! met drie dikke superzoenen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Fort Portal

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 155927

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: