Punta Arenas, Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Punta Arenas, Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Punta Arenas, Torres del Paine

Door: Karine

Blijf op de hoogte en volg Karine

27 December 2013 | Chili, Torres del Paine

Eventjes bijpennen vandaag!

Om 5.30u staat het minibusje aan ons hostel. Een lange rit naar Puerto Natales, waar we om 9u nog de laatste mensen oppikken. We zien de besneeuwde bergtoppen in de verte, over het meer. 25 km verder een stop aan een grot, hier heeft een voorhistorisch beest geleefd, de milidon, lijkt een beetje op een beer met lange snuit en staart. Niet zo interessant. Nu 145km nog tot Torres del Paine. De toer is toeristisch (Jurgen is daar niet zo happy mee), stop hier, stop daar, kiekje hier, kiekje daar, busje in, busje uit... Wel prachtig hier, guanaco's (soort lama) grazen hier langs de weg. Rond 14 u kunnen we wandelen, Jurgen op kop! Naar een waterval, harde wind, worden haast omver geblazen, ondanks dat is het er niet koud, zon schijnt. Mooie bloemen hier ook.
Om 16u, langere wandeling, eindelijk Lago Grey met de Grey gletsjer die we spijtig genoeg in de verte maar zien. Het lukt toch om een duidelijke foto te maken. We stappen op een kiezelstrand, best lastig. Spijtig dat we hier geen uren kunnen zitten, het voorbijglijdende ijs is zo mooi! Op het strandje liggen kristalheldere brokken te glinsteren in de zon. Ik heb een stukje op mijn tong laten smelten, lekker. Hoe water lekker kan zijn? Tja... Om 17u, hup weer de bus in, naar 'huis', waar we om 23u aankomen. Lange trot. We hebben gevraagd voor een trip naar de pinguïns voor morgen, ze varen niet uit, dus moeten we de andere kant bezoeken, we schrijven ons in. In ons hostel worden we hartelijk verwelkomt door onze gastheer/vrouw en ze willen weten hoe het was. Leuk. Moe van het zitten, douche, bed...